• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Comments from Iceland, @Equilibrium?

JS Watch Company Reykjavik SIF N.A.R.T. 1948 with 1000M COLD FORGED STEEL CASE
646EB792-0DC6-4E1C-B299-7516D01C5D4F.png

Senast ändrad:
Sälja? Hur gör man det? :eek:

Vad ska bort då? Sjukt svårt att välja eller?
Haha, det är faktiskt en bra fråga för jag vet knappt! :D Det är sjukt svårt att välja men har några som jag är rätt säker på och några jag är osäker på. Vet inte om jag är färdig med dem men samtidigt vill man sälja så att man kan testa nytt. :p

Tänkte med på det, lite seperationsångest kanske? :)
Inte så lite heller men samtidigt är det extremt sällan som jag har ångrat en försäljning. :)

Sådär, nu har jag läst ifatt allt som postats under dagen. Läste senast kl 09:00 idag, vilken jävla fart det är i tråden :wideyed:
Sitter nu och tar igen mig i kvällssolen efter kalaset idag, hela släkten var här. Och imorgon är det barnkalas med ett gäng sockerstinna femåringar :hungover:
Dagens klocka var:
E7gh6AE.jpg

Haha, det är faktiskt en bra fråga för jag vet knappt! :D Det är sjukt svårt att välja men har några som jag är rätt säker på och några jag är osäker på. Vet inte om jag är färdig med dem men samtidigt vill man sälja så att man kan testa nytt. :p

Inte så lite heller men samtidigt är det extremt sällan som jag har ångrat en försäljning. :)
Jag sitter lite i samma båt. Man har klockor för en bra slant så man kunde sålt för att finansiera något dyrare eller bara annat. Men samtidigt kan jag inte släppa dom.
Ätit lite körsbär såhär på kvällen :)
IMG_20200718_212916.jpg

Den är ju snygg men jag vet inte om den är 650 snygg. Är det någon som vet måtten på den?

42 mm, 13 tjock.

Alltså den beskrivningen kan vara något av det lökigaste jag läst på länge "unique frame of time", "the right combination of shapes", "true piece of dive timing instrumentation", snälla nån ge mig en kudde att skämmas i :wtf:
Coolt kan jag kanske köpa men skriv det då istället för massa rappakalja (spinnaker alltså, inte du Morten ;))

Första reklammailet från Spinnaker om modellen hade titeln "Re-invention of the dive watch coming soon"
Så dagens text var rätt så återhållsam :D
Tycker i och för sig att det verkligen var en nyhet designmässig. Något som vet om något motsvarande?
Sen hur funktionellt det är vill väl visa sig.
Tänker prova i alla fall

42 mm, 13 tjock.
Första reklammailet från Spinnaker om modellen hade titeln "Re-invention of the dive watch coming soon"
Så dagens text var rätt så återhållsam :D
Tycker i och för sig att det verkligen var en nyhet designmässig. Något som vet om något motsvarande?
Sen hur funktionellt det är vill väl visa sig.
Tänker prova i alla fall
Ja, men jag håller med om att den var rätt intressant men fäller ut taggarna med en gång när det ska läggas fram på det där sättet.
Låt köparen bestämma vad som är "rätt", kanske bara jag men tror inte man säljer mer klockor med lösryckt tramssnack (biter inte på mig iaf som synes :p). Spinnaker säljer väl alltid ändå tänker jag.

8A177C7D-F06F-4896-A95B-33A67E6DF68B.png

Jag bara måste posta en till bild av denna, helt fantastisk i mina ögon :)

Edit: Det är tillochmed så att jag skulle tänka mig denna istället för LeMans :rolleyes:

Hah, kul att se någon annan som blir ohälsosamt fixerad vid en specifik klocka ;) Själv har lyckats beta av de flesta. Mina Timex som exempel.

Just nu har jag svårt att släppa nya Casio GBX-100

Tillbaka
Topp