• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

E3E26AC9-4480-43BE-81C7-34E65274B316.jpeg

Jag är lite nyfiken på hur de mest rutinerade här inne håller koll på nya släpp/kickstarters för att vara först på bollen när de kommer nya modeller och märken?
Eller är det som att inte avslöja sina svampställen?
Jag får reda på rätt mycket genom Youtube, till exempel Just One More Watch och The Urban Gentry. Instagram känner väl av vad jag tycker om och visar en hel del reklam för klockor i flödet. Annars brukar jag bara surfa runt på kickstarter i hopp om att finna något skoj.

Aldrig haft en tidigare men när jag först började samla så var doxan det coolaste jag kunde tänka mig. Började bli lite sugen igen innan sommaren och började grotta ner mig, så nu börjar det bli dags :happyhappy:
Samma här, har alltid gillat Doxa men det har inte blivit någon tidigare (mest pga prisklassen) men nu var det dags. :) Hoppas att du hittar ett bra ex!

Jo dom är coola och har ju sett en del snygga byggen, finns nog ett par på forumet oxå. Känns lite sådär att slakta friska 7040 boetter dock men det går väl att göra på vanligare alternativ med. Idag borde det ju vara enklare att bara producera en sådan boett direkt det finns ett bra gäng som säljer AM-CASE till de populäraste Seikodykarna för runt 600spänn som sannolikt är bättre än originalen... Så nä inte direkt kittlat mig så mycket att jag gjort långtgående planer (än). :) Långt utsvävande svar... :confused:
Jag gillar annars 300metarna som din t.ex men jag tror den förra generationens SBBN015 är min favorit. :cigar:

Edit: Ett av byggena jag har på g får en tunainspirerad tavla, den typen där alla index utom kl.12 är runda. :)
I och med att jag tar upp ämnet så är jag givetvis partisk. :p Jag har själv en TST-moddad 7548 som är byggd lite som en 7549-7010. :snaphappy:
Riktigt riktigt mycket "bang for the bucks" om du hittar en begagnad. Bygga själv så springer ju kostnaden lätt iväg.
Först ska man ha donator (6309-7040/9, 6309-7290, 7548s, 7C43-7000, 7002, SKX, SRP77x), sen tillkommer ju kostnad för mod/shroud och ev. övriga "extras" som man vill ha... :rolleyes:
TST_Mesh.jpg

I och med att jag tar upp ämnet så är jag givetvis partisk. :p Jag har själv en TST-moddad 7548 som är byggd lite som en 7549-7010. :snaphappy:
Riktigt riktigt mycket "bang for the bucks" om du hittar en begagnad. Bygga själv så springer ju kostnaden lätt iväg.
Först ska man ha donator (6309-7040/9, 6309-7290, 7548s, 7C43-7000, 7002, SKX, SRP77x), sen tillkommer ju kostnad för mod/shroud och ev. övriga "extras" som man vill ha... :rolleyes:
TST_Mesh.jpg
Hjälp vad fin! Vad har den för diameter?? :)

62FA3C65-F9C4-4AE5-B09B-67CA71E11FE7.jpeg

Nu är den inte till salu längre. Allt som krävdes var ett dopp i havet :)
Aquadive Poseidon GMT.
Tråkigt när man glömmer bort att trycktesta innan man badar... :( Skämt åsido, har full förståelse för att du behåller den. Otroligt grym dykare och en helt fantastisk bild! :woot:
Drygt... Det ryckte inte det minsta i pain-richen när jag drog på Deep Blue dykaren igårkväll. Jag har kanske använt Mudmastern för länge i ett sträck ?
Gå all in på G då, du vet att du vill! Ni är alla varmt välkomna in i G-menskapen som finns i G-shocktråden. :happyhappy:
Så typ kolla listan på minromärken, välja ut de som tilltalar en och sen följa en jäkla massa nyhetsbrev?
Om man inte orkar göra det så brukar det räcka med att följa den här tråden då allt som är värt att nämnas brukar dyka upp här. Det hade i och för sig varit smidigt med en ren nyhetstråd för det har blivit ett heltidsjobb att försöka läsa ikapp och följa den här tråden. :p

Tråkigt när man glömmer bort att trycktesta innan man badar... :( Skämt åsido, har full förståelse för att du behåller den. Otroligt grym dykare och en helt fantastisk bild! :woot:
Gå all in på G då, du vet att du vill! Ni är alla varmt välkomna in i G-menskapen som finns i G-shocktråden. :happyhappy:
Om man inte orkar göra det så brukar det räcka med att följa den här tråden då allt som är värt att nämnas brukar dyka upp här. Det hade i och för sig varit smidigt med en ren nyhetstråd för det har blivit ett heltidsjobb att försöka läsa ikapp och följa den här tråden. :p
Jag vet inte riktigt vad du refererar till, men jag brukar aldrig trycktesta nytillverkade klockor innan jag badar.
Med vintage är det en annan sak såklart. Där får man vara lite mer försiktig om man inte har koll på tätheten :)

Ja, jag ska ta och köra Mud ett tag, DEN får det inte heller att rycka till. Det är ståfräs hela tiden :rolleyes:

TST_Mesh.jpg

Wow den där var ju väldigt lyckad! Extra toolig på sharkmesh oxå, måste prova ett sånt oxå snart. Du har bra smak ;)

TST_Mesh.jpg
Snygg klocka med passande ”underlag”. Svart Tavla funkar alltid :pompus:

Skriv upp dig på deras nyhetsbrev så får du en notis så snart de släpps och gå gärna med i Zelos Timekeepers FB grupp också :) Annars är det bara att man går in på deras hemsida vid det angivna klockslaget och klickar hem ett ex. De bör inte ta slut så snabbt då det kommer finnas 200ex av varje konfiguration enligt Elshan. Någon lär dessutom uppdatera här i tråden så snart de finns tillgängliga :)
Lycka till!
Snyggt! Brukar de skicka ut dom direkt eller måste man vänta på att få dem producerade?

Så typ kolla listan på minromärken, välja ut de som tilltalar en och sen följa en jäkla massa nyhetsbrev?
Egentligen räcker det gott att hänga i denna tråd tycker jag (även om tempot är högt), är det något spännande på gång så kommer det upp här 100%.
Har själv aldrig signat upp på kickstarterprojekt och använder inte sociala medier och sånt. En "köp nu knapp" är ett måste för denna otåliga själ :)

Praktiskt med en bastant och greppvänlig krona när man börjar komma upp i åren också ;)
Roligt att se den på länkar och grejer tycker jag, kolla upp om det finns passande ändlänkar vettja? Lär ju inte kosta många rubel (modell 670).
Jaaa precis, bara finmotoriken som måste synkas när man ska ställa klockan bara, inte lätt när man är så gammal som jag är :D:p

Yes, det kan vara en passande sysselsättning framåt hösten, tills dess får jag leva med lite glipor. Jag har faktiskt inte något emot det heller, jag gillar att visa lite skinn :rolleyes:

Tillbaka
Topp