Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ärligt talat?Vad tror ni om det här "göbbz"? Bund på natoband, är det något att hålla på med?
Eller försöker man bara efterlikna någonting annat...
Jag tycker den se lite kul ut, som plojklocka. Men någon sa att priset var över 10k? Då känns det rätt tveksamtREC dyker upp lite varstans...
Någon som testat?
Borealis Navale med grön urtavla tycker jag är snygg som fan. Var det inte någon som hade en här i tråden? Dock tror jag inte den är en GMT...Hej microfantaster!
Jag har insett att jag villhöver en brons- alt. mässingklocka i min samling och skulle behöva lite tips, min kravspecifikation är nämligen ganska specifik och jag har än så länge inte lyckats hitta det jag tänker mig. Here goes:
- Brons/mässing
- Dykare eller snarlik "simpel" design
- Grön urtavla, helst matt
- GMT
- 39-42 mm
- Gärna automatare (ej avgörande)
- Absolut inte "mercedes" - visare
Har kikat på GG, Zelos, San Martin, Ventus och några till, dock utan att lyckas träffa helt rätt. Nu när jag tänker efter så kan Yema ha något men jag har redan en Superman, så det vore kul att prova något nytt. Den som hittills kommit närmast är denna San Martin:
https://sanmartinwatches.com/wp/product/sn042-q/
Håller tummarna för att klockan jag vill ha existerar över huvud taget.
Väl mött och tack på förhand!
Får nog bli så, då lär alpinisten komma ut för försäljning inom snar framtid.Som flera andra sagt så tycker jag att du ska behålla medborgaren
Njae, inte min grej i alla fall. Fast det är ju klart annorlunda
Hm, ja jag är också lite lätt skeptisk men de dyker upp lite här och var när man "bandsurfar" runt. Nu kanske inte mitt mediokra hembygge gav ett helt rättvist intryck men här är strapcodes version.Ärligt talat?
Hört talas om badbyxor ?Gött med ett kvällsbad. Synd bara att det blåser satan, hade ju fan liten snopp innan liksom...
Hm, ja jag är också lite lätt skeptisk men de dyker upp lite här och var när man "bandsurfar" runt. Nu kanske inte mitt mediokra hembygge gav ett helt rättvist intryck men här är strapcodes version.
Dags för rallybrudar, ingen som har tips på riktiga klassiker som forest gump,ett päron till farsa, jurasic park etc en mulen dag som denna?
Växer den då?Hört talas om badbyxor ?
HahaHoppas hon kör fortare än du levererar bilder på nyförvärvet .
Jaaa, det har jag allt gjort. Här blåser det igenom dom också, är storm. Så fort man kommer över poolkanten då är det kört, med eller utan badbyxorHört talas om badbyxor ?
Vassego!Frågade tidigare efter Läder-band med "övervikta ändar" och fick tips av ngn (tack!)
på RIOS1931...
Hittade det här på Watch-band-center.com i Deutschland. Kommer sitta fint på A-13A'n om en vecka.
Så tackar så in i banken för tipset!
- Model No.: Ri-LC206
- Manufacturer/Brand: RIOS1931
- Suitable for: Watches with standard lug ends
- Material: Genuine buffalo leather uppers, grained; Underside leather
- Manufacturing process: Remborded
- Colour of strap: Black uppers
- Strap stitching: Red coloured contrast stitching and stitched in strap colour; partially as double stitching
- Strap design: Extreme
- Lug width: 20 mm
- Total length without buckle: approx. 21,5 cm
Piece with holes: approx. 12,5 cm
Buckle piece: approx. 9 cm- Thickness of strap: approx. 4,4 mm to approx. 7,4 mm, padded
- Buckle: Buckle made of stainless steel
- Width of buckle: 20 mm
- Strap taper: approx. 26,7 mm to approx. 20 mm; Strap tapers to buckle
Tack, och tack för input. Klart man måste testaInget fel på hantverket! Men jag får erkänna att även jag är lite skeptisk till modellen. Men man måste ju prova! På en rejält härjad nånting med militär känsla kanske?
Nä, men då syns den inte å ju mindre den blir, desto svårare blir det ju att se denVäxer den då?
Bifogar bild på granngrabbens EPA för relevans (han med g-shocken ni vet).
Klockren rulleDazed and Confused
Haha blir så glad att se dessa burkar poppa upp lite varstans nu
Grymt! Eller extra-överjävligt grymt! Sitter ju som en smäck! Grattis till den!Det blev ingen Thresher utan Horizons,va ju dock den jag suktat efter länge men vart rädd för storleken,men den känns inte liten.
Nån måste ju klippa den högra, så jäkla lyckad båda två men den e ju sjukt somrigTvå charmanta ryska postorderfruar söker nya hem!
Barsk framtoning, lite klumpig mascara men är vackra att titta på...på avstånd. Lite svårt med språket men alla vet ju som bekant att skönhet kommer inifrån.
Alltså Vostok Scuba Dudes x2 som är lätt moddade med custom vridringar samt handmålade inlägg av undertecknad. Mest en kul grej, gör inga anspråk på någon som helst professionalism. Allt är mer eller mindre nytt och kan enkelt återställas till original, eller släng i ett annat inlägg (SKX). Inläggen sitter med lite 3M så inget äckligt lim eller så. PMa, släpps för ett ungefärligt självkostnadspris (lägger väl upp annons om jag måste men ser gärna att dessa stannar här).
DZ-2015. Tillverkades 2004-2011. Dyker upp då och då på eBay till vettigt pris.Va tusan! Den där va ju rätt cool! Vad heter modellen?
Fortfarande en keeperVäldigt bra fråga! När släpper du din orangea seiko, då?