• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skänkes: Nato elit band 20mm blästrade keepers, först till kvarn :)
62D502DB-D1A0-483A-8EC6-6E787FC6FDFB.jpeg
edit: Taget.

Senast ändrad:
Kanske fel tråd men jag frågar ändå.

Visst var det nån här i gillestugan som hade en Doxa sub 200? Funderar på att likvidera ett par i samlingen och köra på en sharkhunter i den serien. Har ganska taniga handleder och undrar om det funkar med 42mm? Har fått för mig att den är byggd lite som en skx, vilket skulle funka...
Jo, jag har den. Sitter smäckrare än en SKX helt klart, kort lug2lug (45mm tror jag?) som gör att den förmodligen sitter som ett frimärke på de flestas handleder.
Var förvånad hur pass tunn den var, glaset bygger ju lite på höjden men boetten är som sagt slank och har spännande former. Komfortabel länk också som är svårslagen i segmentet.
Jättefin klocka med kul arv, bara att köra på säger jag! :)
rgl7y6H.jpg

bTmw5Qt.jpg

etHiteh.jpg

Jo, jag har den. Sitter smäckrare än en SKX helt klart, kort lug2lug (45mm tror jag?) som gör att den förmodligen sitter som ett frimärke på de flestas handleder.
Var förvånad hur pass tunn den var, glaset bygger ju lite på höjden men boetten är som sagt slank och har spännande former. Komfortabel länk också som är svårslagen i segmentet.
Jättefin klocka med kul arv, bara att köra på säger jag! :)
rgl7y6H.jpg

bTmw5Qt.jpg

etHiteh.jpg
45mm L2L stämmer utmärkt! :)

Det förstår jag. Karavanen med bilar som var på väg dit ut när jag svängde av vid Nordens Ark var inte att leka med :p
För att inte tala om trafik kaoset inne i Kungshamn. Tänk att det kan uppstå när det bara finns 5 gator att åka på. Parkerade/stannade bilar överallt och mitt i vägen. Ingen idé att ta bilen till affären, tur man har parkering på tomten. Likadant i gästhamnen, panik. Men det går över, är tre veckor på sommaren, får studera det på avstånd och skratta åt det, en hel del situationer är rätt roliga. o_O:)

Go'kväll tråden! :)

Då jag fått ett erbjudande om annan klocka som lockat ett tag så tänkte jag sälja min nyligen införskaffade 2002. Den kommer som ni flesta vet från ett anrikt hem i Halmstad som är vida känt för sitt Squale intresse. Skicka PM om du är intresserad. Kommer med både vitt och blått original Tropic. Det vita har även ett väldigt fint Squale spänne :)
AjQQWAh.jpg
PSX_20190710_181837.jpg
IMG_20200710_190623.jpg

Säljer då även min Maranez Samui. Även den nyligen köpt här i tråden. Kommer med allt som följde med vid nyköp. PM vid intresse :)
Que? Den klockan måste vara något i hästväg för att peta bort dessa :confused:

Jo lite bättre än så men inte långt ifrån. Vi får ju inte mycket information att gå på egentligen. Allt säger bara "jo men dessa har bättre komponenter" - jaha, men kan du förklara varför? Då är det tyst. Jag vill liksom få fram informationen och specifikationerna kring detta, men hittar inte det någonstans. Allt jag får är något marknadsföringsnamn på en komponent i det bättre verket. Typ EtaCHRONSPECIALÉ eller vad fan de nu skriver. Sällan de faktiskt säger varför dessa komponenter ska vara bättre.
Du kommer aldrig få svar. Så här, ETA-urverk är ingen raketforskning som många vill få det till, det finns inget spännande att tillföra vilket såna där fåniga ord som du nämner är ett ypperligt bevis på.
Kan återigen tillägga att detta är mina egna erfarenheter av verken som jag ändå skruvar i en hel del själv, säger inte att jag har rätt...bara mina reflektioner i frågan :)

Tillbaka
Topp