• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Lite off topic... Jag är självklart prenumerant på den här tråden. Men jag får inte alltid en notis om att nya poster gjorts. Nu hade jag tre sidor att läsa pga att jag inte fått notis uppe till höger. Vill ju inte missa något :D
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Lite off topic... Jag är självklart prenumerant på den här tråden. Men jag får inte alltid en notis om att nya poster gjorts. Nu hade jag tre sidor att läsa pga att jag inte fått notis uppe till höger. Vill ju inte missa något :D
Så är det tyvärr. Ibland missar jag en tråd i några dagar och sedan är det ju nästan så jag får ta kompledigt för att komma ikapp...
 

LennyK

Panerai
2C687459-D00C-4D57-862F-D493B196FE7A.jpeg

Joråsåattee...

Dog klockdöden när jag såg den så behövde köpa den
 

EmilSve

Cartier
Jag tycker inte affordable och billigt är samma sak.

En JLC eller F.Constant perpetual calender är ju affordable jämfört med andra perpetuals, men långt ifrån billig.

Eller har jag missuppfattat tråden?
Skulle nog säga att det är en tolkningsfråga för alla enskilt. En AP nedsatt med 25 procent, otroligt men känner folk som fått förmånen, är ju affordable men hade inte passat in här. Klockorna här är främst i det lägre prissegmentet om man kollar tillbaka i tiden. Men återigen blev ju frågande nöjd vilket är viktigast
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ny ligger dom på runt 5000 dollar. Begagnade när dom dyker upp, beroende på skick, 1500-2500 dollar. Köpte denna för 17. Fick sälja min andra aquadive för att ha råd.
Oj, mycket pengar. Kan du sälja in den till någon som inte riktigt har koll? Det är väl ett rätt nystartat företag? Är nyfiken.
 
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Utifrån bilden hade jag valt den gröna, med argument att tavlan ser ut att ha bättre djup :) dessutom skiljer den sig mer från den svarta neptune du redan har
 

Hjelm

Rolex
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Grönt är skönt! Ska du försöka få tag på en svart neptune skulle jag absolut satsat på det.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Den vita, lätt!
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Svart eller grön!
 

LennyK

Panerai
Oj, mycket pengar. Kan du sälja in den till någon som inte riktigt har koll? Det är väl ett rätt nystartat företag? Är nyfiken.
Jag trodde du hade koll på det mesta min vän:).
Skämt åsido, Aquadive var ju gigantiska på 60 o 70 talet. Arvet lever vidare nu med lika bra klockor nu som då. När jag köpte min Bathyscaphe grottade jag ned mig i varenda recension som fanns därute. Nu ser jag fram emot att få hem denna bathysphere 500 twin barrel pärla och utvärdera den. Återkommer !
 

Waldorf

Audemars
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Om jag skall välja åt dej, den gröna. Lite ovanligare (har vi inte alla en del svarta?), kontrasterna ser lite bättre ut och jag gillar gröna tavlor (just nu). Viktigast att du känner själv vad som är rätt, för min del hade det nog varit den vita....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag trodde du hade koll på det mesta min vän:).
Skämt åsido, Aquadive var ju gigantiska på 60 o 70 talet. Arvet lever vidare nu med lika bra klockor nu som då. När jag köpte min Bathyscaphe grottade jag ned mig i varenda recension som fanns därute. Nu ser jag fram emot att få hem denna bathysphere 500 twin barrel pärla och utvärdera den. Återkommer !
Vintageuren känner jag till, men måste vara ett helt nytt företag idag? Måste varit dött en längre period? Kan tänka mig att det är ett svårt segment att sälja. Vilka verk kör de med? Har de någon egen tillverkning?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Skulle nog säga att det är en tolkningsfråga för alla enskilt. En AP nedsatt med 25 procent, otroligt men känner folk som fått förmånen, är ju affordable men hade inte passat in här. Klockorna här är främst i det lägre prissegmentet om man kollar tillbaka i tiden. Men återigen blev ju frågande nöjd vilket är viktigast
Håller inte med. APn blir ju inte affordable bara för att det är rea. Samma gäller väl andra märken. En Rolex med 25% rea är ju inte affordable.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Jag är svag för grönt framför av mörkare toner, säger green!
 

LennyK

Panerai
Vintageuren känner jag till, men måste vara ett helt nytt företag idag? Måste varit dött en längre period? Kan tänka mig att det är ett svårt segment att sälja. Vilka verk kör de med? Har de någon egen tillverkning?
Jag känner inte till allt. Men ja verksamheten var utdöd under en tid. Klockorna tillverkas i Tyskland, huruvida dom gör allt själv ska jag låta vara osagt. I denna bathysphere sitter det ett urverk från VMF.
Jag tycker klockorna har allt av det som tilltalar mig, snygg design med klassiska anor, känns riktig gedigna och klarar min vardag med bravur. Blir nog bara snyggare med lite repor också. Vi får se!!

Edit: länk om man vill veta mer : https://aquadive.com/making-of-aquadive/
 

LennyK

Panerai
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Oj vad fina! Den gröna var ju löjligt snygg!
 
Topp