• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Current state of micro... Börjar bli mycket nu :D

20200718_094646.jpg

Fanboy till Cleana designer vilket förstärkts ju längre mitt klockintresse bär mig och blivit några ur på vägen en del saknar man andra inte men ett cleant ur som
saknas är Sinn 556a. Owg är ett slitet uttryck men 556a kvalar in hos mig :)
IMG_20190827_181233.jpg

Jag tänker likadant - cleana designer rockar. I över ett decennium hade jag en Omega Dynamic av detta slag:

prylar-6.JPG

Jag har nu istället en Panerai Zero (PAM000):

DSC_0095.JPG

Om jag skulle snubbla över en Nomos Tangente eller liknande vore det svårt hålla i plånboken...

Den modellen verkar inte så dyr nu för tiden. Köp ett och vänta i 20 år så har du nog gjort vinst. Så länge du inte vill serva den under tiden. Officiella verkstäder tar bra betalt och det sägs att Swatch Group försöker göra livet surt för de oberoende. :)

Ja cousinsuk har väl drivit process för att de ska få köpa och sälja reservdelar. Vet inte hur det gått. Alla de stora Schweizarna verkar duktigt giriga och vill ha monopol på allt. :rolleyes:

Otroligt avis på din Halios.. riktigt fin! Man får hålla tummarna för att det kommer en ny upplaga i samma eller nära samma utförande till hösten/vintern (som det väl ryktas?) :D

Ryktas det om det? Släppte ju nyligen fairwind som är liknande men inte alls lika bra i min bok.

Ruskigt bra samling det där :)
En av de bättre mikrosamlingarna i tråden skulle jag säga.

Tack för det! Inte lätt när man bara har keepers :D

Hoppas ni micro-experter kan hjälpa mig :)
"Behöver" en sommardinka till poolhänget, men har inte hittat något som passar mina tunna handleder.

Finns det någon 40mm eller mindre diver, gärna brons, och som inte har Mercedes-visare?
Tar glädjande emot förslag :D

Hoppas ni micro-experter kan hjälpa mig :)
"Behöver" en sommardinka till poolhänget, men har inte hittat något som passar mina tunna handleder.

Finns det någon 40mm eller mindre diver, gärna brons, och som inte har Mercedes-visare?
Tar glädjande emot förslag :D
Obris Morgan nautilus kanske? (Var väl någon som hintade om sälj i tråden för inte så länge sen men minns inte vem)
blk01.jpg

Tillbaka
Topp