• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som har ngn erfarenhet av Undone förresten? Diggar deraste senaste klockor vad gäller design men kvaliten behöver nog diskuteras.

Screenshot 2018-11-19 at 12.53.50.png
 
Någon som har ngn erfarenhet av Undone förresten? Diggar deraste senaste klockor vad gäller design men kvaliten behöver nog diskuteras.

Just den serien har gjort att det klias lite i fingrarna. Jag vet att någon i tråden har köpt en custom Undone men en dykarmodell. Det ligger dessutom en på K&S nu ur Urban Vintage-serien. De är billiga och jäkligt snygga iaf. Och frågan är ärligt talat hur illa det kan bli? VK64 under huven.
 
Jag gillar hela anpassningsgrejen med Undone och jag personligen hade ju skrivit något helt absurt på urtavlan. Orka försöka efterlikna andra märken/klockor eller ens försöka få det till att verka vara en "riktig" märkesklocka. Men det är ju jag :)
 
Jag vet, jag vet. Det finns en Black Friday-tråd (det var ju jag som skapade den osv), men jag måste nog ändå tipsa i den här tråden om just den här klockan:
https://www.watchgecko.com/gta-chi-k1-c.php

168 euro för en klocka med SII NH35, safirglas och 100 meters vattenresistens är kanonbilligt. Klockan är med sina 44 mm kanske för stor för en del, men för den som inte bangar en klocka som syns och känns så kan det vara en fullträff. Snygga sunburstfärger, snyggt boettlock och en länk som inte ser ut att vara plockad ur cornflakespaketet.

Trevlig, iaf den blå! Bra med lite wr med, oftast dålig på den typen av klockor. Gillar även kronan även fast lök är snyggare :)
 
Och nu kom min Boldr Venture åter efter garantiutbytet. Samma fel, en minutvisare som helt enkelt kan vicka c:a "30 sekunder" dvs halvvägs mellan två minutmarkeringar. Beroende på vad man gör, t.ex. trycka in kronan vid ställning, vippa på handleden eller så, så rör den sig lite.

Billigt pris är ibland inte prisvärt. Men den är ju snygg på lädernato i alla fall. :)

DSC_0322.JPG
 
Och nu kom min Boldr Venture åter efter garantiutbytet. Samma fel, en minutvisare som helt enkelt kan vicka c:a "30 sekunder" dvs halvvägs mellan två minutmarkeringar. Beroende på vad man gör, t.ex. trycka in kronan vid ställning, vippa på handleden eller så, så rör den sig lite.

Billigt pris är ibland inte prisvärt. Men den är ju snygg på lädernato i alla fall. :)

DSC_0322.JPG
Det är ju en besvikelse att dom inte kan göra ordentlig QC på en klocka som ersätter en pga fel.
 
Det är ju en besvikelse att dom inte kan göra ordentlig QC på en klocka som ersätter en pga fel.

De tog väl bara en ny ur lagret. Har sett fler på nätet som haft samma fel. Orkar inte skicka tillbaka skiten en gång till, och inte heller betala införselavgifter på en tredje. Vi får se vad de säger i Singapore i morgon bitti när de kommer till jobbet. :)
 
Tillbaka
Topp