• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har @M26 en schysstare speditörskontakt eller?:pompus::(.. Haha! Nej men, har den fastnat någonstans?
Förra lördagen fick jag beskedet att ankomst skulle vara som i tisdags. Då var den på väg men ej i Sverige än. Dagen efter var uppdateringen tillbaka till avsändaren i retur. Nu är den återigen i Hongkong och ska genomgå hela proceduren igen med deras utgående tull som är helt överbelastad :confused:.

Förra lördagen fick jag beskedet att ankomst skulle vara som i tisdags. Då var den på väg men ej i Sverige än. Dagen efter var uppdateringen tillbaka till avsändaren i retur. Nu är den återigen i Hongkong och ska genomgå hela proceduren igen med deras utgående tull som är helt överbelastad :confused:.
What? Men fasen vad drygt! Jag hoppas den kommer hem till dig inom kort isåfall, kanske om dom kan dra iväg den med express!
Japp, coolare förklaring, haha. Dock så har du ju en given klocka att bära på julafton:D.
Haha, ja den är given således!:angel:
Inte förr i tiden :) Har tysk/engelsk på min 7549-7010 med :)
Vad citerar du in mig på detta för, vad missar jag?:oops:

Klockan har kommit, Vilken helyllegrabb du är @Birchgrove
4C97F152-8A2E-4259-9625-0652DE87FAAB.jpeg

Usch, helt otroligt tråkigt ju!
Jag har själv en sändning som det står ska leveraras imorgon men samtidigt står det även att den är on hold, i Hong Kong. Fattar nada,,,

What? Men fasen vad drygt! Jag hoppas den kommer hem till dig inom kort isåfall, kanske om dom kan dra iväg den med express!

Haha, ja den är given således!:angel:

Vad citerar du in mig på detta för, vad missar jag?:oops:
Blev fel, skulle citerat dig innan att jag med gillar Yema men är rädd för storleken. Men kom annat emellan sen var det kvar :hilarious:

Ändå en fullt relevant fråga! Alltså jag jämförde den med både Panerai och GG så fort den var uppackad. Gruppo Gamma är absolut värt de extra slantarna, grundaren Naoki testar och justerar ju alla urverk själv för att kunna backa märket med sitt egna namn. Vet inte riktigt varför, men GGn har en avsevärt högre vikt, vilket ger mig en annorlunda kvalitetskänsla, kanske placebo bara. Men så här, i prisklassen 3-5.000 kr så spöar San Martin bra många klockor. Välbyggt case, fin i uppdraget (manuellt urverk från Seagull), absurt cool double dome-glas, lume som gott kan mäta sig med GG (Panerai är under bägge i lume-styrka) och dessutom sandwich-tavla samt 3 års garanti (!). För 3500 pix?!:D

Eller hur!:rolleyes:
Viktskillnaden i detta fall tror jag faktiskt beror på urverket, min San Martin Submersible med automatiskt verk saknar definitivt inte vikt gentemot Gamma, GG håller dock genomgående högre kvalitet. Jag tycker nog att Gammas avvikande utseende är värd en extra slant också :)
Grattis grattis :). Samma som jag väntar på sedan den 10 maj :confused:. Ös på med bilder nu (ja eller kanske inte, jag blir avis) :)
Hoppas du får din snart, har själv ett par på vift med snigelpost leverans :arghh:
Har @M26 en schysstare speditörskontakt eller?:pompus::(.. Haha! Nej men, har den fastnat någonstans?
Nej då, jag hade bara turen att bli informerad om att DHL var överbelastade och att TNT/FedEx kunde vara ett bättre alternativ under rådande omständigheter

• Like
Reactions: HSK
04F3428E-3137-4674-932B-B82BD8BED330.jpeg

Kolla vad bra den passar vattnet. Kan inte fler köpa Supermän så jag får se lite bilder?

Fantastiskt fin! Har helt klart seglat upp högt på villhöver-listan. Bilderna på dina bidrar till habegäret helt klart. :p Några poster före på listan änsålänge. Dessutom har jag plöjt ner 4.5k i mina tänder på 2 veckor och imorgon ska jag till tandläkaren igen. :banghead: Är mest sugen på den vanliga i stål med svart tavla och målade index... 39mm såklart. :)

Fantastiskt fin! Har helt klart seglat upp högt på villhöver-listan. Bilderna på dina bidrar till habegäret helt klart. :p Några poster före på listan änsålänge. Dessutom har jag plöjt ner 4.5k i mina tänder på 2 veckor och imorgon ska jag till tandläkaren igen. :banghead: Är mest sugen på den vanliga i stål med svart tavla och målade index... 39mm såklart. :)

Den är fin. Detta med Monta m fl är bara en omväg till den modellen för mig med.

Tillbaka
Topp