• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Släng upp lite kosing så har jag en till dig :cigar:
B1F5F07F-BE50-4434-AE15-4048EBD496C4.jpeg
Kanske man skulle köpa sig en i 50-årspresent...
Hur mycket behöver man lätta på lädret då? :)

Yes, det är Ur och Penn, bredvid Swedbank.
Vi hade en lite "bättre" affär innan med Breitling och Sjöö Sandström bland annat men de blev rånade och bestämde sig för att stänga ner allt. Nu har vi en vettig urmakare kvar som säljer Seiko, Certina och Oris och sen en massa parfymklockor.

Denna Longines köpte jag i Kristianstad 2002 när jag pluggade på HKR
Longines oposition1 (2).jpg

IMG_20200525_120430-01.jpeg
Det blir denna lilla skönhet på armen idag.
Man blir väldigt glad när man ser den klockan - underbar färg på tavlan!
Herregud vilka bilder! Jag behöver en i samlingen igen... :banghead::banghead::banghead:
Fungerar perfekt för mig, dock använder jag det sällan sedan jag kom på att klockan uppdateras varje natt jag sover med den, dock inte liggande i fönstret i samma rum eller i klocklådan i rummet utanför????? Black Magic:nailbiting:
Din kropp fungerar som en utmärkt antenn :)
Sitter och kollar efter Bluetooth högtalare.
Har idag en JBL charge 3 men vill upp något snäpp.
JBL Extreme 2 verkar prisvärd även Onyx studio 5 finns för mkt därute. :)
B854C44C-7497-4B93-8F76-867541FA6F2A.jpeg
Om man kan tänka sig att skippa Bluetooth och inte behöver en bärbar med laddningsbart batteri kan jag rekommendera IKEA:s SYMFONISK (Wi-fi bokhyllehögtalare): https://www.ikea.com/se/sv/news/symfonisk-wifi-hoegtalare-pubaafe6500 (samarbete med Sonos)
En annan hobby som nästan är lika kul som klockor, fick nys om denna pärla för ca 1 vecka sedan och idag blev det köp. 98:a T5 som har rullat 6800 mil.
C46E1950-F157-407A-953D-0A608F32ECF8.jpeg
099BA2E9-976A-48A1-8DF4-CA0F89A35FE4.jpeg
Gratulerar! Vilket kap. Vacker cupé!
Jag som villhöver en vit GMT till samlingen, typiskt att jag inte fixar mercedesvisarna :(
Köp ändå! ;)
Finns ju massor här förutom oss, foq mabr parasec ... lär gå vilt till med så många mikrober på samma ställe :D
... och @gdae min Halios-broder.

Har svårt för lume i bezeln men denna kan jag leva med.
2020-05-27 15.59.19.jpg

Nån som sitter på nåt 22 mm isofrane-liknande gummi från CNS eller liknande? Grått, svart eller ev annan färg. (Inte röd:))
Bytes mot mina pengar eller ett 20 mm läder från CNS.

Det sägs ofta att Rolex Explorer var den första klockan på toppen av Mt. Everest men enligt Hillary själv bar han en Smiths De Luxe och att hans guide bar Explorer så tekniskt sett var de båda på plats men bara en av dem fick erkännandet och Rolex ville få de till att det var Hillary själv som bar Explorern samtidigt som Smiths föll i glömska. Lite kul bakgrundshistoria om modellen bara då detta är en nyversion av just den klockan, därav namnet Everest Expedition. :happyhappy:
Är det samma Smiths som tillverkade hastighetsmätare till mc och bilar förr i tiden?
D7562E23-D7A4-4AAE-9C15-3525DCA8A0DF.jpeg

Är det samma Smiths som tillverkade hastighetsmätare till mc och bilar förr i tiden?
D7562E23-D7A4-4AAE-9C15-3525DCA8A0DF.jpeg
Ja, de sysslade tydligen med lite allt möjligt förr i tiden och jag har för mig att de hade en stark koppling till bilbranschen på något sätt så det stämmer säkert och loggan ser ut att vara samma. Jag tror att de gick i konken för en herrans massa år sedan och att Eddie Platts som driver Timefactors köpte rättigheterna till varumärket för att kunna göra nyversioner på deras gamla modeller.

Tillbaka
Topp