• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

9986C5AD-23D1-4F45-8CA2-9C03FFF9D729.png

Såg ”The story of Fire Saga” igårkväll.
Långt från den vanliga Will Ferrell toppen, men ifall ni är nyfikna på och vill se isländsk natur kan jag varmt rekommendera den.
Filmen är delvis inspelad i Húsavik som ligger typ 100 km nordost om Akureyri :)
6150E299-9536-46E3-ADC6-D7B673F92984.jpeg

Senast ändrad:

Långt från den vanliga Will Ferrell toppen, men ifall ni är nyfikna på och vill se isländsk natur kan jag varmt rekommendera den.
Filmen är delvis inspelad i Húsavik som ligger typ 100 km öster om Akureyri :)
Såg den för ett tag sen, och tänkte: Naturen är behållningen.
För filmen i sig var inget vidare..

Will Ferrell har inte varit kul sen Anchorman ETT, det blir pass här även om isländsk natur är toppen :)

6150E299-9536-46E3-ADC6-D7B673F92984.jpeg

Såg den i fredags tillsammans med frugan, förväntade mig ett riktigt magplask men den var förvånansvärt underhållande.

Såg ”The story of Fire Saga” igårkväll. Långt från den vanliga Will Ferrell toppen, men ifall ni är nyfikna på och vill se isländsk natur kan jag varmt rekommendera den.

Såg den häromdagen. Tyckte den var rätt kul faktiskt :) och fin natur :happyhappy:

Såg den för ett tag sen, och tänkte: Naturen är behållningen.
För filmen i sig var inget vidare..

Såg den häromveckan, tänkte såklart på dig. ;)

Såg den i fredags tillsammans med frugan, förväntade mig ett riktigt magplask men den var förvånansvärt underhållande.
Det var värst vad alla hade sett den! Inte ens hört talas om filmen. Ska nog försöka klämma in den här någon kväll. :)

Kan vi inte sluta skriva "bra för priset" eller "med tanke på priset är kvalitén bra"?

Bra är bra. Dåligt är dåligt. Det har ingenting med pris att göra tycker jag.

Vad betyder ens "bra för priset"?
Att det egentligen inte var så bra men det är ok för att det nästan var gratis?

Så. Slut på rant. Lediga.

Kan vi inte sluta skriva "bra för priset" eller "med tanke på priset är kvalitén bra"?

Haha jag håller verkligen med men har gjort samma skrivelse själv! En klocka för 80 Tkr är absolut inte bättre än en klocka för en tiondel av priset per automatik.

En bra rant, jag håller med fast respekterar att folk vill förklara saker o ting på något sätt även om just dessa uttryck är totalt intetsägande som du säger.
Har säkert använt uttrycken själv så ställer mig direkt i skamvrån.
Nästan lika illa som affordable faktiskt, aldrig förstått mig på det ordet och vill helst inte veta vad andra anser det vara heller :p

Numera nedlagda Poor Mans Watch Forum, PMWF, hade en hård gräns på $1000 (USD då) för klockor som såldes och diskuterades där.

Ja, utom i subforumet för "Rich Man watches" då. :)
Det var nog kanske enklare på den tiden också då utbudet var betydligt mindre än idag?
Affordable kan som sagt betyda så olika för var o en, tycker själv det är skönt att vi inte slänger oss med strikta regler vad saker får kosta för att vara "ok".
Man ska inte behöva ursäkta sig för att lägga upp en bild på en klocka man gillar liksom :)

Det var nog kanske enklare på den tiden också då utbudet var betydligt mindre än idag?
Affordable kan som sagt betyda så olika för var o en, tycker själv det är skönt att vi inte slänger oss med strikta regler vad saker får kosta för att vara "ok".
Man ska inte behöva ursäkta sig för att lägga upp en bild på en klocka man gillar liksom :)
Det är ju lite charmen med denna tråd att det kan postas så fritt utan att det ska klankas ner och på så sätt får man ta del av så mycket trevligare ur än nån annanstans

Det är ju lite charmen med denna tråd att det kan postas så fritt utan att det ska klankas ner och på så sätt får man ta del av så mycket trevligare ur än nån annanstans
Precis, samtidigt vet ju alla på nåt sätt var "gränsen" går så kanske räcker så?
Hur ofta ser man inte "kanske ingen mikro men...osv", har själv gjort det men man behöver kanske inte försvara sig på det sättet.
Vi har spretiga samlingar, högt och lågt och jag tycker personligen bara det roligt att ha allt under samma gillestugetak :)

Precis, samtidigt vet ju alla på nåt sätt var "gränsen" går så kanske räcker så?
Hur ofta ser man inte "kanske ingen mikro men...osv", har själv gjort det men man behöver kanske inte försvara sig på det sättet.
Vi har spretiga samlingar, högt och lågt och jag tycker personligen bara det roligt att ha allt under samma gillestugetak :)
Du har så rätt så:)

Tillbaka
Topp