• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Brons i solen:cool:
IMG_20200526_142702_Bokeh.jpg

Gillar verkligen den där Zodiac-modellen, en pjäs man inte ser så ofta! :)
Tack, tycker den är riktigt fin..... dock kanske den ska bort inom kort :facepalm:

Det där är väl en Speed Dragon? Jag tycker att den finns ganska ofta ute och de är ju snorbilliga med tanke på vad man får :) Tror att det beror på att 40mm ofta ligger ute som damklocka. Brukar gå runt 500-1000kr och den är värd betydligt mer än så tycker jag.
CE7892D4-D195-4B53-8C05-1E6C81DF014A.jpeg
Vet inte om den du visar är samma som jag har men sure... Största skillnaden är att jag har originallänken :D

Hur som så har jag endast sett den en enda gång, och det var då jag köpte den haha! ;)

Efter allt snack om större klocka fick jag idag hem en väldigt liten klocka.
Den är inte micro, annat än att den är mikroskopiskt liten, så vitt jag vet. Men helt klart affordable för vad den är.:)

Vad är det då?! Det är en Jump Hour från 30-talet.:happyhappy:
IMG_20200526_165816.jpg

Den är som sagt inte så stor.
IMG_20200526_165832.jpg
För att illustrera hur liten den är kommer här en jämförelse med spännet på Sharkmastern.:D
IMG_20200526_165930.jpg

Den här kommer inte ersätta Sharkmastern. Däremot kommer jag nog Schwarzkopfa den på kameraarmen. Mest för att den är så liten att jag uppriktigt inte kan se vad klockan är, men också för att den blev lite FÖR liten på egen hand. (Ser what i did there?!):clown:
IMG_20200526_170006.jpg

Jag har lite planer för den här klockan. Bland annat kommer jag tillverka ett eget bundstrap för att öka på närvaron på armen (armén?) en smula och i förlängningen kommer den även få nya diskar som faktiskt går att läsa av tiden på.:cool:

Ska jag ta fortsättningen i mögel avdelningen, eller vill ni ha min mini-tank här i flödet?:rolleyes:

Puh, äntligen ikapp denna fantastiska tråd. Blev inspirerad av alla fina samlingar så här kommer min av de jag använder mest. Får se om @Nilas känner igen nån. Många klockor har runnit under broarna sen dess...
20200526_170435.jpg

Tjusigt och välordnat! Fin samling! ;) Seikochronon tilltalade mig lite extra idag. :)
Efter allt snack om större klocka fick jag idag hem en väldigt liten klocka.
Den är inte micro, annat än att den är mikroskopiskt liten, så vitt jag vet. Men helt klart affordable för vad den är.:)

Vad är det då?! Det är en Jump Hour från 30-talet.:happyhappy:
IMG_20200526_165816.jpg

Den är som sagt inte så stor.
IMG_20200526_165832.jpg
För att illustrera hur liten den är kommer här en jämförelse med spännet på Sharkmastern.:D
IMG_20200526_165930.jpg

Den här kommer inte ersätta Sharkmastern. Däremot kommer jag nog Schwarzkopfa den på kameraarmen. Mest för att den är så liten att jag uppriktigt inte kan se vad klockan är, men också för att den blev lite FÖR liten på egen hand. (Ser what i did there?!):clown:
IMG_20200526_170006.jpg

Jag har lite planer för den här klockan. Bland annat kommer jag tillverka ett eget bundstrap för att öka på närvaron på armen (armén?) en smula och i förlängningen kommer den även få nya diskar som faktiskt går att läsa av tiden på.:cool:

Ska jag ta fortsättningen i mögel avdelningen, eller vill ni ha min mini-tank här i flödet?:rolleyes:

Den kan ju vara av intresse för folk i vintageavdelningen men jag uppskattar den här oxå. Spännande projekt du pysslar med, kul! :wideyed:

@Nilas och övriga i närheten.
beställde precis från San Martin (sjukt trevlig kt) men dhl vill ha 650 spänn för att köra paketet till mig, bor utanför Bromölla. Är inte det märkligt? Får ju massa paket inrikes med dhl. Hur som, San Martin frågar nu om FedEx funkar. Hur ska jag svara på det? Googlade snabbt men hittade inte riktigt vad jag letar efter. Förslag?

Tillbaka
Topp