Det har du rätt i, man får tänka miljösmart!Lite, men så himla rätt med ekologiskt och närodlade band, testa! Var oxå skeptiskt till en början.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har du rätt i, man får tänka miljösmart!Lite, men så himla rätt med ekologiskt och närodlade band, testa! Var oxå skeptiskt till en början.
Fast du skrev:Man behöver inte vara överens men man behöver kunna hålla sig sakligt.
Jag har varken sagt att den är fantastiskt eller genomtänkt, bara att den kommer att hålla en bra kvalité då MWW brukar producera dugliga ur och att den till utseendet är den milsub-homage som kommit närmast originalet.
Finishen är ju också ganska svårt att uttala sig om då inga klockor ännu levererats.
Finishen på bilderna de lade upp var inte bra. Lägger de upp bilder på något som är markant sämre än serieproduktion får man skylla sig själv.Bästa milsub homage:arna till dags dato.
Snygg rackare! Absolut ingen standardsänkning. Har du provat skrivbordsdykning med? Det är ett viktigt användningsområde.Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.
Dök ned i soffan och trycktestade den i skarpt läge, inga problem.
(jobbar emellanåt hemifrån och tappar ibland fokus )
Den har jag som arbetsklocka,helt perfekt för ändamåletMånga fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.
Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.
Men till ett överpris. De brukar gå för 1100-1200.Här finns en Military Industries till salu i några dagar till om någon är intresserad...
https://www.tradera.com/item/190209/330168606/military-industries-diver-s-automatic-24-jewels-300m
Just den säljaren verkar införskaffat en rejäl batch med M.I-klockor. Han har sålt många senaste månaderna. Ibland med start från 1kr - och ibland med start från typ 1600kr.Här finns en Military Industries till salu i några dagar till om någon är intresserad...
https://www.tradera.com/item/190209/330168606/military-industries-diver-s-automatic-24-jewels-300m
Är denna Soma något att satsa på?
Gillade dess flamboyanta stil
https://www.tradera.com/item/341996...tic-world-timer-schweiz-tyskland-herrur-75-05
Jag med Rädd att jag får på tafsen om jag lägger in en klocka tillverkad 2005 i vintage ;-)Kan vara värt att testa i vintage-delen av forumet! Visuellt gillar jag den iaf
Jag med Rädd att jag får på tafsen om jag lägger in en klocka tillverkad 2005 i vintage ;-)
De pratades om i "fulursvarningar"-tråden. I det här fallet är säljaren öppen med vad som säljs, men jag skulle inte säga att den "spännande historian" ger ett mervärdeÄr denna Sorna något att satsa på?
Gillade dess flamboyanta stil
https://www.tradera.com/item/341996...tic-world-timer-schweiz-tyskland-herrur-75-05
Tackar! Rådet jag fick igår i en annan tråd att fråga innan jag köper var ju bra (Köpte en fulrenoverad Seiko på tradera härodagen och frågade om den här på KS när den redan var betald och på väg) ;-)De pratades om i "fulursvarningar"-tråden. I det här fallet är säljaren öppen med vad som säljs, men jag skulle inte säga att den "spännande historian" ger ett mervärde
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-21#post-1938123
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-33#post-2156194
Haha, jo. Här på forumet kaller vi det lärpengar, och jag tror inte någon här inne har tomt på den posten.Tackar! Rådet jag fick igår i en annan tråd att fråga innan jag köper var ju bra (Köpte en fulrenoverad Seiko på tradera härodagen och frågade om den här på KS när den redan var betald och på väg) ;-)
Nej, så är det väl med allt man håller på med, alla är vi barn i början Man måste ju prova sig fram lite som glad nybörjare för att hitta var man skall landa i sitt intresse ;-)Haha, jo. Här på forumet kaller vi det lärpengar, och jag tror inte någon här inne har tomt på den posten.
Väldigt vacker pjäs. Tror ni man klarar den på en 16,5 cm handled?Klockan som sväljer alla band man slänger åt den!
Jag har något liknande i omkrets, testade den på GTG i helgen och det funkar alldeles utmärkt tyckte jag.Väldigt vacker pjäs. Tror ni man klarar den på en 16,5 cm handled?
Älskar denna tråd överlag, men varje gång det rycker lite i fingrarna så möts man av >40mm och typ 14-15 i tjocklek. Behöver en rolig vattentät beater...Jag har något liknande i omkrets, testade den på GTG i helgen och det funkar alldeles utmärkt tyckte jag.
Håller med.Älskar denna tråd överlag, men varje gång det rycker lite i fingrarna så möts man av >40mm och typ 14-15 i tjocklek. Behöver en rolig vattentät beater...
Älskar denna tråd överlag, men varje gång det rycker lite i fingrarna så möts man av >40mm och typ 14-15 i tjocklek. Behöver en rolig vattentät beater...
The bezel teeth make it 41, without them (fixed bezel) its 40. The bottom of the case is actually smaller and the lugs curve right down. My wife has a much smaller wrist and I thought it worked even on her.Håller med.
Tyvärr tog jag ingen bild på klockan när jag hade den på min handled, men jag upplevde den som väldigt trevlig! Uppfattades inte alls som stor utan väldigt bekväm.
It was damn nice, and a “ want to have “ watch. I’m glad I got the opportunity to try it, thank you!The bezel teeth make it 41, without them (fixed bezel) its 40. The bottom of the case is actually smaller and the lugs curve right down. My wife has a much smaller wrist and I thought it worked even on her.
Väldigt vacker pjäs. Tror ni man klarar den på en 16,5 cm handled?