• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis! Snygg modell. Varför är Smiths-loggan snyggare på varianterna med ljus tavla?

Du fick i alla fall ett Omega travel case. ;)
Haha, jag tyckte att caset kändes bekant! :hilarious: Jag vet inte hur loggan ser ut på de övriga modellerna men här är den blå precis som visarna vilket är en riktigt snygg detalj.
 
Haha, jag tyckte att caset kändes bekant! :hilarious: Jag vet inte hur loggan ser ut på de övriga modellerna men här är den blå precis som visarna vilket är en riktigt snygg detalj.
Jo, det är helt olika logotyper, även på samma modell, beroende på tavelfärg.

Så här:
CCC3AAEE-6034-45D3-9F33-AA6A69E9598E.png
9C23ABC7-594C-47CA-99CD-570C804E0BC1.jpeg
 
Jo, det är helt olika logotyper, även på samma modell, beroende på tavelfärg.

Så här:
CCC3AAEE-6034-45D3-9F33-AA6A69E9598E.png
9C23ABC7-594C-47CA-99CD-570C804E0BC1.jpeg
Är det inte att han använder den på vintagemodeller då? På bild #2 ser den svarta ut att ha mer moderna visare t.ex.

Jag antar att han har köpt rättigheterna till Smiths men det är jättekonstigt att han har en disclaimer där han skriver att de inte har något samröre samtidigt som han tillverkar klockor som mer eller mindre är identiska med originalet (inkl. logga vad jag förstår). o_O

Edit: Eller så använder han den gamla loggan på alla klockor med vit urtavla? Det verkar vara den röda tråden, kanske för att old school Smiths bara tillverkade vittavlade klockor eller liknande?
 
Jag fick hem ett litet paket...
20200522_095324.jpg


Man skulle kunna tro att det var en Traska baserat på den totala avsaknaden av packmaterial. :rolleyes:
20200522_095343.jpg


Men som tur var låg den väl skyddad i ett hårt travel case.
20200522_095459.jpg


Och så innehållet:
20200522_095528.jpg


Jag var lite orolig över storleken men den kändes riktigt bra och så jäkla snygg! :hungry:
20200522_095702.jpg


Väl värd väntan! De flesta av hans andra modeller är bara trötta kopior men den här känns ändå unik trots att det i stort sett är en 1:1-kopia av den ursprungliga modellen.

Hur går det för dig, @BoZ80? ;)

Faaan vad avis jag blir! :nailbiting: Den är så fin! Roligt att storleken föll dig i smaken också. Stort grattis, härligt att se. :hungry:
Min har inte skickats än... :oops:

@Remofflan Vad gäller loggan så vet jag inte säkert men killgissar att det är en äldre logga. Ser den ofta på vintage-Smiths när jag googlar. Kallas för tuttloggan för övrigt. Kolla igen om du inte förstår varför... :p
 
2241 för min del, rätt hög procentuell andel :p

Funkar nog bara på datorn men om man håller muspekaren över den lilla avataren på tråden så står det hur många inlägg man har gjort i den tråden. Finns den ingen avatar så har man inte gjort några inlägg i den. :)


Tack tack! :)

EA2D3BBF-0319-4B8B-A639-AA341619569C.jpeg

874 inlägg i mikrotråden (dvs 93,7% av alla mina inlägg), jag skrev mitt första i tråden 15:e augusti 2019. Bästa tråden :cigar:

Haha.. 2280 inlägg i samma tråd. :oops:

... och jag 2134 :D

Så om man slår ihop våra inlägg (tot10430) så står vi fem för över 17% av inläggen :bag: Undras om vi når 25% om man räknar med @Equilibrium :hilarious:
 
Om du vill och sitter vid skärmen så kolla gärna mina åt mig :). Mobilen kommer ju till korta här även om det funkar bra annars :).
Man kan bara kolla sina egna tror jag :p Jag gissar på 2500 för dig och en hedervärd 3dje plats ;) Tillsammans med inläggen från andra trevliga mikrotrådare som @Watchie @HSK @Lord_tito88 @TerryTee @Remofflan @jlind @Jockinho @Hjelm @Nicke L @Nicke75 @Chumba m.fl. så är det nog lätt 50%

Roligast är ju ändå att @Equilibrium och @MaBr ensamma (dvs 0,2% av dem som skriver här inne) står för över 10% av ALLA inlägg :D

... men med det sagt så postar genomsnitts mikrotrådaren 72 inlägg :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp