• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har gått i samma tankar vid ett flertal tillfällen. Men det är bara att inse, det finns för många roliga klockor. Vad ska man välja om man bara ska ha 2st? o_O Visst, nu har jag "endast" 7st. För tillfället :p Du får väl känna efter vad du kan tänkas sälja annars får du bara behålla och köpa nytt :bag:
Tänker ofta vilka 3-4 man skulle välja, men ... som intresserad vill man inte vara riktigt så begränsad. Jag får väl inse att jag är besegrad. :)

För många inlägg att citera men stoooort tack kamrater! Jag kommer bli soc-gubbe i en mindre kommun i Närke där jag kommer jobba med inriktning mot ungdomar. Låter kanske tråkigt men en dröm för mig att få hjälpa ungdomar som hamnat lite snett
Låter absolut INTE tråkigt! Gratulerar till jobbet och chansen att kunna göra något värdefullt för andra människor :)

Det var inte bara jag som tyckte att intervjun gick bra. Börjar mitt nya jobb på måndag, snabba ryck, sånt gillar jag! Nu blir det en öl på favoritpuben.
IMG_20200528_173000.jpg
Faaaan vad kul, stort grattis! :cigar::woot:

Ser lyckad ut! Den vanliga är också fin, men misstänker att den har samma stora lug to lug, >50 mm vill jag minnas.
Håller med. Jo den har väl något liknande mått på längden så kräver sin handled ;)
Ligger ju även en Super PH500 i startgroparna som ser väldigt intressant ut. Kanske lite kortare L2L med tanke på boettformen men återstår att se.

Stort grattis! Välförtjänt! :happyhappy:

Det känns som att man bott under en sten men är det här i stort sett en sonos one fast portabel? Vi har en One i köket och den är riktigt bra faktiskt.
Snyggt! Jag var lite sugen på den men avskräcktes av måtten men den ser ut att sitta som en smäck på dig.
Det är en Sonos One fast portabel precis som du säger fast för 2000kr mer cirka, gah. Hade den kostat 3,5 istället så hade det vart ok tycker jag.

• Like
Reactions: HSK
Så svårt det där. Jag har en fin klocklåda med svart inredning och frigolitfyllda sammetskuddar med sju platser. Jag bestämde att jag max får ha sju klockor. Sen köpte jag en rund klockrulle för tre klockor med stora kuddar. Där har jag G-Shock. Min fru anklagade mig lite besviket för att fuska, men det blev alltför svårt att hålla sig till 7 st inkl G-Shock. Tio totalt alltså.

Det gick ganska bra några år. Problemet är vissa ”superkeepers”, som dels har nostalgisk betydelse, och oftast inte heller något större värde. Någon n enstaka är reklamklocka. De används inte, men ska heller inte säljas. Jag började flytta över dessa till montrar eller lägga dem i sina klocklådor.

Totalt har jag väl kanske 15 armbandsur och 2 fickur. Men då är 5-6 av dem superkeepers. Vad göra?

Som nyligen nämnts har jag köpt nya klocklådor med 12 platser. Och tänker att då ska alla få plats och detta antal får inte överstigas!

Jag har dock insett att det här är lite av ett beroende. En hobby som ... ibland går lite överstyr? Funderar på om jag ska sälja nya lådan och försöka strama åt hårdare. Att verkligen anstränga mig för att då en ”final collection” med max 1-2 som kan bytas ut.

Nu blev det väldigt långt. Lite funderingar så här på semestern framför Greta Gris. Jag tänker helt ärligt minst ett par timmar om dagen på detta. Det är så lätt att köpa, men så svårt att skiljas från vissa.

Nöjd blir man väl aldrig, det är ju så roligt att titta på nya/andra klockor. :)
Varför måste du banta den till ett visst antal klockor. Det har jag gett upp. Precis som du säger så har man vissa klockor som är keepers. Det blir ju dessvärre fler och fler ju längre tid man är i träsket så att säga. Om du gillar en klocka så behöver man ju inte sälja den bara för att hålla nere antalet. Jag säljer mina om de inte längre har något värde för mig. Om jag inte längre blir glad av klockan så säljer jag den. Sedan så är det såklart så att det kommer in fler än det säljs, men det är som det är. Behöver man inte pengarna så är det inte heller hela världen om samlingen växer något. Jag blir ju fortfarande glad för de klockor jag har. För mig handlar det alltså mycket om känslan klockan ger. Blir jag glad så behåller jag och om jag inte har någon känsla för klockan så säljer jag.

Stort grattis! Välförtjänt! :happyhappy:

Det känns som att man bott under en sten men är det här i stort sett en sonos one fast portabel? Vi har en One i köket och den är riktigt bra faktiskt.
Snyggt! Jag var lite sugen på den men avskräcktes av måtten men den ser ut att sitta som en smäck på dig.
Större än Sonos one bättre ljud fast portabel så du kan ha Wi-Fi hemma och blåtand borta. Vädertålig med.

Varför måste du banta den till ett visst antal klockor. Det har jag gett upp. Precis som du säger så har man vissa klockor som är keepers. Det blir ju dessvärre fler och fler ju längre tid man är i träsket så att säga. Om du gillar en klocka så behöver man ju inte sälja den bara för att hålla nere antalet. Jag säljer mina om de inte längre har något värde för mig. Om jag inte längre blir glad av klockan så säljer jag den. Sedan så är det såklart så att det kommer in fler än det säljs, men det är som det är. Behöver man inte pengarna så är det inte heller hela världen om samlingen växer något. Jag blir ju fortfarande glad för de klockor jag har. För mig handlar det alltså mycket om känslan klockan ger. Blir jag glad så behåller jag och om jag inte har någon känsla för klockan så säljer jag.
Klokt! Jo, jag tänker väl lite så att man inte hinner/orkar använda så många olika klockor och därför ”borde” vara nöjd med 4-5 olika som täcker olika tillfällen/behov. Och så öppnar jag lådan eller filen med listan och försöker välja vilka jag vill ha kvar och verkligen använda.

Kanske är det mitt tankesätt som är fel?

Klokt! Jo, jag tänker väl lite så att man inte hinner/orkar använda så många olika klockor och därför ”borde” vara nöjd med 4-5 olika som täcker olika tillfällen/behov. Och så öppnar jag lådan eller filen med listan och försöker välja vilka jag vill ha kvar och verkligen använda.

Kanske är det mitt tankesätt som är fel?
Du tänker inte fel, finns inga rätt och fel, bara det som känns bäst för individen :) Jag gick från en förvaring på 6 klockor till 20 som jag valde att använda till mina band med. Så 10 platser varav 3st lediga platser nu :) Har en klocka i sikte och de andra 2 platserna får tiden utvisa vad det blir :happyhappy:

Tillbaka
Topp