• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ok, jag är fansiken skadad. Dreglar över en mekanisk alarmklocka.......:D
https://www.marathonwatch.com/collections/clocks/products/alarm-clock-with-mechanical-wind-up
https://www.marathonwatch.com/collections/clocks/products/alarm-clock-with-mechanical-wind-up

47DCAED8-03DE-491A-BBF6-7A864F4D7067.jpeg

Vad är svaret till frågan -hur länge kan man hålla sig från att spontanköpa en ny klocka ? ”8 dagar” tydligen.... :rolleyes:

Full fräs framåt :D

Kämpar emot i denna frågan. När Montan visade sig vara lite av en Passat/Skoda i ballhet så surfas det febrilt. Troligast blir det Baltic Aquascaphe svart/BOR men jag försöker stå emot ett köp.

CDE4B239-CBB0-4B36-AF37-2EE03202D8D2.jpeg

Denna hjälper mig, den är ju så grymt fin och bra. Tavlan är helt magisk, särskilt när man är i pool eller hav, då förstår jag verkligen bakgrunden till valet.

Direkt från Marathon blir det totalt $39 med frakt. Sen tillkommer väl tull och moms.

Verkar gå att köpa via Amazon med. $40 totalt med alla avgifter. Så sugen :)

Hänvisar till trådens motto: KÖÖÖP! :woot:

Skämt åsido så låter det ju schysst om du kan köpa den via Amazon. Trevlig inredningsdetalj tänker jag. :)

@TobiasD @kjesul

Hittade en skoj app som man kan kolla om klockan är magnetiserad eller inte. Squalen klarade sig tyvärr och var inte magnetiserad så den behöver ruckas. Men jag passade på att kolla alla mina klockor och min Grovana visade rött. Inte tänkt så mycket på att den diffar 30s/dag då den är oservad, välanvänd och typ 15år gammal... men nu går den -5 istället :D Kan vara värt att kolla om klockorna är magnetiserade då och då så tack för att ni tog upp det :)

@TobiasD @kjesul

Hittade en skoj app som man kan kolla om klockan är magnetiserad eller inte. Squalen klarade sig tyvärr och var inte magnetiserad så den behöver ruckas. Men jag passade på att kolla alla mina klockor och min Grovana visade rött. Inte tänkt så mycket på att den diffar 30s/dag då den är oservad, välanvänd och typ 15år gammal... men nu går den -5 istället :D Kan vara värt att kolla om klockorna är magnetiserade då och då så tack för att ni tog upp det :)
Det lät spännande men hur fungerade den?:)

@TobiasD @kjesul

Se där ja. Var faktiskt seriös igår kväll, tro det eller ej :p Hjälper gärna till och ruckar om du vill?
Om du inte litar på mig så har jag Gastons ett stenkast bort? Bästa urisen i stada.

Hur är lumen på den?

Det är ju inte så stora ytor men mitt initiala intryck är att det är ganska bra flås. Tog detta igår efter att bara varit i ett normalt upplyst rum och kommit ner i källaren:
20200527_213616.jpg

När man varit ute i dagsljus glöder det ännu mer, ska försöka komma ihåg att knäppa en bild på det oxå. Inte analyserat hur länge den håller i än. :)

Är det på iPhone? Hittar inte på Google Play store. Hittade dock en annan app som ska göra samma sak! Tack för tipset! Nu ska jag gå igenom samlingen ;)

Hur fick du din Grovana att gå saktare? Inte kan appen göra det?
Jupp, iFån :)

Näh, jag har en avmagnetiserare också som jag körde den i. Men man skall ju inte gärna köra en klocka i den som inte är magnetiserad så appen var ju ett finfint komplement :)
51C6BD4F-F775-43E0-B8DA-90F6909A94C9.png

Jupp, iFån :)

Näh, jag har en avmagnetiserare också som jag körde den i. Men man skall ju inte gärna köra en klocka i den som inte är magnetiserad så appen var ju ett finfint komplement :)
51C6BD4F-F775-43E0-B8DA-90F6909A94C9.png
Mycket intressant! Ska byta till nya iPhone SE när ekonomin tillåter det så då blir det aktuellt att ladda ner den appen. Börjat bli trött på min sega Motorola med typ världens sämsta kamera...

Var tvungen att med ljus och lykta hitta den riktiga, limiterade och officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph, eftersom den första Red Star Seagull 1963 D304 Chronograph inte var den officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph. Blev en dyr historia detta, men vad gör man inte för vetenskapen!
IMG_3330.jpg

IMG_3344-4.jpg

IMG_3336-3.jpg

IMG_3339.jpg

Ok, jag är fansiken skadad. Dreglar över en mekanisk alarmklocka.......:D

47DCAED8-03DE-491A-BBF6-7A864F4D7067.jpeg
[/QUOTE
Vilken? Klockan, maskinen, appen? :)

Finns en liten magnet i telefonen, så man letar upp den med hjälp av appen och en magnet sen håller man klockan över och appen mäter magnetismen :)
men inte avdelning, ” ge fn att gora, var den ej magnetiserad innan sa blir den nu varning ? ”

Tillbaka
Topp