Tror du har lite smalare handleder än mig (ca18cm) så du kanske kan uttala dig bättre om handledsfrågan?45mm L2L stämmer utmärkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du har lite smalare handleder än mig (ca18cm) så du kanske kan uttala dig bättre om handledsfrågan?45mm L2L stämmer utmärkt!
Absolut, har typ 16-16,5-ish.Tror du har lite smalare handleder än mig (ca18cm) så du kanske kan uttala dig bättre om handledsfrågan?
Men! Så läcker! Nu villhöver ju också jag en Doxa. Det är precis av den anledningen jag borde undvika den här tråden.Jo, jag har den. Sitter smäckrare än en SKX helt klart, kort lug2lug (45mm tror jag?) som gör att den förmodligen sitter som ett frimärke på de flestas handleder.
Var förvånad hur pass tunn den var, glaset bygger ju lite på höjden men boetten är som sagt slank och har spännande former. Komfortabel länk också som är svårslagen i segmentet.
Jättefin klocka med kul arv, bara att köra på säger jag!
Märkes-onsdag?
Ser på en dokumentär om sockerpappor.
Sugardaddy.Märkes-onsdag?
Sedan pinsamt som det är....men är jag för ung för att förstå sockerpappor eller är jag bara väldigt seg i huvudet?
Tack B! "Hatten av!"Wow! Kan bara stämma in i hyllningskören. @SpaceAce är verkligen en konstnär i ordets rätta bemärkelse.
Tyckte faktiskt att de var lite coola...
Ps. Jag brukar oxå klippa bort flärpen under natobanden fast jag behåller tillräckligt av totallängden för kunna vika in.
Det kommer absolut att "sätta sig" och få en ännu tydligare patina efter en tids användning.6 timmar senare börjar B-080 redan vänja sig vid min armform.
Väldigt bekvämt redan från "fabrik", så det kommer nog bara bli bättre och bättre tror jag.
Äldre män som tycker det är ok att köpa yngre kvinnors gunst och framförallt deras kroppar.Märkes-onsdag?
Sedan pinsamt som det är....men är jag för ung för att förstå sockerpappor eller är jag bara väldigt seg i huvudet?
Men haha wow, I rest my case! Jag såg inte att det handlade om en dokumentär...helt ärligt trodde jag att det handlade om barnprogram så jag försökte komma på något oskyldigt kopplat till sockerSugardaddy.
Vanligare att snygga damer skaffar en sådan än skäggiga svensk-isländare.
Det vet du väl; vad är en klocka utan 2 tidszoner . Vad snäll du är, säg gärna till om du får syn på nåt lämpligt. Tack.Om du vill att jag håller ögonen öppna för något liknande så kan jag göra det. Är det uteslutande GMT du vill ha ?
De säljer även en "Iron Walker Chronometer" med tydlig inspiration från ett visst varumärke.Plagiat Tisdag
Inte svårt att se var Wempe hittade inspirationen. De är ju AD för Patek så undrar vad de tycker om det? Kanske bra?
Tack för påminnelsen...Dem här då?
Finns ett par rosa Zodiac som är riktigt balla. Minns inte vad han heter men användaren med Blackadder-avatar som postar i Zodiactråden ibland har två varianter.Nej, ingen duger! Jobba hårdare!!!
Den ena är Ginault 181875GSLID, den andra är inte ett micromärke (så fel forum, sorry) utan en Rolex GMT
Kul ändå att någon väljer att köpa Ginault när man sitter på den nivån av klockor. Är den tänkt som billigare beater? Skulle vara kul att höra vad syftet är och vad dina intryck är som har möjlighet att jämföra sida vid sida.Hehe, ... denna kanske e mer snäll att jämföra med...
Fast inte på armen Skulle kanske vara behändigt iofs..
jag tror att det kanske är svårt att få till då det är vävt i ett visst mönster? Finns dock en tvåfärgad variant men minns inte vad den heter just nu.Vill inte göra en ny tråd och hoppas någon snäll själ har svaret här.
Varför kommer inte perlonband likt natoband i olika mönster? Tex ränder.
Ja då måste han slanta uppSett den förr men nu har @FOQ det bandet så han får köpa den klockan helt enkelt
Plagiat Tisdag
Inte svårt att se var Wempe hittade inspirationen. De är ju AD för Patek så undrar vad de tycker om det? Kanske bra?
