Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har generellt upplevt en fördel om jag tycker att min egen klocka är snyggJag fick hem en Geckota idag. Var lite tveksam till färgen, men måste säga att jag blev positivt överraskad. Bra storlek och sitter riktigt bra på handleden. Sen tycker jag fan att den var lite snygg också !
Så santJo och så kan det ju vara men det är väl tjusningen i den här tråden. Som min hustru säger ibland när jag nån gång fått nåt att funka "så där kan man ju också göra men det är ju inte rätt".
Vadå, den första då? Får du skicka tillbaka den?Fått svar från Zelos, och en ny kommer skickas. Får leva med momshuvudvärken gissar jag, men proffsigt bemötande och inga konstigheter vilket respekteras stort! Bilder är kul!
Yes, riktigt coola! Jag gillar Marc&Sons, tycker dom håller en bra kvalite kontra pris.Blev riktigt sugen på JUNGLE! Leverans i Mars 300 ex limited
Skönt att det löste sig.Fått svar från Zelos, och en ny kommer skickas. Får leva med momshuvudvärken gissar jag, men proffsigt bemötande och inga konstigheter vilket respekteras stort! Bilder är kul!
Riktigt coola.Blev riktigt sugen på JUNGLE! Leverans i Mars 300 ex limited
En nattlampa även denna? Lyser kronan också? Mycket fin. Bra att det tog ansvar, trist med besväret men antagligen det bästa.Fått svar från Zelos, och en ny kommer skickas. Får leva med momshuvudvärken gissar jag, men proffsigt bemötande och inga konstigheter vilket respekteras stort! Bilder är kul!
Dessa 100 euro (plus moms = 119 euro) är väl en delbetalning av 495 euro (plus moms) och förbeställning och klockan beräknas sändas i mars 2019. Kanske alltid är så de skriver? Sitter en 2824 i.Blev riktigt sugen på JUNGLE! Leverans i Mars 300 ex limited
stämmer, de gör det troligen bara på limiterade kommande modeller.Dessa 100 euro (plus moms = 119 euro) är väl en delbetalning av 495 euro (plus moms) och förbeställning och klockan beräknas sändas i mars 2019. Kanske alltid är så de skriver? Sitter en 2824 i.
Detta hände tyvärr mig också två ggr om med hammerhead. Zelos har ingen kvalitetskontroll alls, det har de la inte råd med när klockorna är så billiga. Så efter det skönk tyvärr Zelos en bra bit i mina ögon. Även om de har riktigt coola klockor.Mycket, bortsett från att den levererades med en mindre skada på boetten vilket stör mig lite. Försöker överväga om det är värt allt jävla krångel med ny tull, moms, få tillbaka moms för första köpet etc eller bara låta det vara
Ja, den returneras på zelos bekostnad, vilket är nice!Vadå, den första då? Får du skicka tillbaka den?
Kronan har ingen lume på denna modell tyvärr (även om jag inte fattar syftet med det, bortsett från coolt) hahaEn nattlampa även denna? Lyser kronan också? Mycket fin. Bra att det tog ansvar, trist med besväret men antagligen det bästa.
Det var någon som länkade till deras eBaybutik i BF-tråden. Jag vet inte hur man länkar till specifika inlägg här på KS (går det ens?) men här är i alla fall länk till butiken.
https://www.ebay.com/sch/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=&_ssn=glycine-direct&_sop=15
Som vanligt tillkommer 25% moms men ändå rätt trevliga priser på en del modeller.
Namnet är för roligt alltså. Men har sin historia... tror vi hade det på tapeten för x antal inlägg sedan. Vet inte hur klockorna är dock..?
Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det..Ja, den returneras på zelos bekostnad, vilket är nice!
Kronan har ingen lume på denna modell tyvärr (även om jag inte fattar syftet med det, bortsett från coolt) haha
Härligt! Krångligt just nu, men i längden är det ju den bästa lösningenFått svar från Zelos, och en ny kommer skickas. Får leva med momshuvudvärken gissar jag, men proffsigt bemötande och inga konstigheter vilket respekteras stort! Bilder är kul!
Jag tycker inte affordable och billigt är samma sak.Fint tips och det verkar ju som att det har hittat hem Själv tyckte jag bara att priset på över 20 000 kronor var lite över "affordable" som tråden heter.
Exakt så. Det är nog inte fel att skölja ur urverket då och då så inget gammalt gegg satt sig med tiden.Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det..
Snygg ficklampa! Den där lumen är helt galen, hehe. Grattis till en fin klocka!Fått svar från Zelos, och en ny kommer skickas. Får leva med momshuvudvärken gissar jag, men proffsigt bemötande och inga konstigheter vilket respekteras stort! Bilder är kul!
He he... det var ju typ som med min crepas Cayman som hade lume på loggan på baksida boett. Frågan är när man har användning för det. Men fan så cool den var ändå !Åh, det måste ju vara för att man skall hitta kronan i mörkret 150 m ner i djupet när du just hittat ett atomur på den sjunkna (u)båten och inser att din klocka går 2 min fel och du måste ställa den. Då passar man också på att släppa in lite vatten när man skruvar ut den upplysta kronan. Men coolt är det..
Ja, det kan man verkligen undra. Antagligen ingen QC gjord. Yes, har mailat och väntar på svar
Jag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.Jag tycker inte affordable och billigt är samma sak.
En JLC eller F.Constant perpetual calender är ju affordable jämfört med andra perpetuals, men långt ifrån billig.
Eller har jag missuppfattat tråden?
+1!Jag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.
Och när det då postas en klocka var 20e sida som är lite dyrare eller från ett större märke så kan vi ju skippa kommentarer som "den där passar inte här"
Som sagt, högt till tak
Skippa är ordet sa BullJag håller med här. En av anledningarna att tråden är så trevlig är ju att det är högt till tak här, mycket positivitet och alla möjliga olika klockor. Billigare varianter som dyrare.
Och när det då postas en klocka var 20e sida som är lite dyrare eller från ett större märke så kan vi ju skippa kommentarer som "den där passar inte här"
Som sagt, högt till tak
Åh, 1997 <3Skippa är ordet sa Bull
Edit: För de oinvigda i Pelle Svanslös och Bill och Bull så betyder det jag håller med fullt ut.
Como, no comprendo. Soy antico.Åh, 1997 <3