Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just got this and it's a beauty![]()
Lustig lins du fotat med, touch av dörröga.Skönt väder idag!!
![]()
Uff som i bra eller anus?
Tycker det är lite trist att Certina trilskas med att biffa upp storlekarna när ursprungsmodellerna var perfekta som de var, annars ser det rätt läckert ut i mina ögon![]()
Jaha, vilket dilemma detta blev då. Trodde urtavlan skulle vara gul men jag kan säga att live så ser den onekligen aprikosfärgad ut, vilket inte var tanken. Saknade min gamla c-01 så slog till på denna, får fundera på retur. Fan, ville ju inte ha rostskyddsfärgad urtavla.![]()
Liten rolig grej på 11 pro är väl det 3e ögat är till för på kameran.Lustig lins du fotat med, touch av dörröga.
Den zoomar ut.Liten rolig grej på 11 pro är väl det 3e ögat är till för på kameran.![]()
Lappen som kom med i paketet hade dock den perfekta gula färgenJaha, vilket dilemma detta blev då. Trodde urtavlan skulle vara gul men jag kan säga att live så ser den onekligen aprikosfärgad ut, vilket inte var tanken. Saknade min gamla c-01 så slog till på denna, får fundera på retur. Fan, ville ju inte ha rostskyddsfärgad urtavla.![]()
Löjligt snyggt vridringsinlägg på den där ju! Synd att de är så satans stora, 39-40 hade varit perfekt.En "ny" Certina kanske skulle vara något för herrn?
![]()
![]()
https://masterhorologer.com/2020/05...-611-automatic-with-nivachron-balance-spring/
I ett avlägset och osbkyrt hörn i bukten.Läcker! Vart hittade du den?
Schyssta bananer! Jämför med gammorna, hur mycket skiljer i kvalitet kontra prislapparna på respektive? Är det värt att lägga de extra slantarna på en gamma enligt din åsikt. (Ja jag vet att du haft klockan i två minuter men är nyfiken ändå)Oj oj oj, mycket trevlig pjäs! Den här med patina kommer bli
![]()
Oj den var trevligOj oj oj, mycket trevlig pjäs! Den här med patina kommer bli
![]()
Tysk dagskiva?Oväntat val av klocka idag![]()
![]()
Mycket tungOj oj oj, mycket trevlig pjäs! Den här med patina kommer bli
![]()
För jäkla bra bild iallafall!Ingen skräll att det blev Root Beer idag heller.
Skulle ju dock hellre va ute i det fina vädret, än att sitta inne på kontoret.
![]()
Ändå en fullt relevant fråga! Alltså jag jämförde den med både Panerai och GG så fort den var uppackad. Gruppo Gamma är absolut värt de extra slantarna, grundaren Naoki testar och justerar ju alla urverk själv för att kunna backa märket med sitt egna namn. Vet inte riktigt varför, men GGn har en avsevärt högre vikt, vilket ger mig en annorlunda kvalitetskänsla, kanske placebo bara. Men så här, i prisklassen 3-5.000 kr så spöar San Martin bra många klockor. Välbyggt case, fin i uppdraget (manuellt urverk från Seagull), absurt cool double dome-glas, lume som gott kan mäta sig med GG (Panerai är under bägge i lume-styrka) och dessutom sandwich-tavla samt 3 års garanti (!). För 3500 pix?!Schyssta bananer! Jämför med gammorna, hur mycket skiljer i kvalitet kontra prislapparna på respektive? Är det värt att lägga de extra slantarna på en gamma enligt din åsikt. (Ja jag vet att du haft klockan i två minuter men är nyfiken ändå)![]()
Eller hur!Oj den var trevlig![]()
Grattis grattisOj oj oj, mycket trevlig pjäs! Den här med patina kommer bli
![]()
Har @M26 en schysstare speditörskontakt eller?Grattis grattis. Samma som jag väntar på sedan den 10 maj
. Ös på med bilder nu (ja eller kanske inte, jag blir avis)
![]()
TackFör jäkla bra bild iallafall!
Snygg.. Men varför står det "Jul" på engelska till höger på tavlan?Oj oj oj, mycket trevlig pjäs! Den här med patina kommer bli
![]()
Jul är ju den bästa högtiden, klart det ska stå jul!Snygg.. Men varför står det "Jul" på engelska till höger på tavlan?![]()