• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Slänger in dessa i byteslördag. Kan annars sälja bägge för 4000kr, vilket bör vara ett bra pris?
FE1FE32C-C3DE-4C5D-A954-79448C1F2B9E.jpeg
Ingen som är intresserad? :(

Absolut, det som skrämmer mig, tyvärr, är deras service kostnad. Om jag förstått det rätt så ska det skickas till Tyskland och servas. I alla fall vissa modeller. Om jag förstått det rätt. Så de modellerna går bort för min del. Hade gärna testat en 103 st. Gillar den som sören, men även lite rädd för att den ska att kännas liten. Får se helt enkelt i framtiden :)

Ja tyvärr så är det så iaf för att behålla garantin, ingen koll på vad det sitter för verk i 103 men i 556i sitter det ETA 2824-2 eller Selitta SW200-1 och det bör man väl kunna serva lite varstans sen om man nu skulle vilja det :)

Edit: Kom ju på att den inte lär behöva servas innan garantin löpt ut ändå :hilarious:
Det diskuterades i Sinntråden för någon dag sen och det var faktiskt riktigt bra priser om man servar hos Sinn. Som exempel €240 för standardservice av bl.a. 556 (egentligen alla modeller utom kronograferna) och det finns nog ingen som klår det priset. Då får man den dessutom servad av experterna. ;)
https://www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList_200601.pdf

Edit: €390 för 103 vilket fortfarande är ett bra pris. :happyhappy:

Det är bara UX som måste tillbaka till Tyskland. Kostar dessutom bara typ 2500 och det ska göras vart sjunde år, typ.;)

Ja tyvärr så är det så iaf för att behålla garantin, ingen koll på vad det sitter för verk i 103 men i 556i sitter det ETA 2824-2 eller Selitta SW200-1 och det bör man väl kunna serva lite varstans sen om man nu skulle vilja det :)

Edit: Kom ju på att den inte lär behöva servas innan garantin löpt ut ändå :hilarious:

Det diskuterades i Sinntråden för någon dag sen och det var faktiskt riktigt bra priser om man servar hos Sinn. Som exempel €240 för standardservice av bl.a. 556 (egentligen alla modeller utom kronograferna) och det finns nog ingen som klår det priset. Då får man den dessutom servad av experterna. ;)

Ok då har jag fått klarhet i det med :) Tack så mkt, då blir det väl Sinn snart då :D

Steinhart tar väl typ 100-200€ för en service av en klocka med 2824? ;)

Nu är guldet limmat!
Ska torka 20min innan jag vet om det fungerar, men det ser bra ut iallafall!:D
IMG_20200718_114516.jpg
IMG_20200718_114528.jpg
IMG_20200718_114532.jpg
IMG_20200718_114508.jpg

Om det sitter kvar så blir det en ny omgång salt och ättika under dagen för att bättra på lite och ärga ner ytan som jag gjorde rent runt triangeln inför limningen.:)

Edit: kanske fixar till och polerar ytan på guldet i framtiden också om det inte blänker tillräckligt i dess råa form. Har en liten repa i överkant som retar mig lite. Syns inte med blotta ögat, men med macron blev det väldigt tydligt...
Snyggt jobbat. Blev ju kanonbra :)

Såg med den, kolla skruvarna till shrouden bara. Såg inte ut så när jag lämnade den ifrån mig. Just sayin.
Edit: Nya skruvar går att köpa men kostar lite. Prutbart tycker jag :happyhappy:

Noterade skruvarna med, om de ser ut som på bilden borde ju det nämnas i annonsen. Men polerat shroud funkar inte för mig dessvärre, förstår inte hur Seiko tänkt där :meh:

Noterade skruvarna med, om de ser ut som på bilden borde ju det nämnas i annonsen. Men polerat shroud funkar inte för mig dessvärre, förstår inte hur Seiko tänkt där :meh:
Man tycker det. Och jag håller med, den är dessutom extremt rep känslig så hela "Tool" känslan försvinner där. Sbbn031 vinner där. Sbbn015 och 007 har snyggare visare. Ska inte göra det svårare för dig mer :facepalm: Förlåt :bag:

Jäkligt fin för att vara mellanmjölk den där :pirate::D
Japp, det får man säga. :D Den som tycker att den är tråkig kan själv vara tråkig! Knappt spegelblank tavla eller? :pirate:
PSX_20200718_172816.jpg

Har alltid (hittills) varit tveksam till Sinn, utan att kunna sätta fingret på varför.
Dags att skärpa till sig tror jag, den är riktigt snygg den där
Är ju en smaksak om man gillar designen men sjukt bra kvalitet till ett rimligt pris oavsett. :) Väldigt tooliga klockor men det är det jag gillar.

Tillbaka
Topp