• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet att det har postats bilder på lumen på Swordfishen innan men jag är så imponerad att jag måste slänga in ett jag med.
PSX_20181127_112002.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Man behöver inte vara överens men man behöver kunna hålla sig sakligt.
Jag har varken sagt att den är fantastiskt eller genomtänkt, bara att den kommer att hålla en bra kvalité då MWW brukar producera dugliga ur och att den till utseendet är den milsub-homage som kommit närmast originalet.

Finishen är ju också ganska svårt att uttala sig om då inga klockor ännu levererats.
Fast du skrev:
Bästa milsub homage:arna till dags dato.
Finishen på bilderna de lade upp var inte bra. Lägger de upp bilder på något som är markant sämre än serieproduktion får man skylla sig själv.
 

Sigurd

Cartier
Bästa utifrån UTSEENDET eftersom de milsub-alternativ som i övrigt finns på marknaden har fler och större avvikelser (storlek, boettdesign, visare, bezelinlägg etc.) från originalet än den aktuella klockan.

Alltså att det är den bästa milsub-homage:n i förhållande till andra milsub-alternativ vad gäller utseendet. Inte inräknat Pro Hunter och/eller Bamford herritage som spelar i en annan prisklass.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.

IMG_20181127_114924yy.jpg


Dök ned i soffan och trycktestade den i skarpt läge, inga problem.

(jobbar emellanåt hemifrån och tappar ibland fokus :rolleyes:)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.

IMG_20181127_114924yy.jpg


Dök ned i soffan och trycktestade den i skarpt läge, inga problem.

(jobbar emellanåt hemifrån och tappar ibland fokus :rolleyes:)
Snygg rackare! Absolut ingen standardsänkning. Har du provat skrivbordsdykning med? Det är ett viktigt användningsområde.
 

Petrik

Panerai
Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.

IMG_20181127_114924yy.jpg


Dök ned i soffan och trycktestade den i skarpt läge, inga problem.

(jobbar emellanåt hemifrån och tappar ibland fokus :rolleyes:)
Den har jag som arbetsklocka,helt perfekt för ändamålet
 

Petrik

Panerai
D1F29C0C-08B1-4176-A602-4C418C1E4066.jpeg
Många fina bilder på många fina klockor. Med risk för att sänka standarden slänger jag fram den här canucken. Momentum Steelix var den första klocka jag köpte efter att den gamla gett upp, på tips från @thewordfox och @Lindellc (tack för det, gubbs). Lite klen lume, men ett riktigt bra budgetalternativ om man vill ha en klocka som håller tiden och tål att utsättas för lite hårdare tag, tycker jag.

IMG_20181127_114924yy.jpg


Dök ned i soffan och trycktestade den i skarpt läge, inga problem.

(jobbar emellanåt hemifrån och tappar ibland fokus :rolleyes:)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor

MAz_666

Rolex

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
De pratades om i "fulursvarningar"-tråden. I det här fallet är säljaren öppen med vad som säljs, men jag skulle inte säga att den "spännande historian" ger ett mervärde
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-21#post-1938123
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-33#post-2156194
 

zzaphod

Cartier
De pratades om i "fulursvarningar"-tråden. I det här fallet är säljaren öppen med vad som säljs, men jag skulle inte säga att den "spännande historian" ger ett mervärde
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-21#post-1938123
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-33#post-2156194
Tackar! Rådet jag fick igår i en annan tråd att fråga innan jag köper var ju bra :) (Köpte en fulrenoverad Seiko på tradera härodagen och frågade om den här på KS när den redan var betald och på väg) ;-)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Älskar denna tråd överlag, men varje gång det rycker lite i fingrarna så möts man av >40mm och typ 14-15 i tjocklek. Behöver en rolig vattentät beater...
Håller med.
Tyvärr tog jag ingen bild på klockan när jag hade den på min handled, men jag upplevde den som väldigt trevlig! Uppfattades inte alls som stor utan väldigt bekväm.
 

Kanadicken

Panerai
Älskar denna tråd överlag, men varje gång det rycker lite i fingrarna så möts man av >40mm och typ 14-15 i tjocklek. Behöver en rolig vattentät beater...

Håller med.
Tyvärr tog jag ingen bild på klockan när jag hade den på min handled, men jag upplevde den som väldigt trevlig! Uppfattades inte alls som stor utan väldigt bekväm.
The bezel teeth make it 41, without them (fixed bezel) its 40. The bottom of the case is actually smaller and the lugs curve right down. My wife has a much smaller wrist and I thought it worked even on her.
20181127_165234.jpg
 
Topp