• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MAz_666

Rolex
Någon som gjort nåt riktigt bra klock-klipp idag på black friday och allt?
upload_2018-11-23_15-14-47.png

Inte jag, men visst är dom fina. Hade man inte haft 16 andra klockor så ...
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.
Svart ser nice ut, nästan så man borde beställa... vänta nu, ja just det :):):)
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Är av den populära uppfattningen att man ska välja klocka utefter vad man själv känner är snyggt och inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
Men med det sagt... vilken föredrar ni?

Falcon_All_1512x.jpg


Har en förhandsbokning på Netptune men står i valet att avboka den (köpt en beggad) eller ändra till en Falcon.
Velar mellan säkra kortet svart och den lite skojigare grön. Ser framför mig att de kommer sitta på läder.

Den gröna! Den var riktigt snygg!
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
För de som saknat en schysst länk till sin Scurfa Diver One och inte följer på Scurfa på Insta eller andra forum så är det iallafall på g. Behöver justeras på ett par detaljer så 3-4 månader kvar till produktionen drar igång dock enligt Paul. Smalnar av till 18mm vid låset. Gillar även att ändlänkarna är "honan" vilket jag föredrar då jag upplever det mer följsamt och snyggare. Dock känns väl kanske spännet i klumpigaste laget...
Screenshot_20181124-091720_Instagram.jpg

Screenshot_20181124-093213_Instagram.jpg

Screenshot_20181124-091758_Instagram.jpg

Screenshot_20181124-093155_Instagram.jpg
 

LennyK

Panerai
Nu är det ju tjugo år sen jag senast dök, men när behöver man sekundvisare vid normal rekreationsdykning? Hmm. Vid dekompression, antar jag, när man parkerar sig på ett eller flera steg på vägen upp?
Jag bokar alltid en dykarresa om året ( läs, fler bira än det blir dyk). Blivit en del faktiskt genom åren. Men är inget proffs. Och ska jag vara helt ärlig, föredrar bara dykarklockans look/design och det faktum att den tål tuffa tag även ovanför vattenytan
 
Senast ändrad:

LennyK

Panerai
Inte för att man inte klarar sig utan lume på sekundvisaren, läsbarheten i övrigt ser ju bra ut, tänkte mest att det är en rätt generell dykarefeature :)

Nu är det ju tjugo år sen jag senast dök, men när behöver man sekundvisare vid normal rekreationsdykning? Hmm. Vid dekompression, antar jag, när man parkerar sig på ett eller flera steg på vägen upp?

Tycker klockan var generellt jäkligt nice bara.
 

Coromo

Omega
Jag låter bli att citera, men ang. diskussionen om lume på sekundvisaren så ska dykare ha det enligt en ISO standard. Orkar inte leta upp vilken, men har för mig att @yonsson skrev en bra tråd om detta.

Anledningen som man vill ha lume på sekundvisaren är för att du ska kunna se att kolla är fullt fungerande.
Det kan ju bli lite tråkigt om klockan mot all förmodan stannar när man är och dyker, och man litar helt på minutvisaren..
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Anledningen som man vill ha lume på sekundvisaren är för att du ska kunna se att kolla är fullt fungerande.
Det kan ju bli lite tråkigt om klockan mot all förmodan stannar när man är och dyker, och man litar helt på minutvisaren..

Sund poäng!

Även om jag antar att alla som dyker lite mer frekvent har klockan som backup och en dykdator som primär tidtagare. Det blir väl längre dyk så. :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Mycket nöjd idag. Har letat länge efter en skön vintage-inspirerad dykare. De flesta jag hittat har antingen varit discontinued eller har fått face lifts som jag inte tyckt varit lika snygga som originalen (och självklart har originalen varit toksvåra att få tag på). Överst på listan stod till sist Lorier Neptune.
Förhandsbokningen på nästa batch öppnade 2 Nov 14:00. Jag fick mitt bekräftelsemail på min förhandsbokning 14:01. Så jag är nog en av de första i kön på en svart med gilt.

Ungefär 5 minuter efter att jag beställt tänkte jag "fan, skulle ha kört utan gilt".
Typ en dag efter tänkte jag "fan, även denna är ju snyggare i original.."
Ju mer jag kollade på bilder och vart efter Lorier lade upp bilder med side-by-sides så blev det tydligt att jag ville ha originalet. Spanade på eBay men de som kom och gick drog iväg långt över nypris. Det dök upp en är på KS som såldes efter typ 20 min.

Men i måndags var jag på hugget då @nöt lade upp en annons.
Tåls att sägas igen, mycket nöjd idag :)

28f4-11.jpg 28f4-10.jpg

Hej, det var jag som knep den 1a Neptunen som lades upp. Jag hämtade ut den idag men får nog låta den gå vidare då jag även köpt en annan sliten dykare som jag behöver mer :)
Är någon sugen så skicka PM. Släpper den för samma som jag gav för den.

Edit: den säljs inte i första taget. Behövde bara fixa länkens storlek (superenkelt) så blev det en favorit. Den framstår som långt mycket dyrare än den är när den sitter på länk. Har inte sett någon liknande länk i denna och rimliga prisklasser. Den är helt enkelt skitsnygg :)
 
Senast ändrad:
Topp