Så svårt det där. Jag har en fin klocklåda med svart inredning och frigolitfyllda sammetskuddar med sju platser. Jag bestämde att jag max får ha sju klockor. Sen köpte jag en rund klockrulle för tre klockor med stora kuddar. Där har jag G-Shock. Min fru anklagade mig lite besviket för att fuska, men det blev alltför svårt att hålla sig till 7 st inkl G-Shock. Tio totalt alltså.
Det gick ganska bra några år. Problemet är vissa ”superkeepers”, som dels har nostalgisk betydelse, och oftast inte heller något större värde. Någon n enstaka är reklamklocka. De används inte, men ska heller inte säljas. Jag började flytta över dessa till montrar eller lägga dem i sina klocklådor.
Totalt har jag väl kanske 15 armbandsur och 2 fickur. Men då är 5-6 av dem superkeepers. Vad göra?
Som nyligen nämnts har jag köpt nya klocklådor med 12 platser. Och tänker att då ska alla få plats och detta antal får inte överstigas!
Jag har dock insett att det här är lite av ett beroende. En hobby som ... ibland går lite överstyr? Funderar på om jag ska sälja nya lådan och försöka strama åt hårdare. Att verkligen anstränga mig för att då en ”final collection” med max 1-2 som kan bytas ut.
Nu blev det väldigt långt. Lite funderingar så här på semestern framför Greta Gris. Jag tänker helt ärligt minst ett par timmar om dagen på detta. Det är så lätt att köpa, men så svårt att skiljas från vissa.
Nöjd blir man väl aldrig, det är ju så roligt att titta på nya/andra klockor.