Stort grattis, många öl för att fira nu!Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis, många öl för att fira nu!Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Var själv nära att slå till på en move, men efter att jag hörde den i butik blev jag lite besviken. Så slog till på en Sonos beam idag istället. Velat fram och tillbaka på olika Sonos i ett år nu tror jag. Säg gärna vad du tycker om move.Oj helvete 19 papp dom lär spela gött.
Idag kommer min Sonos Move ska bli intressant om den va värd det![]()
Ser oförskämt fin ut för 250 spännI min ambivalens "fyndade" jag en klocka för 250 spänn på tratten som gick efter batteribyte. Får väl använda den som referens och känns efter lite om storleken. Den är 35mm.
![]()
Stort grattisDet var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Nästan lite för kaxigt av dem med tanke på att det var dem som tog fram modellen med PanerajJul är ju den bästa högtiden, klart det ska stå jul!
Nej, här är den mycket coolare förklaringen: Decima Flottiglia Motoscafi Armati Siluranti, also known as La Decima or Xª MAS) (Italian for "10th Assault Vehicle Flotilla"). Mer läsning här: https://en.wikipedia.org/wiki/Decima_Flottiglia_MAS
Verkligen. Snygg finish. Ser väldigt prisvärd ut.nu finns en review på Paganis nya GMT, batman. Verkar lovande
Har du köpt den? Väldigt fin! Det blir dubbel like på den!Var tvungen att med ljus och lykta hitta den riktiga, limiterade och officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph, eftersom den första Red Star Seagull 1963 D304 Chronograph inte var den officiella Sea-Gull D304 1963 Chronograph. Blev en dyr historia detta, men vad gör man inte för vetenskapen!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser lyckad ut! Den vanliga är också fin, men misstänker att den har samma stora lug to lug, >50 mm vill jag minnas.En "ny" Certina kanske skulle vara något för herrn?
![]()
![]()
https://masterhorologer.com/2020/05...-611-automatic-with-nivachron-balance-spring/
Installerat den nu och jösses vilket ljud grymt med att den ställer in ljudet själv efter miljö Trueplay.Var själv nära att slå till på en move, men efter att jag hörde den i butik blev jag lite besviken. Så slog till på en Sonos beam idag istället. Velat fram och tillbaka på olika Sonos i ett år nu tror jag. Säg gärna vad du tycker om move.
Eftersom jag är lite ot så bjuder jag på en bild på min 1521
![]()
Hoppas dom kommer fram till dörren bara, här brukar dom använda osynlighetsmanteln eller nåt liknande då dom försöker lämna av grejerna..
Korvstroganof?Gissa maten baserat på färgen
![]()
Underbart! Satt min på ett vit isofrane jag fick med PaganinNu är det dags, badklocka på!
![]()
Så svårt det där. Jag har en fin klocklåda med svart inredning och frigolitfyllda sammetskuddar med sju platser. Jag bestämde att jag max får ha sju klockor. Sen köpte jag en rund klockrulle för tre klockor med stora kuddar. Där har jag G-Shock. Min fru anklagade mig lite besviket för att fuska, men det blev alltför svårt att hålla sig till 7 st inkl G-Shock. Tio totalt alltså.Gjorde ett litet klockställ för max tre klockor. För att hålla nere antalet. Nu har dock fuskat lite och lagt undan nån klocka. Men tanken är en in, en ut.
F91 är säker. Har försökt peta den med g-shock några gånger. Men terroristen är jäkligt behaglig på nato, de har inte en chans. Sen tycker jag den är lite rå/cool. Att den inte kostar mycket mer än en grillad med mos är ju ganska najs. San martin piloten känns kvalite. Gillar enkelheten. Skulle den bytas ut så är det nog mot något liknande.
Nyförvärvet ticino är ganska tjusig. Känns lite vintage. Har dock inte bestämt mig helt om den få stanna
Kan inte hjälpa att jag ibland tänker att man borde endast har kvar terroristen..den har ju allt.men nä
Finns så mkt skoj att testa
![]()
![]()
![]()
Stort grattis! Nu förväntat vi oss att det rasslar in klockor från din sidaDet var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Fan vad grymt! Stort grattis, ta en för varje prenumerant i denna tråd vetjaDet var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Mycket bra matchat, i vanliga fall så är jag inget fan av Nato men det där är nog den i särklass bästa kombon jag sett på Venturo #2Premiär i den här tråden, jäser lite med nyförvärvet i kvällssolen
![]()
![]()
Jag tror att den är från -91. Serienumret är 140477. Modellen heter 5Y23-8411.Ser oförskämt fin ut för 250 spännVad är det för årsmodell?
Tack för tips,slog till på en Sonos Move den verkar ha allt för mina behov.@Nicke75 nu vet jag ej vad för referenser du skall ha på högtalare
Men kolla dali katch på hifiklubben, en liten go sak med bra ljud
Kul! Grattis!Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Premiär i den här tråden, jäser lite med nyförvärvet i kvällssolen
![]()
![]()
Stort grattis! Välförtjänt!Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()
Installerat den nu och jösses vilket ljud grymt med att den ställer in ljudet själv efter miljö Trueplay.
Det känns som att man bott under en sten men är det här i stort sett en sonos one fast portabel? Vi har en One i köket och den är riktigt bra faktiskt.Blev en Sonos Move
![]()
Snyggt! Jag var lite sugen på den men avskräcktes av måtten men den ser ut att sitta som en smäck på dig.Premiär i den här tråden, jäser lite med nyförvärvet i kvällssolen
![]()
![]()
Det enda bandet på 22mm som jag hade som passar förutom meshet dåVälkommen och jäklar vad bra den blev på Nato! Är inte så förtjust i Nato, men denna kombo var riktigt bra.
PS. Dom där handlederna ser inte ut att vara 16,5 cm![]()
Jag har gått i samma tankar vid ett flertal tillfällen. Men det är bara att inse, det finns för många roliga klockor. Vad ska man välja om man bara ska ha 2st?Så svårt det där. Jag har en fin klocklåda med svart inredning och frigolitfyllda sammetskuddar med sju platser. Jag bestämde att jag max får ha sju klockor. Sen köpte jag en rund klockrulle för tre klockor med stora kuddar. Där har jag G-Shock. Min fru anklagade mig lite besviket för att fuska, men det blev alltför svårt att hålla sig till 7 st inkl G-Shock. Tio totalt alltså.
Det gick ganska bra några år. Problemet är vissa ”superkeepers”, som dels har nostalgisk betydelse, och oftast inte heller något större värde. Någon n enstaka är reklamklocka. De används inte, men ska heller inte säljas. Jag började flytta över dessa till montrar eller lägga dem i sina klocklådor.
Totalt har jag väl kanske 15 armbandsur och 2 fickur. Men då är 5-6 av dem superkeepers. Vad göra?
Som nyligen nämnts har jag köpt nya klocklådor med 12 platser. Och tänker att då ska alla få plats och detta antal får inte överstigas!
Jag har dock insett att det här är lite av ett beroende. En hobby som ... ibland går lite överstyr? Funderar på om jag ska sälja nya lådan och försöka strama åt hårdare. Att verkligen anstränga mig för att då en ”final collection” med max 1-2 som kan bytas ut.
Nu blev det väldigt långt. Lite funderingar så här på semestern framför Greta Gris. Jag tänker helt ärligt minst ett par timmar om dagen på detta. Det är så lätt att köpa, men så svårt att skiljas från vissa.
Nöjd blir man väl aldrig, det är ju så roligt att titta på nya/andra klockor.![]()
Grattis och bra jobbat!Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
![]()