• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha, ja så kan man ju se det. :D
Du som håller på och meckar själv, du har aldrig funderat på att bygga en egen TST-Tuna? :bookworm: Det blir ju helt klart mer affordable. :)

Jo dom är coola och har ju sett en del snygga byggen, finns nog ett par på forumet oxå. Känns lite sådär att slakta friska 7040 boetter dock men det går väl att göra på vanligare alternativ med. Idag borde det ju vara enklare att bara producera en sådan boett direkt det finns ett bra gäng som säljer AM-CASE till de populäraste Seikodykarna för runt 600spänn som sannolikt är bättre än originalen... Så nä inte direkt kittlat mig så mycket att jag gjort långtgående planer (än). :) Långt utsvävande svar... :confused:
Jag gillar annars 300metarna som din t.ex men jag tror den förra generationens SBBN015 är min favorit. :cigar:

Edit: Ett av byggena jag har på g får en tunainspirerad tavla, den typen där alla index utom kl.12 är runda. :)

Lysmask. På riktigt!:)
IMG_20200723_232342__01.jpg

Först trodde jag att det bara var en grön pixel i gräset, som vanligt. Men, men...

Alltid varit så att du köpt för att behålla? Ifall du flippat har du ju säkerligen hunnit med en hel del kul!:)
Nej i början blev det flipp.
Men jag tog paus mellan ’97 och ’00.
*16234
*16233
*Breitling Chronomat
*16710...
blev det de första 3 åren ’94-’97 :)

2000’ Blev det så återkomst med 16570
’01 Breitling B2
Gick så med i klocksnack ’15 och sedan dess har jag köpt på mig det som nu finns i lattjolajbanlådan.

Senast ändrad:
Nu har jag dragit ner henne i fördärvet(och/eller hushållsekonomin). :D Sedan tidigare hade hon en guldig typ ur&penn variant + en retro casiodigitalare (som hon fått av mig) men nu har hon fått på sig denna och älskar den.
20200723_224232.jpg

Kommer jag inte få ha mina ifred nu? :eek:

Kul! Modda din Nethuns med en lysmask i stället för lumad sekundvisare.

Sjukaste moden!
Sen klippa av skägget och fläta ett nato! (Jag vet att du vill prova bobo)
Antar att jag måste mata den ibland... I övrigt ser jag inga fysiska hinder. Har dock vissa moraliska betänkligheter... Men om herr Lysmask VILL vara delaktig så tror jag att jag kommer köra på det.

Skäggnato låter inte så lockande. Gillar inte när bandet ligger under boetten. Blir för högt.

Antar att jag måste mata den ibland... I övrigt ser jag inga fysiska hinder. Har dock vissa moraliska betänkligheter... Men om herr Lysmask VILL vara delaktig så tror jag att jag kommer köra på det.

Skäggnato låter inte så lockande. Gillar inte när bandet ligger under boetten. Blir för högt.
2 piece nato! Hur bra som helst! Eller ännu bättre, perlon! Då kan du fläta skägget redan innan du klipper av det!

Tillbaka
Topp