Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ny för mig
Sjukt trevlig bronsdykare! Och riktigt rolig att fota
De hade mycket man blev sugen på, skit också!Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå
En snabb bild, i dåligt ljus.
Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.
De hade mycket man blev sugen på, skit också!
Sneglar på mycket på deras hemsida, det mesta är verkligen min stil! Dock har ett apoteksbesök med 2250:- i nota tidigare i veckan gjort ett hyfsat hål i studentbudgeten så får hålla mig i skinnet Hade ju mycket hellre köpt en klocka för de pengarna!
Kör broder, kör!
Och vad sneglar du på?
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Kronan är rätt liten, men inte för liten. Känslan i den är bra.Hur upplevs kronan? Tycker den ibland ser liten ut och ibland inte
Trevlig iaf!
Känns spontant som mkt klocka för pengarna. Bronsarn var ju smaskig!Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Där fanns det också en del smaskens!
Själv blev jag väldigt sugen på denna, 249$ efter rabattenDär fanns det också en del smaskens!
Den här för $149 efter rabatt blir jag lite sugen på
Där fanns det också en del smaskens!
Den här för $149 efter rabatt blir jag lite sugen på
Själv blev jag väldigt sugen på denna, 249$ efter rabatten
Läste det nyss jag, efter lite klurande så är väl inte $50 mycket för att få en klocka skickad från USA till Sverige. Men direkt när man läser det ryggar man tillbaka och suget över en beställning gick nedFina båda två, lite surt frakten är dyr a 50$ har jag för mig. Gillar den understa med orange visare med. Överlag har jag gillat mina DB, inte minst master 2000 jag ägde ett tag.
Kronan är rätt liten, men inte för liten. Känslan i den är bra.
Nya Dan Henry är ute nu
https://danhenrywatches.com/products/1972-chrono-alarm
Det kliar ganska mycket i fingrarna!
Ser kalasfin ut och kul med alarmfunktionen.
EDIT: Jag hade gärna sett den röda kronografsekunden på varianten i stål.
My lord! Den PVDade varianten var ruskigt snygg. Perfekt storlek med 41mm också. Jag som inte ska köpa fler klockor det här året. Väntar redan på en Swordfish som är på väg.Nya Dan Henry är ute nu
https://danhenrywatches.com/products/1972-chrono-alarm
Det kliar ganska mycket i fingrarna!
Håller med helt och hållet! Eller kanske lite mer åt det orangea hållet tom...
Vad är den mest lik egentligen? Sinn 144? Speedmaster mk nånting nånting? Porsche Design Orfina?
Den klockan alltså... måste ju ha en sådan!För att knyta an till diskussionen tidigare så har den ju kopierat det mesta, men så länge de inte hävdar, (vilket jag inte kan hitta på hemsidan), att det är en unik design så kör Sinn, Porsche och Orfima har om inte identiska case väldigt liknande varandra.
Den klockan alltså... måste ju ha en sådan!
Den klockan alltså... måste ju ha en sådan!
Går ju att köpa ny från Sinn för 2000 euro med. Och jag har för mig att det låg en på KS för runt 14Finns en del på Chrono24. Bara att sälja en njure.
Nu halkar vi från ämnet men vilken Sinn blev det i stället?Den är kalasbra Till DH´s fördel talar den lägre höjden på 12mm mot 14,5mm, något som jag upplevde något hög ibland. Men en ruskigt bra klocka som tyvärr fick gå i en utbytesaffär mot en annan Sinn.
Går ju att köpa ny från Sinn för 2000 euro med. Och jag har för mig att det låg en på KS för runt 14
Nu halkar vi från ämnet men vilken Sinn blev det i stället?