Helt säkert en bra gitarr men namnet
Harley Benton, det låter som en gayporrstjärna.
Du är rolig!
Betyder det att jag kommer att börja kolla på gayporr nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt säkert en bra gitarr men namnet
Harley Benton, det låter som en gayporrstjärna.
Hmmm, jag bedömer den möjligheten som försvinnande litenDu är rolig!
Nej, det betyder att du kommer börja spela in.Du är rolig!
Stort grattis och helt rätt tänkt! Jag föredrar också att hålla mig till ett fåtal som jag verkligen gillar än ett helt gäng som känns OK. Kul att äntligen få lägga vantarna på en graal.Nu har jag läst ikapp äntligen, fick för mig att lägga ut Squale Pepsin igår för att sponsra mitt första icke affordable köp och blev fullkomligt spammad med PM av folk som ville köpa. Snabbast var dock en trådmedlem som knep den 14 minuter efter uppladdad annons.
På sistone har jag köpt och sålt vidare klockor för att stilla ruset likt en sprutnarkoman. Suget stillas dock inte så denna gången fick man helt enkelt öppna plånboken och inse att jag inte blir nöjd med något "very good enough". Jag vill ha en Breitling Colt 41 lika mycket nu som för 5 år sedan när jag började med hobbyn.
Betalade då den nya klockan imorse, säljaren skickade vid 13 och DHL har en ETA på måndag redan. Här går det undan
Äsch, det är väl inget att be om ursäkt för. Det är bara ett trevligt avbrott med en och annan premiumdinka emellanåt.Bra val! Har gjort en lång resa med allt möjligt fram till jag hittade en fin, fullset T/T Chronomat jag viljat ha sedan många år tillbaka. Sen kan man spara ihop till lite annat att byta runt med
Ber om ursäkt för OT bild.
Ser ut som en affordable Calatrava men är det något märkvärdigt med den som berättigar prislappen? Känns som att det är ganska dyrt för en Timex men det kanske finns en rimlig förklaring. Å andra sidan extremt billig jämfört med originalet.
Attans, nu vill jag ju ha en sådan här
495 €
ping @MaBrDet vet vi inte ännu
Jag blir uppriktigt provocerad av all denna lånereklam som uppmuntrar till att unna sig en shoppingtur, åka på utlandssemester osv. Lika osmakligt som all spelreklam tycker jag.Jag fick erbjudande i brevlådan idag, eller ja, jag får samma erbjudande ett par gånger i månaden: det är Nordax Bank som erbjuder mig att låna upp till 600.000 utan säkerhet! Med schyssta villkor, betalningsfria månader varje år osv osv. Man blir allt lite sugen ... och leva loppan för pengarna!
Obs! Skulle aldrig göra det. Det är ju det de vill. Därför all marknadsföring handlar om att man ska åka på drömsemester, fotbollsresor osv. Så man inte har något man kan sälja sen. Så man är fast i skuldfällan i all evighet ...
Men man kan ju drömma när man ser summorna.
Som grädde på moset så träffar de dessutom index åtminstone på alla exemplar jag har sett.Ja, de är ju stenhårda så de flesta är i nyskick även om de är mycket använda så mycket lägre än så kommer man inte i pris. Dessutom får man Seikos 7C46-verk som är typ oförstörbart. Nytt batteri var 5:e år och man är golden.
Nyss fick jag upp denna skärmbild när jag tryckte på ’gilla’ knappen. Vad är det för tok ?
Haha, kanske en varning som dyker upp om man har varit lite väl flitig på gilla-knappen?Fick oxå upp en sådan för en tid sen. Och då fick jag verkligen tänka efter. Kom till slut fram till att jag faktiskt gillade posten i fråga.
Stort grattis och helt rätt tänkt! Jag föredrar också att hålla mig till ett fåtal som jag verkligen gillar än ett helt gäng som känns OK. Kul att äntligen få lägga vantarna på en graal.
Äsch, det är väl inget att be om ursäkt för. Det är bara ett trevligt avbrott med en och annan premiumdinka emellanåt.
Ser ut som en affordable Calatrava men är det något märkvärdigt med den som berättigar prislappen? Känns som att det är ganska dyrt för en Timex men det kanske finns en rimlig förklaring. Å andra sidan extremt billig jämfört med originalet.
ping @MaBr
Jag blir uppriktigt provocerad av all denna lånereklam som uppmuntrar till att unna sig en shoppingtur, åka på utlandssemester osv. Lika osmakligt som all spelreklam tycker jag.
Som grädde på moset så träffar de dessutom index åtminstone på alla exemplar jag har sett.
Haha, kanske en varning som dyker upp om man har varit lite väl flitig på gilla-knappen?
Har haft fyra HB, har två kvar. Mycket prisvärda gitarrerKul med gitarrer!