Skönt att inte vara ensam om att i högsta grad känna igen personer från deras avatarFinns ett par rosa Zodiac som är riktigt balla. Minns inte vad han heter men användaren med Blackadder-avatar som postar i Zodiactråden ibland har två varianter.
Dubbelpostar några bilder på nytillskottet, en Gruppo Gamma Nexus NG-02.
En riktigt cool och annorlunda skapelse med jumping hour. Klockan är en homage till gamla djupmätare.
Dom är flotta dom där.
Lite för fancy för en som ibland har stövlar för att inte stå barbent med människospillning upp till fotknölarna...
En vacker dag ska jag ha ett jobb där man duschar innan man går till jobbet. Då ska jag ha en Cartier Santos.
Ja, jag gillade designen men tyckte att den var väldigt klumpig och länken hade kass passform p.g.a. helt raka länkbitar. Bara mina åsikter så klart. Dock osäker på vilken version jag hade.Gammal bild men någon som äger ägt Lorier Neptune?
Är lite sugen på V2 som ligger ute.
Haha, vi var där för något år sen och kom dit på midsommardagen. Fri väg dit men typ två mils kö för att komma ut då alla fick stanna till och blåsa i rondellen. Då var man rätt nöjd över att man var på väg åt rätt håll...Det förstår jag. Karavanen med bilar som var på väg dit ut när jag svängde av vid Nordens Ark var inte att leka med
Jag tycker att din är betydligt snyggare!
Ok hehe, tack för detJa, jag gillade designen men tyckte att den var väldigt klumpig och länken hade kass passform p.g.a. helt raka länkbitar. Bara mina åsikter så klart. Dock osäker på vilken version jag hade.
Haha, vi var där för något år sen och kom dit på midsommardagen. Fri väg dit men typ två mils kö för att komma ut då alla fick stanna till och blåsa i rondellen. Då var man rätt nöjd över att man var på väg åt rätt håll...
Jo, jag har den. Sitter smäckrare än en SKX helt klart, kort lug2lug (45mm tror jag?) som gör att den förmodligen sitter som ett frimärke på de flestas handleder.
Var förvånad hur pass tunn den var, glaset bygger ju lite på höjden men boetten är som sagt slank och har spännande former. Komfortabel länk också som är svårslagen i segmentet.
Jättefin klocka med kul arv, bara att köra på säger jag!
45mm L2L stämmer utmärkt!
Tror du har lite smalare handleder än mig (ca18cm) så du kanske kan uttala dig bättre om handledsfrågan?
Fantastiskt!Absolut, har typ 16-16,5-ish.
Tycker den bärs betydligt mindre än måttet 42mm, tycker faktiskt inte ens SKX bör vara med i diskussionen på storleken då den bärs både högre och större.
Doxan passar perfekt på mindre handled, mycket beroende på L2L men även boetten. Att glaset höjer lite är lugnt, ingenting du tänker på när den sitter på handleden
Ok där ser man,jag trodde länken skulle vara något av det bättre på den.Ja, jag gillade designen men tyckte att den var väldigt klumpig och länken hade kass passform p.g.a. helt raka länkbitar. Bara mina åsikter så klart. Dock osäker på vilken version jag hade.
Haha, vi var där för något år sen och kom dit på midsommardagen. Fri väg dit men typ två mils kö för att komma ut då alla fick stanna till och blåsa i rondellen. Då var man rätt nöjd över att man var på väg åt rätt håll...
Man tror att man smyger lite smidigt med fotograferingen, men de ser. De ser.Skiner ikapp med solen.
Vad gööör du?
Like from a golden shower!Sunkissed
Har inte hängt med riktigt i diskussionen . Men försökte läsa lite. Handla det om skillnad på olika verk? Top grade vs vanliga? Ett TP verk har högre precision i delarna och bättre polerade tappar m.m . Det är därför det går bättre än ett vanligt normalt verk . Det blir oxå dyrare att tillverka .Intressant.
Vi frågar @rogart-63 tycker jag.
Testar att locka hit @Margarinkungen också så är vi garderade.
Tror det var stöttåligheten i olika material i balansen som var den heta potatisen...Har inte hängt med riktigt i diskussionen . Men försökte läsa lite. Handla det om skillnad på olika verk? Top grade vs vanliga? Ett TP verk har högre precision i delarna och bättre polerade tappar m.m . Det är därför det går bättre än ett vanligt normalt verk . Det blir oxå dyrare att tillverka .