• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zelos Swordfish 40s are launching 25th July 2am Singapore time! Link below for timezone conversions

[https://www.timeanddate.com/worldcl...html?msg=SF+40+Launch&iso=20200725T02&p1=236)

Prices start at $269USD for the regular dials and $369USD for the Meteorite.

Key Differences for these 40mms

-Slimmer but lower WR

-Improved endlink and link design, improved clasp
-Date

-Stamped caseback

Quick Specs
40mm Dia, 46mm L2L, 12mm thick without crystal
Ceramic Bezel (or SS for grey/frost model)
Sapphire crystal

NH35 Movt
200m WR
C3 X1/ BGW9 Lume
Quick release bracelet
FB_IMG_1595533780252.jpg
FB_IMG_1595533782638.jpg
FB_IMG_1595533784756.jpg
FB_IMG_1595533787310.jpg
FB_IMG_1595533789542.jpg
FB_IMG_1595533791781.jpg
Finns det någon länk så att man kan hänga på låset? Nu när Certinan är ute ur bilden köper jag en sådan här!

Är inte hela plotten i memento att han letar efter sin frus mördare men glömmer allt varje gång han somnar så han tatuerar allt han kommer fram till för att slippa göra om allt varje dag?

Eller är det en annan film?
Dödligt pinsamt för mig isåfall.:nailbiting:
Nej nej du har helt rätt, det är jag som är seg.
Han glömmer saker fortare än det tillochmed, jag diggar den filmen.

Nej i början blev det flipp.
Men jag tog paus mellan ’97 och ’00.
*16234
*16233
*Breitling Chronomat
*16710...
blev det de första 3 åren ’94-’97 :)

2000’ Blev det så återkomst med 16570
’01 Breitling B2
Gick så med i klocksnack ’15 och sedan dess har jag köpt på mig det som nu finns i lattjolajbanlådan.
Kul att fått prova på så mycket speciellt dom som idag har helt vansinniga prislappar.. En breitling chronomat hade man ju inte tackat nej till även ifall dom andra kanske har högre prislapp:)

Jag tog mig genom alla nio korgar till slut :)
Är det fler som provat frisbeegolf här ?
Det är troligt att jag redan frågat detta :dead:
Jag börjar likna huvudkaraktären i ’Memento’ mer och mer...
Jodå har provat på finns en ganska bra bana här men då en hel del proffs hänger där och då dom inte riktigt kan förstå att man ba kan va där för att ha kul har jag inte vågat mig dit igen.. sist fick jag säga till ett par att ni går dit och vi hit för att slippa dom:rolleyes:

Senast ändrad:
Finns det någon länk så att man kan hänga på låset? Nu när Certinan är ute ur bilden köper jag en sådan här!
Skriv upp dig på deras nyhetsbrev så får du en notis så snart de släpps och gå gärna med i Zelos Timekeepers FB grupp också :) Annars är det bara att man går in på deras hemsida vid det angivna klockslaget och klickar hem ett ex. De bör inte ta slut så snabbt då det kommer finnas 200ex av varje konfiguration enligt Elshan. Någon lär dessutom uppdatera här i tråden så snart de finns tillgängliga :)

Lycka till!

Senast ändrad:
Jag tog mig genom alla nio korgar till slut :)
Är det fler som provat frisbeegolf här ?
Det är troligt att jag redan frågat detta :dead:
Jag börjar likna huvudkaraktären i ’Memento’ mer och mer...
Jag har. Finns en bana i min hemstad. Var nog en 20 år sen i alla fall, men minns det som roligt! Ska kolla upp det vid nästa besök till mina föräldrar. :)

Det konstigaste var hur Uno gick ifrån att mörda folk, smuggla knark och vara hatad och fruktad av alla i besättningen fram till typ femte säsongen och efter det var snäll och allas vän.
Han var en av fyra rollfigurer som var med i alla 20 säsonger av serien! De andra var Tony Sjögren, Gustav Sjögren och Torbjörn ”Joker” Jonasson. :)

I säsong fem ungefär blev han med i sekten Ljusets Barn och sedan dess blev han aldrig riktigt sig själv igen, men blev en utpressande elaking igen framåt säsong 15. ;)

Hur I hela friden kan ni minnas sånt här? Jag kommer fan inte ens ihåg vad jag åt till frukost idag :woot:
Jag och min fru håller på att se om serien. Eller gjorde för nåt halvår sen. Tagit paus och är inte helt klara än. Ligger ju gratis på SVT Play!

Inte jag heller. Men jag minns hur jobbig stämning det blev i maskin när KK började...
Gustav var väldigt skeptisk till alla som började i maskin, men det vände både med KåKå, Raspen, Felix och FN. ;) Stämningen i säsong 2-3 blev dock riktigt tryckt när Viggo Strieber (Per Morbergs genombrott) började som maskinchef och våldtog KåKå för att sätta henne på plats. Det här var i början av 90-talet så ingen trodde henne såklart.

Jag är lite nyfiken på hur de mest rutinerade här inne håller koll på nya släpp/kickstarters för att vara först på bollen när de kommer nya modeller och märken?
Eller är det som att inte avslöja sina svampställen?

Tillbaka
Topp