• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200720_180321.jpg
IMG_20200720_180405.jpg
IMG_20200720_180202.jpg

Två charmanta ryska postorderfruar söker nya hem!
Barsk framtoning, lite klumpig mascara men är vackra att titta på...på avstånd. Lite svårt med språket men alla vet ju som bekant att skönhet kommer inifrån.

Alltså Vostok Scuba Dudes x2 som är lätt moddade med custom vridringar samt handmålade inlägg av undertecknad. Mest en kul grej, gör inga anspråk på någon som helst professionalism. Allt är mer eller mindre nytt och kan enkelt återställas till original, eller släng i ett annat inlägg (SKX). Inläggen sitter med lite 3M så inget äckligt lim eller så. PMa, släpps för ett ungefärligt självkostnadspris :) (lägger väl upp annons om jag måste men ser gärna att dessa stannar här).
VqrSYiB.jpg

Qi77S16.jpg

8PETXF0.jpg

Varken Timex USA eller EU skickar till Island :wtf:
Får se hur allt utvecklar sig, fattas ändå green manalishi a.t.m :rolleyes:

Jag tycker det är dåligt av dem, jag ser ingen anledning till denna policy.
Edit: Jag skrev tillbaka och gnällde över detta. Tror iof inte att det gör varken till eller från. Men jag har rätt att klaga.

Senast ändrad:
Hej microfantaster!
Jag har insett att jag villhöver en brons- alt. mässingklocka i min samling och skulle behöva lite tips, min kravspecifikation är nämligen ganska specifik och jag har än så länge inte lyckats hitta det jag tänker mig. Here goes:

- Brons/mässing
- Dykare eller snarlik "simpel" design
- Grön urtavla, helst matt
- GMT
- 39-42 mm
- Gärna automatare (ej avgörande)
- Absolut inte "mercedes" - visare :stop:

Har kikat på GG, Zelos, San Martin, Ventus och några till, dock utan att lyckas träffa helt rätt. Nu när jag tänker efter så kan Yema ha något men jag har redan en Superman, så det vore kul att prova något nytt. Den som hittills kommit närmast är denna San Martin:

https://sanmartinwatches.com/wp/product/sn042-q/

Håller tummarna för att klockan jag vill ha existerar över huvud taget. :bag:

Väl mött och tack på förhand!
Borealis Navale med grön urtavla tycker jag är snygg som fan. Var det inte någon som hade en här i tråden? Dock tror jag inte den är en GMT...

Hm, ja jag är också lite lätt skeptisk men de dyker upp lite här och var när man "bandsurfar" runt. Nu kanske inte mitt mediokra hembygge gav ett helt rättvist intryck men här är strapcodes version. :snaphappy:
nato_bund_pad.jpg

Inget fel på hantverket! ;) Men jag får erkänna att även jag är lite skeptisk till modellen. Men man måste ju prova! På en rejält härjad nånting med militär känsla kanske? :pompus:

Frågade tidigare efter Läder-band med "övervikta ändar" och fick tips av ngn (tack!)
på RIOS1931...

Hittade det här på Watch-band-center.com i Deutschland. Kommer sitta fint på A-13A'n om en vecka.

470_watchstrap_Ri-LC206-schw22rN-Uhrenarmband.jpg

• Model No.: Ri-LC206
  • Manufacturer/Brand: RIOS1931
  • Suitable for: Watches with standard lug ends
  • Material: Genuine buffalo leather uppers, grained; Underside leather
  • Manufacturing process: Remborded
  • Colour of strap: Black uppers
  • Strap stitching: Red coloured contrast stitching and stitched in strap colour; partially as double stitching
  • Strap design: Extreme
  • Lug width: 20 mm
  • Total length without buckle: approx. 21,5 cm
    Piece with holes: approx. 12,5 cm
    Buckle piece: approx. 9 cm
  • Thickness of strap: approx. 4,4 mm to approx. 7,4 mm, padded
  • Buckle: Buckle made of stainless steel
  • Width of buckle: 20 mm
  • Strap taper: approx. 26,7 mm to approx. 20 mm; Strap tapers to buckle
Så tackar så in i banken för tipset!

Frågade tidigare efter Läder-band med "övervikta ändar" och fick tips av ngn (tack!)
på RIOS1931...

Hittade det här på Watch-band-center.com i Deutschland. Kommer sitta fint på A-13A'n om en vecka.

470_watchstrap_Ri-LC206-schw22rN-Uhrenarmband.jpg

• Model No.: Ri-LC206
  • Manufacturer/Brand: RIOS1931
  • Suitable for: Watches with standard lug ends
  • Material: Genuine buffalo leather uppers, grained; Underside leather
  • Manufacturing process: Remborded
  • Colour of strap: Black uppers
  • Strap stitching: Red coloured contrast stitching and stitched in strap colour; partially as double stitching
  • Strap design: Extreme
  • Lug width: 20 mm
  • Total length without buckle: approx. 21,5 cm
    Piece with holes: approx. 12,5 cm
    Buckle piece: approx. 9 cm
  • Thickness of strap: approx. 4,4 mm to approx. 7,4 mm, padded
  • Buckle: Buckle made of stainless steel
  • Width of buckle: 20 mm
  • Strap taper: approx. 26,7 mm to approx. 20 mm; Strap tapers to buckle
Så tackar så in i banken för tipset!
Vassego! :D

Två charmanta ryska postorderfruar söker nya hem!
Barsk framtoning, lite klumpig mascara men är vackra att titta på...på avstånd. Lite svårt med språket men alla vet ju som bekant att skönhet kommer inifrån.

Alltså Vostok Scuba Dudes x2 som är lätt moddade med custom vridringar samt handmålade inlägg av undertecknad. Mest en kul grej, gör inga anspråk på någon som helst professionalism. Allt är mer eller mindre nytt och kan enkelt återställas till original, eller släng i ett annat inlägg (SKX). Inläggen sitter med lite 3M så inget äckligt lim eller så. PMa, släpps för ett ungefärligt självkostnadspris :) (lägger väl upp annons om jag måste men ser gärna att dessa stannar här).
VqrSYiB.jpg

Qi77S16.jpg

8PETXF0.jpg
Nån måste ju klippa den högra, så jäkla lyckad båda två men den e ju sjukt somrig

Tillbaka
Topp