• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Men polerat shroud funkar inte för mig dessvärre, förstår inte hur Seiko tänkt där :meh:
Jag fick lära mig förra veckan att en polerad rostfri yta (som ju heter stanLESS på utrikiska vilket är en bättre benämning) är mindre benägen att rosta i saltvatten. Det beror på att en polerad yta ger sämre fäste än en borstad, som dessutom ger en större yta att angripa då toppar och dalar skapar mer yta än stäppmark...

Om man får tillåta sig att vara lite aspbergig för en sekund alltså. Om det inte går för sig så tar jag tillbaka allt.;)

Jag fick lära mig förra veckan att en polerad rostfri yta (som ju heter stanLESS på utrikiska vilket är en bättre benämning) är mindre benägen att rosta i saltvatten. Det beror på att en polerad yta ger sämre fäste än en borstad, som dessutom ger en större yta att angripa då toppar och dalar skapar mer yta än stäppmark...

Om man får tillåta sig att vara lite aspbergig för en sekund alltså. Om det inte går för sig så tar jag tillbaka allt.;)
Den polerade shrouden är fin, den gör sig med tex en BoR länk. Men den kunde varit behandlad mot repor :)

Ser fram emot bilder :). Framme på Los Ölandos nu och allt är riggat och klart. Ibland är fan värmen ett hinder. Är helt slut :confused:.
Sweet! Välkommen till ön!
Ja, det är handikappande varmt idag. Vi håller oss i förtältet, som paradoxalt nog är den svalaste platsen. Står i skogen och har skugga fram till på eftermiddagen, men jag skulle inte vilja resa förtält en dag som denna.:nailbiting:

Hoppas stödbensölen är extra kall!

Tar en kall och lyssnar på Saxon medans maten står på spisen. Danne är med. Är för lat för att grilla idag.

IMG_20200718_175820.jpg

Sweet! Välkommen till ön!
Ja, det är handikappande varmt idag. Vi håller oss i förtältet, som paradoxalt nog är den svalaste platsen. Står i skogen och har skugga fram till på eftermiddagen, men jag skulle inte vilja resa förtält en dag som denna.:nailbiting:

Hoppas stödbensölen är extra kall!
Så in i h...e kall. Halsade en och fick nästan gå och lägga mig efter det :D. Vatten hade nog varit mer optimalt i ökenvärmen, dock bättre än regn så klagar inte.

Är ju en smaksak om man gillar designen men sjukt bra kvalitet till ett rimligt pris oavsett. :) Väldigt tooliga klockor men det är det jag gillar.
Ja, måste se till att testa en nån gång. Gissar att min pilot fyller den slotten, och därför tittar jag inte så mycket åt field-watch hållet.
Men 556i är inte dum, på gummi funkar den dessutom riktigt bra som sol&bad-klocka.
Får se när det blir läge att testa :)

Grymt med snabba tips! TACK:D
Vart hittar man Zelos, verkar vara slut överallt när jag googlar. Annars solklart exempel =)
Baltic Aquascaphe Bronze blue gilt var grymt snygg, men såklart slut =/
Hur bärs San Martin, stort litet?

Scurfa D1 var grymt snygg, den är på shortlisten tillsammans med San Martin!
Har helt klart en fallenhet för blå tavlor, och lite mer färg behövs helt klart i samlingen :p
Ligger en i brons på blocket om jag inte minns fel, med metiorittavla

Jäkligt fin för att vara mellanmjölk den där :pirate::D
Fan, trots din piratgubbe måste jag nu utveckla mitt resonemang. Strictly design är det jag snackar om, en svart Submariner är också mellanmjölk i min värld..svart eller grå, vita detaljer = beige :pirate:
Japp, det får man säga. :D Den som tycker att den är tråkig kan själv vara tråkig! Knappt spegelblank tavla eller? :pirate:
PSX_20200718_172816.jpg
Oh my vilken bild :wideyed:
Så här, hur svårt kan det vara att ta en sån bild tänkte jag tills jag insåg att jag hade EN klocka med svart tavla :hilarious:
Dessutom råkar den vara LEn som ju du var högst inblandad i designen :confused: Hur står sig 556 i jämförelse med den?

Fan, trots din piratgubbe måste jag nu utveckla mitt resonemang. Strictly design är det jag snackar om, en svart Submariner är också mellanmjölk i min värld..svart eller grå, vita detaljer = beige :pirate:

Oh my vilken bild :wideyed:
Så här, hur svårt kan det vara att ta en sån bild tänkte jag tills jag insåg att jag hade EN klocka med svart tavla :hilarious:
Dessutom råkar den vara LEn som ju du var högst inblandad i designen :confused: Hur står sig 556 i jämförelse med den?
Hahaha, inte lätt när man gillar färg! :hilarious: Hmm, bra fråga, får jämföra dem imorgon. Tror att det välvda glaset på LE kommer att göra att de upplevs väldigt olika. :)

Lät den ligga lite för länge.:bag:
Blev nästan för grönt för mitt tycke, men ingen fara på taket -det försvinner ganska snabbt.;)
IMG_20200718_193943.jpg
IMG_20200718_193953.jpg
IMG_20200718_194018.jpg
IMG_20200718_194037.jpg

Men guldtriangeln ser ut att ha varit med lite längre än en eftermiddag nu iallafall.:happyhappy:
Just den biten är jag väldigt nöjd med även om boettens patina blev lite väl kraftig den här gången.:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp