• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om ärligheten ska fram har gårdagens köp allt man behöver. Snacka om affordable. :)
BCFFDDC0-2989-4C74-81B7-93B2EC5EF3C7.jpeg

Uff som i bra eller anus?
Tycker det är lite trist att Certina trilskas med att biffa upp storlekarna när ursprungsmodellerna var perfekta som de var, annars ser det rätt läckert ut i mina ögon :)

Mycket bra menade jag! Ja, dom verkar inte fattat att alla går mot mindre.

• Like
Reactions: v0n
Jaha, vilket dilemma detta blev då. Trodde urtavlan skulle vara gul men jag kan säga att live så ser den onekligen aprikosfärgad ut, vilket inte var tanken. Saknade min gamla c-01 så slog till på denna, får fundera på retur. Fan, ville ju inte ha rostskyddsfärgad urtavla.
A6FB25E0-C989-46E6-AEBB-94AF3AB242FA.jpeg
Lappen som kom med i paketet hade dock den perfekta gula färgen :hilarious: Ödets ironi
BC3F41DA-A3DE-4B09-AE4A-954E140A3BCA.jpeg

Schyssta bananer! Jämför med gammorna, hur mycket skiljer i kvalitet kontra prislapparna på respektive? Är det värt att lägga de extra slantarna på en gamma enligt din åsikt. (Ja jag vet att du haft klockan i två minuter men är nyfiken ändå) :)
Ändå en fullt relevant fråga! Alltså jag jämförde den med både Panerai och GG så fort den var uppackad. Gruppo Gamma är absolut värt de extra slantarna, grundaren Naoki testar och justerar ju alla urverk själv för att kunna backa märket med sitt egna namn. Vet inte riktigt varför, men GGn har en avsevärt högre vikt, vilket ger mig en annorlunda kvalitetskänsla, kanske placebo bara. Men så här, i prisklassen 3-5.000 kr så spöar San Martin bra många klockor. Välbyggt case, fin i uppdraget (manuellt urverk från Seagull), absurt cool double dome-glas, lume som gott kan mäta sig med GG (Panerai är under bägge i lume-styrka) och dessutom sandwich-tavla samt 3 års garanti (!). För 3500 pix?!:D
Eller hur!:rolleyes:

Tillbaka
Topp