• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

umeåac

Cartier
2-Faktor
70EB8A98-A352-4260-93A0-7412BCBDB884.jpeg
K
2C4AC9B0-75B9-4885-8BAD-8D37C8560448.jpeg
JMitt senaste tillskott en Kemmner
Turtle med blå tavla som jag letat efter länge!
Roland Kemmner slutade för ett par år sedan att göra klockor!
Ber om ursäkt för bildkvalitén är inte
världens bästa fotograf!
Grattis, dem var riktigt snygg. Extra kul att få tag på en klocka du letat länge efter och inte görs längre :).
 

bluesdog

Cartier
Tack!
Javisst är det så, nästa som hägrar är en mkll Keywest till rimligt pris !
Förövrigt väntans tider på Belos Huvudskär som dyker upp i feb.
sedan i maj Crepas Plongeur och en Meraud Bonaire!
Kul å ha att se fram emot!
 

Eternalis

Cartier
Min har fortfarande inte gått iväg. Elshan skrev att den går iväg idag (sa han igår).
Men har fortfarande fått nada på email.
Skumt att min inte gått iväg än, även fast jag beställde nån dag efter den släpptes.
Men folk som beställde efter mig har fått mail om att den skickats. :confused:
Lite dåligt kan tyckas..
Jag har fått min , riktigt fin, ska styra upp några bilder senare i veckan :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Tänkte att jag skulle dela lite intryck av Zelos Swordfish efter en helg tillsammans.

Case: Snygg blandning mellan borstade och polerade ytor som framhäver designen. Speciellt gillar jag luggarnas utformning. Borstningen är jämn och bra. Gillar även glasringens tolvkantiga design precis utanför glaset.

Vridning: Distinkta klick och gedigen känsla. Eventuellt i trögaste laget om man ska försöka hantera den med handskar vid tex dyk. Utformningen av kanten hjälper inte heller för friktion.

Armband/Länk: Direkt från lådan kändes länken, tack vare de små länkbitarna, lite instabil när man är van vid en tight bra oysterlänk, men väl på handleden är länken väldigt skön. Tack vare sina små länkbitar leker den härligt i ljuset också. Trots 22mm utan avsmalning upplever jag den inte som bulkig, vilket är positivt. Stör mig lite på ändlänkarnas design dock. Tycker att de är lite för mjuka i formen jämfört med hur skarpa linjer det är på boetten.

Spänne: Japp, spännet får en egen kategori. En av klockans brister i min mening. Spännet som sådant är inte dåligt byggt eller så, men det upplevs som väldigt stort. Förutom att vara en liten knubbis är dessutom spännet uppenbart inte designat för just denna länk. Tex så har spännet (Förutom diver extension) tre hål för mikrojustering. Dessa kan dock inte användas då länkens yttersta bit inte får rum att rotera om ett annat hål än det yttersta används. Spännet har alltså mikrojustering men kan inte användas. För egen del har det lett till att jag måste dra ut dykarförlängningen ett snäpp. Inte hela världen såklart men stör lite estetiskt.

Tavla och visare:
Den svarta sandtavlan är riktigt bra, och jag ångrar inte att jag valde just den. Tycker kanske att visarna är lite för "korvformade" och tjocka, men gissar att det är en vanesak. Lumen är naturligtvis i klassisk zelosanda helt galet stark.

Avslutar med några oredigerade bilder.
20181126_090117.jpg
20181126_090129.jpg
20181126_090204.jpg
20181126_090236.jpg
20181126_090258.jpg
20181122_132821.jpg
 
Senast ändrad:

umeåac

Cartier
2-Faktor
Tänkte att jag skulle dela lite intryck av Zelos Swordfish efter en helg tillsammans.

Case: Snygg blandning mellan borstade och polare ytor som framhäver designen. Speciellt gillar jag luggarnas utformning. Borstningen är jämn och bra. Gillar även glasringens tolvkantiga design precis utanför glaset.

Vridning: Distinkta klick och gedigen känsla. Eventuellt i trögaste laget om man ska försöka hantera den med handskar vid tex dyk. Utformningen av kanten hjälper inte heller för friktion.

Armband/Länk: Direkt från lådan kändes länken, tack vare de små länkbitarna, lite instabil när man är van vid en tight bra oysterlänk, men väl på handleden är länken väldigt skön. Tack vare sina små länkbitar leker den härligt i ljuset också. Trots 22mm utan avsmalning upplever jag den inte som bulkig, vilket är positivt. Stör mig lite på ändlänkarnas design dock. Tycker att de är lite för mjuka i formen jämfört med hur skarpa linjer det är på boetten.

Spänne: Japp, spännet får en egen kategori. En av klockans brister i min mening. Spännet som sådant är inte dåligt byggt eller så, men det upplevs som väldigt stort. Förutom att vara en liten knubbis är dessutom spännet uppenbart inte designat för just denna länk. Tex så har spännet (Förutom diver extension) tre hål för mikrojustering. Dessa kan dock inte användas då länkens yttersta bit inte får rum att rotera om ett annat hål än det yttersta används. Spännet har alltså mikrojustering men kan inte användas. För egen del har det lett till att jag måste dra ut dykarförlängningen ett snäpp. Inte hela världen såklart men stör lite estetiskt.

Tavla och visare:
Den svarta sandtavlan är riktigt bra, och jag ångrar inte att jag valde just den. Tycker kanske att visarna är lite för "korvformade" och tjocka, men gissar att det är en vanesak. Lumen är naturligtvis i klassisk zelosanda helt galet stark.

