• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:woot:Mot 2000!:vostok:

5805B171-E614-49AF-BE7B-BE5AFAA85FF0.jpeg


/ P
 
Nej, det är en bra tumregel att ifall man inte är säker på en sak (kan appliceras på vilken situation som helst) så är det bäst att avstå.
Så sant, var nära att sälja denna Hamilton Daydate i våras men drog tillbaka den. Tur det, min första "fina" klocka efter några billigare seiko och citizen.

Dagen till ära bär vi den för att fira 2000 sidor. Inte burit den på en månad, legat i winder och gått makalösa - 0.3sek per dag.

IMG_20200522_081941.jpg
 
Efter att ha plöjt igenom ~500 inlägg. Hyfsat tempo senaste tiden!

Spenderade gårdagen med att flytta runt totalt fyra rum hemma. Fortfarande rörigt som in i men börjar se en aning rimligt ut. DW-5035 på kompositlänk fick hänga med igår. Idag firas 2k sidor med lite Halios Seaforth. Hoppas ni får en finfin fredag!

1050784-01.jpeg
1050795-01.jpeg

(Ursäkta dammiga klockor, barnen tyckte 04.00 var bra tid att gå upp...)
 
Funkar bra för mig. Tack för att du ordnar! Jag
är inte så bra på att skriva recensioner. Finns dom som gör det bättre, men hoppas kunna bomba mycket bilder och lite +/- ur mitt perspektiv.
Det gör ingenting, alla deltar efter egen förmåga och det är ingen som förväntar sig storverk. :)

Det var inte meningen att utmåla det som att vi har jättehöga krav och förväntningar, jag menade bara att det är tråkigt i andra passarounds när folk inte ens använder prylarna. Postar du ett inlägg med någon bild och ett par +/- så är jag jättenöjd i alla fall. :happyhappy:
 
Scurfas diver one är väl den ”finare” quartzklocka jag ägt men tyckte ändå att den kändes... ja lätt och lite fipplig, sekundvisaren prickade inte och därför kändes det inte lika gediget. I tanken föredrar jag Quartz, många års gångreserv, mindre servicebehov, tåligare, mer exakt osv. Bara fördelar. Men väl på handleden känns det aldrig lika bra.
Gillar tyngden och den svepande sekundvisaren på auto. Men det finns väl Quartz med svepande oxå? Och säkert någon tyngre?

Just One more watch släppte nyss en recension på en riktigt prisvärd quartzklocka med svepande sekund :)

 
Vilken har du? :cigar: Visa lite picsss
Köpte denna av @KlockTotte vars bild jag även snodde precis :p
Har ju inte fått hem den ännu :oops:

Funderar på om jag ska skaffa en MM-boett till min seikomodd framöver så perfekt att provköra med en hommage innan så vet jag om det är nått för mig :D
Köpte till ett äkta MM-gummi dessutom för rätt feeling ;) :)

83D3DA32-9024-4224-8A3D-5FAFEB2924C5.jpeg
 
Drömmen! Haft många snabba större bilar och ett par mindre bilar som varit långsamma och alltid tänkt att kombinationen måste vara bäst, men ännu inte kunnat testa. Två hundar ställer till det lite...

Edit: Sen kommer jag från en familj där man kör ett märke som inte har så många småbilar, eller iofs, inga nya bilar alls. såhär såg det ut när jag kom till föräldrarna nu i veckan. Komiskt nog saknades den sista som hämtades ur vinterförvaring igår. Sry för OT.
IMG_20200521_224244.jpg
IMG_20200521_224322.jpg

Det var ingen dålig samling! Själv tycker jag att det är en riktig plåga att äga två bilar :angel:

Funderar starkt på att sälja dom båda och köpa ett riktigt vrålåk. En Toyota Verso :D
 
Tillbaka
Topp