• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nej det tycker jag inte. Den är ju affordable :)

Ja, Superman i alla fall. Yachtinggrafen kostar ju en hel del mer även om den ligger på under halva priset av sina vintage-föregångare.

Jag sökte i tråden och såg att det finns ett par Oak&Oscar, men det är ingen som har slagit till på Flyback-kronografen?

navy-02.jpg
 
Senast ändrad:

Hjelm

Rolex
Ja, Superman i alla fall. Yachtinggrafen kostar ju en hel del mer även om den ligger på under halva priset av sina vintage-föregångare.

Jag sökte i tråden och såg att det finns ett par Oak&Oscar, men det är ingen som har slagit till på Flyback-kronografen?

navy-02.jpg
Inte vad jag vet. Riktigt fin, men lite dyr tycker jag...
 

Tortuning

Omega
2-Faktor
Har fått en släng av flieger sjuka. Kan dock inte bära upp dom 44mm som är vanliga på dessa modeller. Finns en riktigt fin parnis här i tråden. Därför sugen på denna 39 flieger ish
49668CD5-A656-4FF3-B8AB-CC85A0081587.jpeg

Nån med erfarenheter från märket?
Ett nh35 verk och prislapp på 1,4 kan it slå fel.
Edit: glömde 200m vattentäthet också.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Yes, vet att vi är flera som har/haft san martin och varit nöjda :) dock inte just den modellen.

Edit. Ooops, glömde citera
 
Senast ändrad:
Har fått en släng av flieger sjuka. Kan dock inte bära upp dom 44mm som är vanliga på dessa modeller. Finns en riktigt fin parnis här i tråden. Därför sugen på denna 39 flieger ish
49668CD5-A656-4FF3-B8AB-CC85A0081587.jpeg

Nån med erfarenheter från märket?
Ett nh35 verk och prislapp på 1,4 kan it slå fel.
Edit: glömde 200m vattentäthet också.
Den var ju snygg! Bra pris också om man vill ha en flygare men inte känner för att lägga ut IWC-summor..

Lite beroende på tavelstorleken så skulle det där dessutom kunna vara ett perfekt case för moddar. Den har ju Seiko-verk så med tavla och visare från Dagaz skulle man kunna bygga något riktigt häftigt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som har en Straton Curve Chrono? Hur är den rent kvalitetsmässigt och hur bärs den?

Haft, överlag väldigt positiv. Jag gav 1.5k väl värd de pengarna. Skulle säga den var prisvärd även vid 2.5k begagnad. Det enda negativa var lite dålig ar på glaset och inre vridningen inte så lätt att hantera då den flyttade sig lätt ex när kronan kl 10 skruvas in. Resten trevligt, lite udda med vita visare till polerade index men ökade iof läsbarheten mkt!
F8CD567E-CAB5-4C9E-B506-3CF892DD58D4.jpeg

42mm varianten är rätt stor och bastant vilket jag iof gillade mkt :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Haft, överlag väldigt positiv. Jag gav 1.5k väl värd de pengarna. Skulle säga den var prisvärd även vid 2.5k begagnad. Det enda negativa var lite dålig ar på glaset och inre vridningen inte så lätt att hantera då den flyttade sig lätt ex när kronan kl 10 skruvas in. Resten trevligt, lite udda med vita visare till polerade index men ökade iof läsbarheten mkt!
F8CD567E-CAB5-4C9E-B506-3CF892DD58D4.jpeg

42mm varianten är rätt stor och bastant vilket jag iof gillade mkt :)
OK! Tackar! Ja, för runt 1,5k är det ju värt att prova. Färgerna är grymma och jag gillar retroestetiken.
 
Topp