• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Tavlan är ju rätt mäktig ändå :)
20181116_154231.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå :)
En snabb bild, i dåligt ljus.
20181116_165917~3.jpg


Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå :)
En snabb bild, i dåligt ljus.
20181116_165917~3.jpg


Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.
De hade mycket man blev sugen på, skit också!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå :)
En snabb bild, i dåligt ljus.
20181116_165917~3.jpg


Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.

Hur upplevs kronan? Tycker den ibland ser liten ut och ibland inte :)

Trevlig iaf!
 

Hjelm

Rolex
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå :)
En snabb bild, i dåligt ljus.
20181116_165917~3.jpg


Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.
Känns spontant som mkt klocka för pengarna. Bronsarn var ju smaskig! :hungry:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor

Manne1891

Omega
Fina båda två, lite surt frakten är dyr a 50$ har jag för mig. Gillar den understa med orange visare med. Överlag har jag gillat mina DB, inte minst master 2000 jag ägde ett tag.
Läste det nyss jag, efter lite klurande så är väl inte $50 mycket för att få en klocka skickad från USA till Sverige. Men direkt när man läser det ryggar man tillbaka och suget över en beställning gick ned :(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad är den mest lik egentligen? Sinn 144? Speedmaster mk nånting nånting? Porsche Design Orfina?

För att knyta an till diskussionen tidigare så har den ju kopierat det mesta, men så länge de inte hävdar, (vilket jag inte kan hitta på hemsidan), att det är en unik design så kör :) Sinn, Porsche och Orfima har om inte identiska case väldigt liknande varandra.

IMG_20171110_185925.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu halkar vi från ämnet men vilken Sinn blev det i stället?

Sinn är ju på sitt sätt affordable men jag håller med att det här får bli slutreplik om Sinn :) Det blev en vintage 903 med rakt rött datum och från den tiden då Sinn köpte upp rättigheter och utrustning från Breitling till Navitimers. Så en Sinn 903 med Breitling-boett. Synd på bild 1 och 5 på IG-länken.

https://www.instagram.com/clark_kent_swe/
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Plus till DH också för 1-timmesregister vid 12. Sitter och funderar om jag tycker att de skulle ha färglagt pilen på alarmvisaren i samma färg som kronografsekunden, men jag lutar åt nej :)
 
Topp