• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hehe, snyggt om vi snackar plockade emblem på AMG/M/RS osv annars inte så värst imo, annars har du rätt i sak som vanligt :D

När det gäller bilar har jag tre enkla principer

• Hellre glida fram än stressa. Med rätt bil och på rätt vag kan man glida i hög fart.
  • En gentleman färdas aldrig bakom färre än 12 cylindrar. Jag är ingen gentleman.
  • Third World dictators drive Mercedes-Benzes, male hairdressers drive BMWs.
Bonusprincip: har man cab kör man nedcabbat så länge det är plusgrader och inte FÖR tungt regn. Mössa och vantar är bra att ha. :)

Senast ändrad:
Tror att det skulle kunna bli ganska så häftigt om jag hittar en sten med rätt nyans. Eller med en mygga i.:D
91AXGuR+2iL._AC_UL1500_.jpg

Bärnsten är inte så dyrt i sin råa form, så det är bara att ta hem en påse och hoppas något passar.:)

Kommer att bli hur grymt som helst! :cigar:
upload_2020-7-18_15-21-31.jpeg

Köper man bärnsten på bukten? :bookworm:

Jaha, här kommer du mitt ditt logiska tänk och förstör allt det roliga :hilarious:
En klocka är inget verktyg iofs, köp en g-shock då...åh nej, den hade du visst redan 25 stycken av, ursäkta mig :facepalm:
Japp, det är det jag gör bäst! :cigar: Har faktiskt bara 8st G-shock, så du har feeel! :p Det är för övrigt klockor som både är prisvärda, bra verktyg och roliga på samma gång. Finns även vulgära modeller för såna dig. :D

Lite så jag tänkte med Squale Pepsin, såldes med baktanken att jag gärna köper en helt ny för att behålla och själv stå för allt slitage.
Dock trevligt när man kan komma över en begagnad till bra pris för att prova och inte bry sig om småmärken.
Ja precis, har absolut inget emot lite märken själv men kändes så jäkla rätt med denna så ville ha ett eget exemplar att "slita" på :)

Japp, det är det jag gör bäst! :cigar: Har faktiskt bara 8st G-shock, så du har feeel! :p Det är för övrigt klockor som både är prisvärda, bra verktyg och roliga på samma gång. Finns även vulgära modeller för såna dig. :D
Äntligen! Vilken är denna vulgära modell mer specifikt?
Både @FOQ och @Silverglantz har tidigare gett sig på det omöjliga uppdraget, just sayin :angel:

Tack så mycket! Ja verkligen :)
Dom har en hel drös med fina klockor som man skulle vilja prova :happyhappy:
Absolut, det som skrämmer mig, tyvärr, är deras service kostnad. Om jag förstått det rätt så ska det skickas till Tyskland och servas. I alla fall vissa modeller. Om jag förstått det rätt. Så de modellerna går bort för min del. Hade gärna testat en 103 st. Gillar den som sören, men även lite rädd för att den ska att kännas liten. Får se helt enkelt i framtiden :)

Ja, drömma kan vi ju alltid göra. :( Det hade varit superhäftigt med en HAQ. Har han sagt någonting om varför de har köpts in/vad de är avsedda att användas till?

Att han kommer släppa en HAQ är ju 100 %. Frågan är om det kommer ske med en självsäljande modell som Seaforth eller om han ska lägga 2-3 år på en ny modell. Han jobbar såklart redan med denna så vi får väl se. Tror inte HAQ skulle ligga så långt fram i tid, troligt 2021.
Vad jag läst om nya (Sista) Seaforth är att Jason vill arbeta om tavlan lite, vad det nu betyder.

Tack för erbjudandet, tror dock den blir för stor med 42mm. Men ska fundera lite på det, många rätt på den :)
Jag är helnöjd med den - den blev utbytt mot en helt ny i februari då urverket i den förra stannade. Grymt bra service från Zelos! Inget snack, bara en helt ny i lådan direkt.

Jag byter ut den för att den saknar datum, som jag insett jag har svårt att vara utan o_O.

Den som är på ingång istället....:banghead::banghead::banghead::banghead:...utan datum :hilarious:

Absolut, det som skrämmer mig, tyvärr, är deras service kostnad. Om jag förstått det rätt så ska det skickas till Tyskland och servas. I alla fall vissa modeller. Om jag förstått det rätt. Så de modellerna går bort för min del. Hade gärna testat en 103 st. Gillar den som sören, men även lite rädd för att den ska att kännas liten. Får se helt enkelt i framtiden :)
Det är bara UX som måste tillbaka till Tyskland. Kostar dessutom bara typ 2500 och det ska göras vart sjunde år, typ.;)

Ja tyvärr så är det så iaf för att behålla garantin, ingen koll på vad det sitter för verk i 103 men i 556i sitter det ETA 2824-2 eller Selitta SW200-1 och det bör man väl kunna serva lite varstans sen om man nu skulle vilja det :)

Edit: Kom ju på att den inte lär behöva servas innan garantin löpt ut ändå :hilarious:

Tillbaka
Topp