• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var tvungen att med ljus och lykta hitta den riktiga, limiterade och officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph, eftersom den första Red Star Seagull 1963 D304 Chronograph inte var den officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph. Blev en dyr historia detta, men vad gör man inte för vetenskapen!
IMG_3330.jpg

IMG_3344-4.jpg

IMG_3336-3.jpg

IMG_3339.jpg

Wow, grym! :hungry:

Var tvungen att med ljus och lykta hitta den riktiga, limiterade och officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph, eftersom den första Red Star Seagull 1963 D304 Chronograph inte var den officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph. Blev en dyr historia detta, men vad gör man inte för vetenskapen!
IMG_3330.jpg

IMG_3344-4.jpg

IMG_3336-3.jpg

IMG_3339.jpg
Läcker! Vart hittade du den?

Finns inte särskilt många urmakare i staden vad jag vet. Och inget utbud av lite dyrare klockor heller förutom den där ateljén som tillverkar med damaskusstål
Ja, är inte det konstigt att man ska behöva åka till typ Jönköping(?!) för att kolla på t.ex. Tudor? Borde finnas en marknad för sådana klockor i Linköping.

Ja den är trevlig men kommer ju först till hösten.
Behöver något asap.
Känner på mig att den kommer att kosta en del också. Tackar dock för förslaget :).
Oj missade visst den lilla detaljen :(
Nuvarande PH200 är ju rätt affordable ändå men skulle inte förvåna mig om de skruvar upp priset som du säger.

Gjorde ett litet klockställ för max tre klockor. För att hålla nere antalet. Nu har dock fuskat lite och lagt undan nån klocka. Men tanken är en in, en ut.
F91 är säker. Har försökt peta den med g-shock några gånger. Men terroristen är jäkligt behaglig på nato, de har inte en chans. Sen tycker jag den är lite rå/cool. Att den inte kostar mycket mer än en grillad med mos är ju ganska najs. San martin piloten känns kvalite. Gillar enkelheten. Skulle den bytas ut så är det nog mot något liknande.
Nyförvärvet ticino är ganska tjusig. Känns lite vintage. Har dock inte bestämt mig helt om den få stanna:)
Kan inte hjälpa att jag ibland tänker att man borde endast har kvar terroristen..den har ju allt. :) men nä:cool:
Finns så mkt skoj att testa:)
IMG_20200528_122518.jpg
IMG_20200528_123220.jpg
IMG_20200528_123209.jpg

Tillbaka
Topp