• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

umeåac

Cartier
2-Faktor
Jag fick hem en Geckota idag. Var lite tveksam till färgen, men måste säga att jag blev positivt överraskad. Bra storlek och sitter riktigt bra på handleden. Sen tycker jag fan att den var lite snygg också :happyhappy:!
IMG_20181122_181224xx.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag fick hem en Geckota idag. Var lite tveksam till färgen, men måste säga att jag blev positivt överraskad. Bra storlek och sitter riktigt bra på handleden. Sen tycker jag fan att den var lite snygg också :happyhappy:!
IMG_20181122_181224xx.jpg
Jag har generellt upplevt en fördel om jag tycker att min egen klocka är snygg ;)
Skämt åsido, grattis till en fin pjäs
 

midikem

Cartier
Mycket, bortsett från att den levererades med en mindre skada på boetten vilket stör mig lite. Försöker överväga om det är värt allt jävla krångel med ny tull, moms, få tillbaka moms för första köpet etc eller bara låta det vara
20181122_124714.jpg
Detta hände tyvärr mig också två ggr om med hammerhead. Zelos har ingen kvalitetskontroll alls, det har de la inte råd med när klockorna är så billiga. Så efter det skönk tyvärr Zelos en bra bit i mina ögon. Även om de har riktigt coola klockor.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det var någon som länkade till deras eBaybutik i BF-tråden. Jag vet inte hur man länkar till specifika inlägg här på KS (går det ens?) men här är i alla fall länk till butiken. :)
https://www.ebay.com/sch/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=&_ssn=glycine-direct&_sop=15

Som vanligt tillkommer 25% moms men ändå rätt trevliga priser på en del modeller.

Så sjukt trevliga priser på vissa. Dubbelt retligt när den man vill ha inte är i rätt färg..
 

Waldorf

Audemars
Ja, den returneras på zelos bekostnad, vilket är nice!

Kronan har ingen lume på denna modell tyvärr (även om jag inte fattar syftet med det, bortsett från coolt) haha
Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det.. :cool:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Fint tips och det verkar ju som att det har hittat hem :) Själv tyckte jag bara att priset på över 20 000 kronor var lite över "affordable" som tråden heter.
Jag tycker inte affordable och billigt är samma sak.

En JLC eller F.Constant perpetual calender är ju affordable jämfört med andra perpetuals, men långt ifrån billig.

Eller har jag missuppfattat tråden?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det.. :cool:
Exakt så. Det är nog inte fel att skölja ur urverket då och då så inget gammalt gegg satt sig med tiden.
 

LennyK

Panerai
Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det.. :cool:
He he... det var ju typ som med min crepas Cayman som hade lume på loggan på baksida boett. Frågan är när man har användning för det. Men fan så cool den var ändå !
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Ja, det kan man verkligen undra. Antagligen ingen QC gjord. Yes, har mailat och väntar på svar

Heh.. ungefär som min Boldr Venture då. Ett halvdussin på WUS som precis som mig fått lösa minutvisare. Jag fick det på både första och andra uret från dem. Nu har de lovat att "handkolla" ett tredje ur och skicka till mig. Tog motvilligt emot det om de lovade skicka "DDP"... tackade nej till ett kompensationspaket med "tillbehör" eftersom jag inte vill betala moms för reklamskräp jag inte vill ha.

Vi får väl se när och om det tredje uret kommer om det håller fast alla visare som de ska. Om nu ett halvdussin personer blivit offentliga på bara ett forum med problem, och problemet fanns på två ur i rad som nådde mig, så kan man väl anta att just denna modellen inte går med vinst för den stackars tillverkaren.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker inte affordable och billigt är samma sak.

En JLC eller F.Constant perpetual calender är ju affordable jämfört med andra perpetuals, men långt ifrån billig.

Eller har jag missuppfattat tråden?
Jag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.
Och när det då postas en klocka var 20e sida som är lite dyrare eller från ett större märke så kan vi ju skippa kommentarer som "den där passar inte här"
Som sagt, högt till tak :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.
Och när det då postas en klocka var 20e sida som är lite dyrare eller från ett större märke så kan vi ju skippa kommentarer som "den där passar inte här"
Som sagt, högt till tak :)
+1!
 

Waldorf

Audemars
Jag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.
Och när det då postas en klocka var 20e sida som är lite dyrare eller från ett större märke så kan vi ju skippa kommentarer som "den där passar inte här"
Som sagt, högt till tak :)
Skippa är ordet sa Bull :happyhappy:

Edit: För de oinvigda i Pelle Svanslös och Bill och Bull så betyder det jag håller med fullt ut.
 
Topp