• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Du kommer inte att bli besviken! :happyhappy:

Nä detta kommer att riktigt bra! :cigar:

Är just nu mitt i ett mindre trauma för jag har varit helt utan armbandsur i 3 veckor. :arghh:
Sålde min Khaki först och kort efter det reklamerade jag min Geckota E-01. Varit nära att panikköpa något men vet att det inte är någon idé att skaffa grejer som jag inte gillar fullt ut. :p

• Like
Reactions: HSK
Slipa ändlänkar.. skam den som ger sig..
20200526_175312.jpg

Ser ju väldigt trevligt ut! :)

Monster startade typ allt för mig, såg en i Grekland som jag bara måste ha så väl hemma klickade hem från Asien för 1/3 av priset. Sen blev det skx, 7040, 6139/6138, sumo etc. Än idag är jag ett stort fan av Seiko även fast kärleken till ej dem aldrig nog blir som första orange monstret :D
Känns som man tänkte på samma sätt om Seiko då som man tänker om Micro nu. Att man fick mycket för pengen..

Känns som man tänkte på samma sätt om Seiko då som man tänker om Micro nu. Att man fick mycket för pengen..

Tycker Seiko fortfarande är bra men inte fullt så bra i kvalité kontra annat idag som du skriver i samma prisklass. Men stabila beaters känns det som oavsett. Kanske skulle skaffa en Seiko igen, känns som en borde ha det :blackeye:

@Nilas och övriga i närheten.
beställde precis från San Martin (sjukt trevlig kt) men dhl vill ha 650 spänn för att köra paketet till mig, bor utanför Bromölla. Är inte det märkligt? Får ju massa paket inrikes med dhl. Hur som, San Martin frågar nu om FedEx funkar. Hur ska jag svara på det? Googlade snabbt men hittade inte riktigt vad jag letar efter. Förslag?
Det kändes lite märkligt ja. Men FedEx funkar ca lika bra.

Efter en del strul med FedEx fick jag äntligen hem mitt paket och kunde genomföra paketöppning! Säger bara det: om ni beställer hem något som skickas via FedEx, försök time:a det med ledighet/semester ...

Någon som vad det handlar om? Det är ett mikromärke. :)

Tycker det är lite mysigt med en pouch istället för den sedvanliga klocklådan.
Här får man plats för flertalet saker, och de skickat med tropic-liknande band!
Just det! En Armida A6 36mm. En homage till Explorer 1016, om det undgår någon. ;)

Klockan kom kraftig inplastad! Tog ett tag att få bort allt. ;)

Fin baksida :)
Några avslutande bilder som visar hur fin den är i solen. Tog med den på en cykeltur nämligen! :)
1F3A8D0C-F1A8-473C-A555-E26C5FED1BCA.jpeg
2F982455-159F-4FEC-9196-E3627B898FA1.jpeg
00CF3256-FA88-411B-97E1-A9AF85F79123.jpeg

Efter en del strul med FedEx fick jag äntligen hem mitt paket och kunde genomföra paketöppning! Säger bara det: om ni beställer hem något som skickas via FedEx, försök time:a det med ledighet/semester ...

Just det! En Armida A6 36mm. En homage till Explorer 1016, om det undgår någon. ;)
Mycket bra.. Grattis.

@Nilas och övriga i närheten.
beställde precis från San Martin (sjukt trevlig kt) men dhl vill ha 650 spänn för att köra paketet till mig, bor utanför Bromölla. Är inte det märkligt? Får ju massa paket inrikes med dhl. Hur som, San Martin frågar nu om FedEx funkar. Hur ska jag svara på det? Googlade snabbt men hittade inte riktigt vad jag letar efter. Förslag?
650 spänn låter märkligt. Dom gånger (3) jag har beställt så har det legat på 20$ i frakt. FedEx funkar kanske. Tror dom har servicepoint i Hässleholm. Sista utvägen är ju att det skickas till mig och jag kör sista biten med Nilas-express som går mellan Osby-Bromölla :D.

Screenshot_20200526_181312_com.alibaba.aliexpresshd-01.jpeg
Screenshot_20200526_181319_com.alibaba.aliexpresshd-01.jpeg
Screenshot_20200526_181317_com.alibaba.aliexpresshd-01.jpeg
Apropå affordable, såg de här i en butik i Grekland för några år sen men den färgen jag ville ha fanns tyvärr inte.. Men tycker de är riktigt sjyssta, och bra pris. Såg att de fortfarande går att beställa på Ali..

Jepp mkt trevliga, köpte en vit till min svärfar för många många år sedan i present. Den ligger nu typ oanvänd och stannat i en bokhylla (funderar på att iaf byta batterier på den... :oops: )

Några avslutande bilder som visar hur fin den är i solen. Tog med den på en cykeltur nämligen! :)
Snyggt och grattis :)

Skönt att det löste sig! Den är ju stenhård och ser ut att sitta som en smäck. :)

Tack! Nu ska jag läsa ikapp 5-6 sidor eller så. :) Det är ju sån fart här nu!
Ja jag känner själv att det börjar gå lite trögt om man ska läsa ikapp. Får sluta jobba helt eller börja med att enbart skumma igenom lite snabbt :).
Hmm subforum :shifty:. Läste lite i andra trådar häromdagen och dök på vissa uttalanden som förmodligen speglar vad vissa tycker om mikro och dess värde, tyvärr.

Tillbaka
Topp