• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Okej grabbar och kvinnor i tråden. Jag har ett problem. Trots fyra klocklådor har jag klockor som just nu inte får plats i nämnda lådor...

Jag behöver alltså fler klocklådor. Det är enda lösningen. Vad köper man? Wolf? Rainer?

I mitt huvud har jag en vision om två likadana lådor med 10-12 platser i varje som får komplettera befintliga. Någon som har tips? Eller kanske två Rainer-lådor som skräpar? Eller Wolf?

Superfräck ju! Är det någon slags gammal Tudor? Tänker på "rosformen" som hålen utgör men det kanske bara är min fantasi. :p
Nej, det är ingen Tudor tyvärr. Det är än så länge en noname Jump hour tank med ett urverk från A.Schild. det finns lite kul historia dokumenterat tidigare här på forumet. Jag är tredje ägaren på ks.:)

• Like
Reactions: HSK
Okej grabbar och kvinnor i tråden. Jag har ett problem. Trots fyra klocklådor har jag klockor som just nu inte får plats i nämnda lådor...

Jag behöver alltså fler klocklådor. Det är enda lösningen. Vad köper man? Wolf? Rainer?

I mitt huvud har jag en vision om två likadana lådor med 10-12 platser i varje som får komplettera befintliga. Någon som har tips? Eller kanske två Rainer-lådor som skräpar? Eller Wolf?
Jag fick hem två klocklådor idag. Båda från Kina. :p En via England och en via Luxembourg. Kommer avyttra en av dem, då jag främst ville ha en för att samla klockorna i. 12 platser är det (Har 7 nu samt en klockrulle med 3). Nu har jag i och för sig 13 klockor, men det ska bantas (som man brukar säga). ;)

Fick dem som sagt idag, men heads upp att det kan komma en på K&S snart.

Jag fick hem två klocklådor idag. Båda från Kina. :p En via England och en via Luxembourg. Kommer avyttra en av dem, då jag främst ville ha en för att samla klockorna i. 12 platser är det (Har 7 nu samt en klockrulle med 3). Nu har jag i och för sig 13 klockor, men det ska bantas (som man brukar säga). ;)

Den klassiska kinalådan med läderimitation på utsidan?

Om inte @thewordfox är sugen så kan jag eventuellt vara det :)

Den klassiska kinalådan med läderimitation på utsidan?
Det stämmer, nästan. Ena är tvåvåningslådan med fack under som jag primärt önskar för att kunna ha band och tillbehör i samma låda. Andra är en liten annan med något större mellanrum och utan fönster upptill som jag tänkte kan funka aningen bättre, om jag väljer att fortsätta ha banden i lådor bredvid. Lite högre kvalitet på den sistnämnda.

07EC5B4E-E62E-4519-A002-A34C6463A08C.jpeg
FC0FBDA0-666F-4F5F-894C-FBD74438C828.jpeg

Jag lovade mig själv att inte köpa något förrän Scurfan hade lämnat, och nu råkade jag köpa @M26 bronzo. Så till er trådvänner utlovas schysst pris på Scurfan, med ett camo-gummi från Borealis isåfall!
Å jag som hade koll på den inför lördag ;)

Får hoppas på att @moggec kommer på att Star Seekern behöver bytas ut Istället då! :p

Det stämmer, nästan. Ena är tvåvåningslådan med fack under som jag primärt önskar för att kunna ha band och tillbehör i samma låda. Andra är en liten annan med något större mellanrum och utan fönster upptill som jag tänkte kan funka aningen bättre, om jag väljer att fortsätta ha banden i lådor bredvid. Lite högre kvalitet på den sistnämnda.

Ser dyrare ut än den (troligtvis) är :)
Själv kör jag med lattjolajbanlådan som från början innehöll en router.

Då är jag med :)

Fina, men lite för vit/beige inredning för mig. Är ute efter mer färg eller svart.

Tråkigt att man inte kan se och uppskatta mikromärkens del och betydelse för klockvärlden och att locka fler entusiaster. Skulle Formel 1 finnas utan alla mindre ligor ända ned till Gokart (som ju Schumacher började köra)? Skulle man kunna ha enbart högsta fotbollsligan i varje land? Enbart NHL, AFL och NBA utan alla collegeligor och lokala ligor?
För övrigt hade jag börjat skriva min paketöppning av Armidan i paketöppningstråden, men tänkte att jag inte orkar ifall det blir kommentarer om att det är en kopia/homage ...

Tillbaka
Topp