• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens :)
3777B83F-7633-458F-95E4-DC2BEA40F71D.jpeg

...fast liiite tråkig ändå va? (obs! ett s.k skämt, den är superfin).
Kontroversiellt uttalande kanske, men har precis insett att en perfekt GADA alltid är tråkig, någon får gärna bevisa motsatsen?
Fast cleant är inte tråkigt tycker jag. Djupet i tavlan på 556i är ju fantastiskt och jag känner inte att den är tråkigare på armen än något annat. :)

Ja det tror jag med, dock slår Damasko högre med sin spec men nu har jag ju testat två och måste nu ha den kommersiella kompisen Sinn såklart :D
Man vet att man är djupt nere i Micro-träsket när Sinn är det kommersiella märket, haha. :D Damasko gör ju också riktigt snygga klockor och väldigt prisvärda. :)

Haha kanske är dum men fick feeling så blev en tur till Erikson idag :cool:
Hehe, blev det en med röd sekund? ;)

Fast cleant är inte tråkigt tycker jag. Djupet i tavlan på 556i är ju fantastiskt och jag känner inte att den är tråkigare på armen än något annat. :)
Cleant kan också vara tråkigt, tycker 556 ligger i mellanmjölken och skvalpar men tycker ju det är skitkul att man får tycka olika, det vet du ;)
Får passande nog bli en tysk bilreferens igen, VW (skitbra bil f.ö)...snikutrustad Golf 1.2 med bortplockade emblem/modellbeteckning på bakluckan men den blir fan inte snabbare för det :angel:

Håller helt med. Letade runt lite på hans instagram och hittade kommentaren nedan, så det verkar väl som att det kanske stämmer :)
C327826D-F0A6-450D-B538-33BFE5C1F4A6.jpeg

Undrar om Jason tänkte göra en High Acuracy Quartz-Seaforth, det vore något. Han har ju köpt ett antal sådana verk.

Jag tror Fairwind blir en doldis som kommer överraska med bra features, t ex dubbla uppsättningar hål, bidirectional bezel och en länk med mikroadjust. Hoppas han klarar det utan att spännet blir gigantiskt.

Cleant kan också vara tråkigt, tycker 556 ligger i mellanmjölken och skvalpar men tycker ju det är skitkul att man får tycka olika, det vet du ;)
Får passande nog bli en tysk bilreferens igen, VW (skitbra bil f.ö)...snikutrustad Golf 1.2 med bortplockade emblem/modellbeteckning på bakluckan men den blir fan inte snabbare för det :angel:

Emblemen tar man inte bort för att göra den snabbare, det är för att göra den snyggare. :)

Fast jag gjorde det på en Audi, inte en VW. Med solid lack och 1.8T-motorn.

VAG måste nog vara bilvärldens Swatch Group.

Meh, dålig jämförelse. Sinn levererar ju, ingen jäkla 1.2L-motor i den! :D De är väl mer som en Toyota Hilux i så fall om vi ska dra en bilreferens. Inte de roligaste men inte heller de tråkigaste, de är utseendemässigt enkla, de är funktionella, man behöver inte vara särskilt rädd om dem och man kan vara säker på att de i princip aldrig går sönder. ;):cool:

Meh, dålig jämförelse. Sinn levererar ju, ingen jäkla 1.2L-motor i den! :D De är väl mer som en Toyota Hilux i så fall om vi ska dra en bilreferens. Inte de roligaste men inte heller de tråkigaste, de är utseendemässigt enkla, de är funktionella, man behöver inte vara särskilt rädd om dem och man kan vara säker på att de i princip aldrig går sönder. ;):cool:
Ja för en Toyota Hilux är ju allas drömkärra o_O :D
En annan liknelse jag högg på som en kobra när jag läste (DOXA-boken). Du har en 911, inga konstigheter...kom fram till att min nog är en Boxster med det är också en kul(t) bil.
Kul men oftast opraktiskt är nog nyckelorden för mina klockinköp när jag tänker efter :rolleyes:

Ja för en Toyota Hilux är ju allas drömkärra o_O :D
En annan liknelse jag högg på som en kobra när jag läste (DOXA-boken). Du har en 911, inga konstigheter...kom fram till att min nog är en Boxster med det är också en kul(t) bil.
Kul men oftast opraktiskt är nog nyckelorden för mina klockinköp när jag tänker efter :rolleyes:
Ingen har påstått att det skulle vara en drömkärra men båda är sjukt bra verktyg som tål allt. ;) Haha, tänkte också på det. Det är en del humble brag i den där boken. :D

Hade vi varit ute efter praktiska klockor så hade väl alla haft en vanlig soldriven Citizen med 100m WR för 1000kr men hur kul är det? :p

Man vet att man är djupt nere i Micro-träsket när Sinn är det kommersiella märket, haha. :D Damasko gör ju också riktigt snygga klockor och väldigt prisvärda. :)

Hehe, blev det en med röd sekund? ;)
Nepp blev en med vit igen, funderade på den med röd men nää ;)

Ingen har påstått att det skulle vara en drömkärra men båda är sjukt bra verktyg som tål allt. ;) Haha, tänkte också på det. Det är en del humble brag i den där boken. :D

Hade vi varit ute efter praktiska klockor så hade väl alla haft en vanlig soldriven Citizen med 100m WR för 1000kr men hur kul är det? :p
Jaha, här kommer du mitt ditt logiska tänk och förstör allt det roliga :hilarious:
En klocka är inget verktyg iofs, köp en g-shock då...åh nej, den hade du visst redan 25 stycken av, ursäkta mig :facepalm:

Tillbaka
Topp