Hade en extremt fin Furch för många år sen men sen avtog spelandet (i samband med att det kom ut såna där små små människor ur min dåvarande fru) och gitarren såldes så småningom. Efter några år återkom dock lusten till att spela och jag plockade fram min gamla skräpgitarr som jag haft i 20 år. Harvade runt på den i några års tid men i vintras så ledsnade jag och ville ha något bättre att plinka på, utan att för den sakens skull betala för mycket eftersom jag fortfarande bara spelar för mig själv här hemma. Ramlade över nån recension av Harley Benton (tyska Thomanns egna märke) och efter att ha läst på lite till så chansade jag och beställde hem en Harley Benton CLA-15MCE.
Gitarren kom hem som paket efter ca en vecka och den överträffade kraftigt mina förväntningar både gällande utseende, finish och ljud! Smärtar nästan lite att säga men den låter minst lika bra som den Furch jag hade en gång i tiden. Och så älskar jag det mindre formatet; 000 Auditorium. Betalade runt 2600 kr inklusive frakt, vilket får anses vara nästan löjligt! Kan verkligen rekommendera att kolla upp Harley Benton (kanske inte de allra billigaste modellerna) om man vill ha nåt hyfsat instrument utan att behöva betala alltför mycket.
https://m.thomann.de/se/harley_benton_custom_line_cla_15mce.htm
För övrigt så är den just nu så gott som alltid stämd i öppet G eller öppet G-moll.. Kul!
Är sugen på att köpa fler instrument nu. En baritone-gitarr, en tenor-gitarr och en akustisk bas står på villhöver-listan.
@ForsbergHar haft fyra HB, har två kvar. Mycket prisvärda gitarrer
Soffkonsert, vilket suveränt ord@Forsberg
Jaha! Alltid trott att HB inte är så mycket att ha. Din cutaway se r trevlig ut, låter den dessutom bra och har fin finish kan jag nästan förlåta namnet.
Kör rätt affordable setup själv med Ibanez och Gretsch. Funkar fint för mina soffkonserter som jag helst avnjuter inensamhet.
Visst, det är ju först nu man börjar piggna till. Trodde du var kvällspigg oxå men sen läste jag ditt inlägg igår och har ju inte tänkt på att du är i en annan tidszon. Natti.Soffkonsert, vilket suveränt ord
Det stämmer, vid sommartid skiljer det två timmar. En timme om vinternVisst, det är ju först nu man börjar piggna till. Trodde du var kvällspigg oxå men sen läste jag ditt inlägg igår och har ju inte tänkt på att du är i en annan tidszon. Natti.
Som referens så har jag varit musiker på heltid och min HB gick varmare än min Martin i showsammanhang (förvisso lite pga kostnad om jag skulle råka "rocka" sönder gitarren). Oavsett så är deras lite dyrare gitarrer bra nog för de flesta sammanhang.@Forsberg
Jaha! Alltid trott att HB inte är så mycket att ha. Din cutaway se r trevlig ut, låter den dessutom bra och har fin finish kan jag nästan förlåta namnet.
Kör rätt affordable setup själv med Ibanez och Gretsch. Funkar fint för mina soffkonserter som jag helst avnjuter inensamhet.
Åh fyfan, det här hade jag ingen aning om..Nej, det betyder att du kommer börja spela in.
Har haft fyra HB, har två kvar. Mycket prisvärda gitarrer
Jaså, ja då har du ju verkligen provat dem.Som referens så har jag varit musiker på heltid och min HB gick varmare än min Martin i showsammanhang (förvisso lite pga kostnad om jag skulle råka "rocka" sönder gitarren). Oavsett så är deras lite dyrare gitarrer bra nog för de flesta sammanhang.
Tror att jag kanske är den enda soc-tanten i landet som varit med i idol och livnärt sig på att sjunga och spela Queen
@Forsberg
Ja tyvärr.. Mer än så tänker jag inte säga hahaJaså, ja då har du ju verkligen provat dem.
Och Idol har du varit med i också säger du.. Coolt, finns det på film?
Förresten!
Jag sitter på 3st 20mm kvalitets gummin som jag aldrig kommer använda.
1st grått Barton, 1st vitt Barton och 1st rött Zuludiver
Hojta om ni är sugna, helst som paket.
Som referens så har jag varit musiker på heltid och min HB gick varmare än min Martin i showsammanhang (förvisso lite pga kostnad om jag skulle råka "rocka" sönder gitarren). Oavsett så är deras lite dyrare gitarrer bra nog för de flesta sammanhang.
Tror att jag kanske är den enda soc-tanten i landet som varit med i idol och livnärt sig på att sjunga och spela Queen
Hehe man får varavlige finurlig ibland.Gretsch är väl inte fy skam?! Och inte Ibanez heller för den delen..
Gällande HB så låter den riktigt bra som sagt och angående namnet så finns det ju en anledning till att jag alltid har capon sittandes över loggan på huvudet när den inte används.
Svaret kommer i Sinn-tråden om några dagar.Är det du som köpt @Heimo s 104a?
Haha! Spänningen är olidlig!Svaret kommer i Sinn-tråden om några dagar.