Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en hel påse med massor skruvar till Tuna/Monstershrouds om det skulle vara såSåg med den, kolla skruvarna till shrouden bara. Såg inte ut så när jag lämnade den ifrån mig. Just sayin.
Edit: Nya skruvar går att köpa men kostar lite. Prutbart tycker jag
Storlek på Tevon? Ser lite pyttig ut.Mitt lilla bidrag till byteslördag om någon här inne gillar vintage också. Skall rensa ut och bara satsa på vintage Certina DS
Nivada ”Jumbo” 50-tal, 36mm, helstål, okänd servicehistorik, Phenix cal14, tickar på ”vintage bra” (läs en minut eller så per dag), ”U.R”-märkt med applicerad Sköld på tavlan och på boettlocket.
Certina Jubile, 1965, helstål, okänd servicehistorik, tickar på men drar sig ett par minuter dvs behöver service, Certina cal23-20, lite torrsprickor i plexi men syns knappt.
Riktigt snygg 60-tals Tevo, helstål, okänd servicehistorik, går ”vintagebra”, tror att det står AS1030 på verket.
50-tals Arsenal, helstål, bra skick, osäker på vilket urverk kanske AS1604, går riktigt bra typ 10s/dag och 300amp.
Sitter andra band på idag så ni vet
Sugen på kvarts, gärna Certina, billigt och helst sportstål eller dressare dvs Chrono och dykare börjar bli lite för många i samlingen. Vintage Certina DS funkar, gärna DS2, DS N2, DS4 osv. Pengar upp/ner ok, kan byta alla mot en till bra pris
34mm ex krona, Arsenalen är också 34mm medans Certinan är 33,5mm. 18mm mellan luggarna, 9mm tjock.Storlek på Tevon? Ser lite pyttig ut.
En olympus 60 mmRiktigt bra Vad blev det för glugg?
Tack!Riktigt bra Vad blev det för glugg?
Riktigt schysst, älskar Olympus... man blir lite sugen...
En olympus 60 mm
Tack!
Det blev en Olympus 60 mm 2.8 macro (motsvarar 120 mm i fullformat) till min Olympus PEN-F
Riktigt schysst, älskar Olympus... man blir lite sugen...
Det kanske bara är jag som är barnslig som vanligt men det kan ju tolkas på ett helt annat sätt när man tar bort bilden.Står på huk och sniffar i svärmors rabatt. Hon kallar mig pervo, jag kallar mig livsnjutare!
Jäklar vad coolt! Synd bara att timvisaren ser ut som en snorre...
Lite som Speedmastern"When you have seen it, it can't be unseen......"
Vad är det för ref på seikon?Ingen som är intresserad?
Sary057Vad är det för ref på seikon?
Ohh, titta där. En näsa!Lite som Speedmastern
Can't be unseen!
Limiterad och 1000 dollar alltså. Så skoj kanske den inte varMycket smakfull! Vet faktiskt inte om den är limiterad men du kan nog hitta en ändå.
Jaså?Jag har en hel påse med massor skruvar till Tuna/Monstershrouds om det skulle vara så
Snygg Zelos. Vad är det för mått på den?Testar Zelos:en! Känns riktigt bra faktiskt. Kör Zelos på höger och Skvalle på vänster
Eller speedy ultramanLite som Speedmastern
Can't be unseen!
42mm x 50mm L2LSnygg Zelos. Vad är det för mått på den?
Tack. För stor (för mig)42mm x 50mm L2L
Jodå, kom igen nu!Limiterad och 1000 dollar alltså. Så skoj kanske den inte var
HAHAHAHA HAHAHAHA ROOOOOLIGT!Det kanske bara är jag som är barnslig som vanligt men det kan ju tolkas på ett helt annat sätt när man tar bort bilden.
Haha helt ärligt den där var på snudd till avskyvärd men jag hade rockat denDenna till exempel.
Precis öppnat den här flaskan ju.Jodå, kom igen nu!
Inga just nu, men tack ändå Bra att vetaHur många behöver du?
Alltså den beskrivningen kan vara något av det lökigaste jag läst på länge "unique frame of time", "the right combination of shapes", "true piece of dive timing instrumentation", snälla nån ge mig en kudde att skämmas iSpinnaker gör hyfsad bra grejer.
Speciell lösning med stående index där visarna går under index.
Rätt så coolt tycker jag, fast $650 är lite över vad man är van att ge för märket.
Förtjänar lite uppmärksamhet i tråden...
Vi hörs om en timme så får vi se.Precis öppnat den här flaskan ju.
Säger kompisen.