• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Middag intagen avplastad och kortad länk
även den obligatoriska lumekollen.
Hon bara sneglar hemma bakom sin bok :)
Den sitter bekvämt och nä känns inte alls liten men kan va pga jag har ett gäng klockor runt 40mm nuförtiden och inte 43-45 som förr.
FFA86022-3DD8-4C93-ADBE-5D71EFF186B7.jpeg
3EFD9106-930F-4258-BAE1-AD60FF08E7D2.jpeg
652305EC-FBE3-483E-B15A-9D06819BC067.jpeg
F0A25D61-3590-4E57-A82B-D5EB7B3408A5.jpeg
E3DF3128-EE58-427F-AFDF-E0E34D93EA48.jpeg
Riktigt fin, grattis. ;)

Har bara bra saker och hejarop att säga ändå! Riktigt snyggt. Och vilket roligt projekt! :)

Ska bli spännande att se hur den blir, speciellt de där indexringarna med railroad track och index ovanpå. Keep us in the loop. :)

Kommer bli kanooon! Gillar röda sekundvisare oxå. :hungry:

See riktigt fräckt ut! Hoppas du har den i handen så snart som möjligt så vi får se resultatet!
Tack mina herrar.:)
Skickar mallen idag till Enzo.:cigar:

Minns faktiskt inte. Men Tag Heuer/Heuer använde vanliga omärkta länkar, en billig variant, och satte dit sina egna lås. Fördelen var väl att när länken var slut, kunde man man köpa en ny aftermarket-länk och sätta dit TH-låset och fortfarande ha en "originalklocka". Chronosport t.ex. som hade samma case (även urverk och länk) valde att märka sina ändlänkar som dyrare märken gör, och fick t o m boetten godkänd för 300 m istället för Tag Heuers 200 m (nu pratar jag alltså om stora boetten på 42 mm).

IMG_20200721_003756.jpg
Mycket intressant och jag gissar att Squale gjorde samma sak med sina länkar göra de är också helt omärkta vad jag kan se. Gjorde Chronosport något för att modifiera boetten, typ andra packningar eller hur fick de till det? Skön marknadsföringsgimmick i alla fall! :D

Samlingen av band har expanderat rejält och får nu knappt plats i "bandlådan"; Sambon är allt annat än imponerad. :sorry:
En större låda är givetvis den logiska lösningen, men sambos är inte alltid logiska. :wtf: "Bättre fly än illa fäkta". :hungover:
Någon som är intresserad av ett ljusblått Diloy Denim (eller något annat band) innan jag lägger upp på K&S?
Skx_Diloy.jpg

Senast ändrad:
Mycket intressant och jag gissar att Squale gjorde samma sak med sina länkar göra de är också helt omärkta vad jag kan se. Gjorde Chronosport något för att modifiera boetten, typ andra packningar eller hur fick de till det? Skön marknadsföringsgimmick i alla fall! :D
Sant! Och jag Har oxå funderat på det, men inte hittat nåt svar på frågan. Däremot tror jag att Chronosport var ganska dyra när de såldes nya.

Samlingen av band har expanderat rejält och får nu knappt plats i "bandlådan"; Sambon är allt annat än imponerad. :sorry:
En större låda är givetvis den logiska lösningen, men sambos är inte alltid logiska. :wtf: "Bättre fly än illa fäkta". :hungover:
Någon som är intresserad av ett ljusblått Diloy Denim innan jag lägger upp på K&S?
Skx_Diloy.jpg
Gissar att det är 22mm med tanke på seikon bredvid, men frågar ändå om bredd?

Någon som är intresserad av ett ljusblått Diloy Denim (eller något annat band) innan jag lägger upp på K&S?
Skx_Diloy.jpg
Jag vill köpa något i 20 mm!

Skx_Diloy.jpg
Man kan byta sambo också! :cigar:

Min beslutsångest ligger över mig som en blöt filt. Jag har en Direnzo 03 på ingång i September, men i fredags fick jag prova en väns Certina DS Ph200. Trodde att den skulle bära stort men det visade sig att den satt perfekt, så jag slog slag i saken och ringde den lokala klockbutiken och bokade en Ph200 av den nyare modellen. Hur prisvärd skulle ni säga att den är? Just nu lutar det åt att flippa min direnzo direkt till förmån för certinan.
Certina.jpg

Senast ändrad:
Skx_Diloy.jpg
Snyggt, vad har delarna för längd? Har små handleder, så kan måste alltid veta längder på band.

Min beslutsångest ligger över mig som en blöt filt. Jag har en Direnzo 03 på ingång i September, men i fredags fick jag prova en väns Certina DS Ph200. Trodde att den skulle bära stort men det visade sig att den satt perfekt, så jag slog slag i saken och ringde den lokala klockbutiken och bokade en Ph200 av den nyare modellen. Hur prisvärd skulle ni säga att den är? Just nu lutar det åt att flippa min direnzo direkt till förmån för certinan.
Certina.jpg

Om den är rätt storlek för dig så är den prisvärd skulle jag nog säga. Den är riktigt fin!

Tillbaka
Topp