• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En klar favorit från boxen, dock väldigt svårfotad. Så mycket mer "livlig" på handleden än på bild.
20181016_145317~2.jpg
The Holy Grail

Vet inte fick nån flipp sjuka.

Inte direkt ensam här om det :D
En har ägt några likadana/samma klockor genom åren. Nu senast min Gruppo gamma som är andra ggn den ägs :)

Edit: och just brons/mässing är lätt hänt vilja äga igen. Gillar materialet, en väldigt unik känsla ändå. Tänkt addera Maranez nedan (grön tavla) imorgon när de går på 20% rabatt...

3E16DE55-32B9-4E39-A0E1-7304D4CA9208.jpeg

Som komplement till denna då...
7FE0ACA6-4188-488C-93BD-E5AB384A3375.jpeg

En har ägt några likadana/samma klockor genom åren. Nu senast min Gruppo gamma som är andra ggn den ägs :)

Edit: och just brons/mässing är lätt hänt vilja äga igen. Gillar materialet, en väldigt unik känsla ändå. Tänkt addera Maranez nedan (grön tavla) imorgon när de går på 20% rabatt...

Ja gillar också brons. Synd att dom flesta har NH35 urverk eller Miyota. Vill se mer med Selitta sw200-1 eller ETA.. Finns några...

Ja gillar också brons. Synd att dom flesta har NH35 urverk eller Miyota. Vill se mer med Selitta sw200-1 eller ETA.. Finns några...
Spana in tc-9 senaste på kickstarter. De drog tillbaka den för att byta till eta-verk och ändra lite design men borde gå att hitta. Har en av deras tidigare, riktigt bra

Har tittat och tittat och tittat på Maranez hemsida nu i flera månader typ, efter en Layan mässing men inte hittat någon.
Men nu äntligen så är dom uppe, tack för att du uppmärksammade detta, då jag i princip hade gett upp.
Den med den grönaborstade tavlan såg riktigt fin ut. Men typ alla var ju lika fina..
vilken tror du? kan inte bestämma mig haha.

Edit:
Såg nu att du skrev att du skulle ha den gröna.
Var lite inne på den själv faktiskt.. Har ju redan min Armida a1 i blått.

Ps. Den där Gruppon är sexig alltså.. :wideyed:

Helt fantastiskt. Zelos mako 500m brons med meteroit tavla.
Mått:40mm
Urverk :Selitta sw200-1
Boett: Brons
Tavla: Meteroit (ja äkta ifrån rymden!)
Vattentät: 500m

Nöjd.. :):cigar:
PicsArt_10-16-04.48.09.jpg
PicsArt_10-16-04.48.22.jpg
PicsArt_10-16-04.48.36.jpg
PicsArt_10-16-04.48.55.jpg
PicsArt_10-16-04.49.06.jpg
PicsArt_10-16-04.49.18.jpg
Wow, snygg! Kikar på en av de andra modellerna de har kvar. Köpte du den direkt från Zelos? Fungerade det i så fall bra?

Wow, snygg! Kikar på en av de andra modellerna de har kvar. Köpte du den direkt från Zelos? Fungerade det i så fall bra?
Nej köpte fr en kille i Sverige. Vet flera som köpt fr hemsidan, inga problem. Inte enligt dom iallafall. Min andra jag äger. Ångrar att jag sålde min första. Och denna gång med meteroit tavla som jag ville ha fr början. Kul och ha nåt ifrån rymden på armen.. :):cigar:

Nej köpte fr en kille i Sverige. Vet flera som köpt fr hemsidan, inga problem. Inte enligt dom iallafall. Min andra jag äger. Ångrar att jag sålde min första. Och denna gång med meteroit tavla som jag ville ha fr början. Kul och ha nåt ifrån rymden på armen.. :):cigar:
Extra kul att det är en meteorit som slog ner i Sverige. Tyvärr missade den inspelningsplatsen för Melodifestivalen...

Tillbaka
Topp