Dåligt med urmakare här nere i södern bara

... och när man väl vågar sig in hos en etablerad återförsäljare så undrar jag oftast vad dem rökt när de ger mig prisförslag. Nu senast ville jag byta ett snap-in plexi och läste att man kunde vända sig till en urmakare i Vellinge. 1500kr för arbetet skulle de ha... ingen dålig timpenning för fem sekunders arbete

Samma sak med Hukes och Stjärnurmakarna i Malmö, förut tog dem 250kr resp 160kr för batteribyte och trycktest. Nu tar dem båda två en femhunka istället, jaja, bet i det sura äpplet och lämnade in min Rado då de ändå är AD för dem, fick tillbaka den med ett repat baklock som såg ut som de kört över klockan med en pansarvagn, så nästa batteribyte gjorde jag själv efter redan ett år... och då satt det fel batteri i. Min bättre hälft gick in hos Magnussons i Göteborg för att plocka ur en länkbit på en Tissot jag köpt där till henne i födelsedagspresent... 350kr betalade hon för det nöjet. Samma klocka lämnade jag in hos Stjärnurmakarna i Kristianstad för batteribyte... fick tillbaka utan ett nytt batteri och förklaringen till att de inte visste hur man öppnade klockan. Gick även in till antikurmakarna i Malmö med en fråga men de ville inte ha in en kund så det var bara att vända och gå ut igen efter att få hört att det var inte värt besväret att ta hand om min klocka.... nu när jag tänker efter har jag nog aldrig fått hjälp av en urmakare

Då blir lite sådär sugen på att lämna in min älskade Squale då de lika gärna kan fucka upp den ännu mer och sen rycka på axlarna, jag har en avmagnetiserare hemma och har själv fuckat upp en klocka så jag vet att det går
... själv har jag dock inget problem med blanka och blinginga klockor.. ju mer desto bättre