Avslutar med några oredigerade bilder.
20181126_090117.jpg
20181126_090129.jpg
20181126_090204.jpg
20181126_090236.jpg
20181126_090258.jpg
20181122_132821.jpg
Jäkligt fräck! Snygg färgkombo. Pannlampa till lume också.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tänkte att jag skulle dela lite intryck av Zelos Swordfish efter en helg tillsammans.

Case: Snygg blandning mellan borstade och polare ytor som framhäver designen. Speciellt gillar jag luggarnas utformning. Borstningen är jämn och bra. Gillar även glasringens tolvkantiga design precis utanför glaset.

Vridning: Distinkta klick och gedigen känsla. Eventuellt i trögaste laget om man ska försöka hantera den med handskar vid tex dyk. Utformningen av kanten hjälper inte heller för friktion.

Armband/Länk: Direkt från lådan kändes länken, tack vare de små länkbitarna, lite instabil när man är van vid en tight bra oysterlänk, men väl på handleden är länken väldigt skön. Tack vare sina små länkbitar leker den härligt i ljuset också. Trots 22mm utan avsmalning upplever jag den inte som bulkig, vilket är positivt. Stör mig lite på ändlänkarnas design dock. Tycker att de är lite för mjuka i formen jämfört med hur skarpa linjer det är på boetten.

Spänne: Japp, spännet får en egen kategori. En av klockans brister i min mening. Spännet som sådant är inte dåligt byggt eller så, men det upplevs som väldigt stort. Förutom att vara en liten knubbis är dessutom spännet uppenbart inte designat för just denna länk. Tex så har spännet (Förutom diver extension) tre hål för mikrojustering. Dessa kan dock inte användas då länkens yttersta bit inte får rum att rotera om ett annat hål än det yttersta används. Spännet har alltså mikrojustering men kan inte användas. För egen del har det lett till att jag måste dra ut dykarförlängningen ett snäpp. Inte hela världen såklart men stör lite estetiskt.

Tavla och visare:
Den svarta sandtavlan är riktigt bra, och jag ångrar inte att jag valde just den. Tycker kanske att visarna är lite för "korvformade" och tjocka, men gissar att det är en vanesak. Lumen är naturligtvis i klassisk zelosanda helt galet stark.

Avslutar med några oredigerade bilder.
20181126_090117.jpg
20181126_090129.jpg
20181126_090204.jpg
20181126_090236.jpg
20181126_090258.jpg
20181122_132821.jpg
Mycket bra genomgång - snyggt skrivet!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tänkte att jag skulle dela lite intryck av Zelos Swordfish efter en helg tillsammans.

Case: Snygg blandning mellan borstade och polerade ytor som framhäver designen. Speciellt gillar jag luggarnas utformning. Borstningen är jämn och bra. Gillar även glasringens tolvkantiga design precis utanför glaset.

Vridning: Distinkta klick och gedigen känsla. Eventuellt i trögaste laget om man ska försöka hantera den med handskar vid tex dyk. Utformningen av kanten hjälper inte heller för friktion.

Armband/Länk: Direkt från lådan kändes länken, tack vare de små länkbitarna, lite instabil när man är van vid en tight bra oysterlänk, men väl på handleden är länken väldigt skön. Tack vare sina små länkbitar leker den härligt i ljuset också. Trots 22mm utan avsmalning upplever jag den inte som bulkig, vilket är positivt. Stör mig lite på ändlänkarnas design dock. Tycker att de är lite för mjuka i formen jämfört med hur skarpa linjer det är på boetten.

Spänne: Japp, spännet får en egen kategori. En av klockans brister i min mening. Spännet som sådant är inte dåligt byggt eller så, men det upplevs som väldigt stort. Förutom att vara en liten knubbis är dessutom spännet uppenbart inte designat för just denna länk. Tex så har spännet (Förutom diver extension) tre hål för mikrojustering. Dessa kan dock inte användas då länkens yttersta bit inte får rum att rotera om ett annat hål än det yttersta används. Spännet har alltså mikrojustering men kan inte användas. För egen del har det lett till att jag måste dra ut dykarförlängningen ett snäpp. Inte hela världen såklart men stör lite estetiskt.

Tavla och visare:
Den svarta sandtavlan är riktigt bra, och jag ångrar inte att jag valde just den. Tycker kanske att visarna är lite för "korvformade" och tjocka, men gissar att det är en vanesak. Lumen är naturligtvis i klassisk zelosanda helt galet stark.

Avslutar med några oredigerade bilder.
20181126_090117.jpg
20181126_090129.jpg
20181126_090204.jpg
20181126_090236.jpg
20181126_090258.jpg
20181122_132821.jpg
Snyggt! Bra write-up.
Jag fnissade åt ordet "korvformade" :)
Och jag kommer nu tänka på detta varje gång jag ser en klocka med lite tjockare visare.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sådär, då dök den äntligen upp! Första intrycken är att det är en riktigt kaxig klocka och mycket pang för pengen. Första negativa är att PVD-behandlingen suger åt sig fingeravtryck och som ni ser på bilderna så är det väldigt tydligt. Länken lär inte heller bli långvarig. Ledsen för halvkassa bilder och dammig klocka men tog bara några snabba vid skrivbordet i dåligt ljus.
PSX_20181126_152748.jpg
PSX_20181126_153153.jpg
PSX_20181126_153249.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Snygg, grattis! Hur är kvaliteten? :)
Tack tack :) Känns helt okej kvalitetsmässigt, skulle säga ungefär som min Tisell Pilot men långt kvar till min Traska Freediver, men det går ju typ två Explorers till priset av en Freediver. Tyvärr känns den lite stor, trodde den skulle bära som Freedivern men kronskydden och de två extra millimetrarna känns lite väl mycket för någon som gillar mindre klockor. Skulle säga att den bär lika stort men något högre än min Breitling Aerospace EVO.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Topp