• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Köpte ju en A-13A här i tråden.

Den saknade ju lite krims-krams, bruksanvisning och "burken" den levereras i.
Mailade Paolo Fanton, ingenjören bakom klockan. Han svarade inom en timme (på en fredag kväll?!)
att, Jodå, No Problemo, skickar snarast, du behöver bara betala frakten...

Låter underbart. Vi har en mkt trevlig mailkonversation.

kan rekommendera beställa en A-13A, klockan är fantastisk.

Bär den nu på ett NATO (aldrig använt tidigare, då jag varit mkt för metall-länk genom livet)...

Bifogar bild, och eftersom det var lite musikaliskt tema blir det en kombo-bild.
"A-13A möter Costeau" heter bilden.
IMG_2894.jpg

Costeau är en Cort A4 i Red Cherry
Visst är den fantastisk? :) Jag gillar höjden och det lite rejäla över klockan samtidigt som den är stilren. Vad schysst att han skickar röret och brukis. Jag saknade med röret faktiskt, kändes som en riktigt cool detalj. Men hade för mig att någon sorts bruksanvisning följde med plus ett brev?
Om nån är sugen på turtle så finns denna hos mig. Bumpar mig själv lite skamlöst här, men allt försvinner bak i tråden så fort man lagt upp nått. Alldeles för trolig för mig, men annars grym. Linjerar dessutom :D

IMG_20200718_115910.jpg
A du, Tuna är det faktiskt ;) :D

Grymt med snabba tips! TACK:D
Vart hittar man Zelos, verkar vara slut överallt när jag googlar. Annars solklart exempel =)
Baltic Aquascaphe Bronze blue gilt var grymt snygg, men såklart slut =/
Hur bärs San Martin, stort litet?

Scurfa D1 var grymt snygg, den är på shortlisten tillsammans med San Martin!
Har helt klart en fallenhet för blå tavlor, och lite mer färg behövs helt klart i samlingen :p
Jag har tänkt släppa min Zelos Swordfish, blå meteorittavla. Hojta till om det skulle vara intressant!
IMG_20200718_131138.jpg

Ja, det blev epoxy efter mycket velande...
Om den trillar bort är det inte svårare än att klippa till en ny triangel, så jag tror att jag kallar det här projektet klart och färdigt.:happyhappy:

IMG_20200718_122545.jpg

Något rött på halsbandsbandet kanske skulle knyta ihop det hela på ett snyggt sätt.;) vet inte vart jag skulle placera ädelstenen riktigt. Vill inte ha den i guldet som på en Rolle...

Fick en ny dum idé inatt. Om jag skiter i att köpa en ny knapp till Sharkmastern när den servas så kan jag försöka mig på att svarva en ny i bärnsten som matchar minutvisaren istället...
IMG_20200718_122852.jpg

Nej, det ska jag inte göra. Eller... Nej. Kanske. Har inte bestämt mig. Jo, det har jag nog när jag tänker efter.:cigar:
Vi funderar ut något coolt rött till "hundbandet" :cool: och det där med bärnsten kommer ju att bli sjukt bra! :woot::cigar:
Snyggt! :snaphappy: Vilken samling. :)
Oh, snygg passning :D Kör själv Ernst sen Maj så det är tur det finns klockor (och @SpaceAce såklart) när man behöver framhäva sin metrosexualitet.
Jtk2bVb.jpg

ipFRWUL.jpg
Ljusturkos är inte att förakta. :artist: Riktigt schysst matchning med poolerna :D

Spännande! Har haft den (i-varianten) två gånger. Riktigt bra är den. Undrar vem du köpt ifrån, @MaBr kanske?

Nu kom det så väldigt många nya poster så jag missade om han svarade men han får hojta till själv i tråden isåfall, dock inte @MaBr :)
Det blev min som ska pryda @TerryTee 's handled framöver :cool: Sålde endast för att köpa en helt ny som ska få stanna bra jäkla länge och få slitas med mig, älskar den klockan.

Spännande! Har haft den (i-varianten) två gånger. Riktigt bra är den. Undrar vem du köpt ifrån, @MaBr kanske?
Skulle inte sälja min, är sjukt nöjd med den! :cool:

Nu kom det så väldigt många nya poster så jag missade om han svarade men han får hojta till själv i tråden isåfall, dock inte @MaBr :)
Tror att du kommer att bli nöjd, det är väldigt mycket klocka för pengarna! :)

Det blev min som ska pryda @TerryTee 's handled framöver :cool: Sålde endast för att köpa en helt ny som ska få stanna bra jäkla länge och få slitas med mig, älskar den klockan.
Haha, det är rätt inställning. 556i är fantastisk för den är sjukt toolig och diskret samtidigt. Funkar till nästan allt! :)

Skulle inte sälja min, är sjukt nöjd med den! :cool:

Tror att du kommer att bli nöjd, det är väldigt mycket klocka för pengarna! :)

Haha, det är rätt inställning. 556i är fantastisk för den är sjukt toolig och diskret samtidigt. Funkar till nästan allt! :)
...fast liiite tråkig ändå va? (obs! ett s.k skämt, den är superfin).
Kontroversiellt uttalande kanske, men har precis insett att en perfekt GADA alltid är tråkig, någon får gärna bevisa motsatsen?

Lite så jag tänkte med Squale Pepsin, såldes med baktanken att jag gärna köper en helt ny för att behålla och själv stå för allt slitage.
Dock trevligt när man kan komma över en begagnad till bra pris för att prova och inte bry sig om småmärken.

Mitt lilla bidrag till byteslördag om någon här inne gillar vintage också. Skall rensa ut och bara satsa på vintage Certina DS :)

Nivada ”Jumbo” 50-tal, 36mm, helstål, okänd servicehistorik, Phenix cal14, tickar på ”vintage bra” (läs en minut eller så per dag), ”U.R”-märkt med applicerad Sköld på tavlan och på boettlocket.
765E9803-8140-4638-949B-C45EA375EEF4.jpeg

Certina Jubile, 1965, helstål, okänd servicehistorik, tickar på men drar sig ett par minuter dvs behöver service, Certina cal23-20, lite torrsprickor i plexi men syns knappt.
2BC3BFF0-4AAF-4BBE-8BF3-31D0324B6BA9.jpeg

Riktigt snygg 60-tals Tevo, helstål, okänd servicehistorik, går ”vintagebra”, tror att det står AS1030 på verket.
945595E1-FF2A-40DC-8AC5-4DCFE07DC03F.jpeg

50-tals Arsenal, helstål, bra skick, osäker på vilket urverk kanske AS1604, går riktigt bra typ 10s/dag och 300amp.
0688538E-5F2F-4940-94F6-4B2686F8070E.jpeg

Sitter andra band på idag så ni vet :)

Sugen på kvarts, gärna Certina, billigt och helst sportstål eller dressare dvs Chrono och dykare börjar bli lite för många i samlingen. Vintage Certina DS funkar, gärna DS2, DS N2, DS4 osv. Pengar upp/ner ok, kan byta alla mot en till bra pris :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp