• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

650 spänn låter märkligt. Dom gånger (3) jag har beställt så har det legat på 20$ i frakt. FedEx funkar kanske. Tror dom har servicepoint i Hässleholm. Sista utvägen är ju att det skickas till mig och jag kör sista biten med Nilas-express som går mellan Osby-Bromölla :D.
Jag fick ju mitt FedEx-paket via PostNord. Och även ett kuvert från Svea Ekonomi. Med tullfaktura från FedEx. Noterade att enbart administrationsavgiften låg på hela 145 kr! Dyrast hittills. DHL tar 125 och PostNord 75. Hugaligen!

Ja jag känner själv att det börjar gå lite trögt om man ska läsa ikapp. Får sluta jobba helt eller börja med att enbart skumma igenom lite snabbt :).
Hmm subforum :shifty:. Läste lite i andra trådar häromdagen och dök på vissa uttalanden som förmodligen speglar vad vissa tycker om mikro och dess värde, tyvärr.
Tråkigt att man inte kan se och uppskatta mikromärkens del och betydelse för klockvärlden och att locka fler entusiaster. Skulle Formel 1 finnas utan alla mindre ligor ända ned till Gokart (som ju Schumacher började köra)? Skulle man kunna ha enbart högsta fotbollsligan i varje land? Enbart NHL, AFL och NBA utan alla collegeligor och lokala ligor?

Det finns ju enhandare med enbart timvisare som min RLT tex, men då fattas ju dagen då.
Edit: Den fränaste klockan av alla är Skalmans mat och sovklocka.
Bättre att gå all in och köra riktigt back to basic helt utan visare. Hardcore-deluxe :D
PSX_20200526_191251.jpg

Bra jobbat. Ser bra ut. Visst är det kul samtidigt?
Ren meditation och extra nöjd blir man när det har krävt lite jobb.
Tack, tror det kan bli rätt bra :) är verkligen som meditation. Man får ta lite i taget, testa, köra lite till osv. Min hustru var dock mindre glad som fick ta hand om vår 5m0n gamla dotter samt laga middag samtidigt:oops:

Du får höra med JS Watch, de torde väl vara din lokala klocktillverkare? Skulle vara ett kul projekt
Han verkar vara en surkart tyvärr. Har vart in i affären på Reykjaviks paradgata ’Laugavegur’ en gång (många herrans år innan de började plocka ihop de egna klockorna) och blev inte imponerad av kundbemötandet.

Jag kanske korspollenerar lite då om ingen misstycker.:)
IMG_20200526_174652.jpg

Ghetto-bund in the making.:p
Superfräck ju! Är det någon slags gammal Tudor? Tänker på "rosformen" som hålen utgör men det kanske bara är min fantasi. :p
För hur många av er var inkörsporten till beroendet en Seiko? :D
IMG_20200526_180124-01.jpeg
Skyldig! Min första riktiga klocka var en sån här skitful Seikofemma som jag var jättenöjd med i typ ett halvår innan jag köpte en annan Seiko.
srp172j1_02_3.jpg

Undrar förresten om det någon gång tillverkats en klocka med dagvisning men utan datum ???
Det vet jag inte men du har annars den här som förutom dag och datum även talar om vilken dag i veckan det är genom att visa siffran 1-7. Bredvid dagrutan. :hilarious:
https://klocksnack.se/threads/stora...ndra-affordables.60202/page-2010#post-3352607

Tillbaka
Topp