• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sånt krångel blir olidligt för mig och anledning nog att skippa projekt som detta (även om jag egentligen vill :( ).
Får man pengarna tillbaka om det inte blir något och när får man det i såna fall?
Jag tror att pengar bara reserveras på kontot och om det inte blir något så dras reservationen tillbaks men jag tar nog inte gift på det...

@Von
Edit: hittade lite info:

If a Kickstarter project fails, can backers still get their money back?

Two things to understand:

• Kickstarter actually only charges your credit card if the project reaches its Goal by the End Date.
  • On Kickstarter, if a project does not reach its Goal by its End Date (aka if a project “fails”), then you do not get charged the amount that you donated to the campaign.
So yes, if a Kickstarter project “fails” by not reaching its Goal by the End Date, then you will still have your money.

In another scenario, if a project does reach its Goal by the End Date and ends up not delivering, backers will (probably) not get their money back.

Why?

This is because after a project gets successfully funded, Kickstarter takes their cut of the amount raised (about 5%) and then has nothing more to do with the project or the owner of the project.

At this stage, it’s up to the campaigners what they do with the money that you have donated/pledged to the campaign.

The vast majority of campaign owners are honest entrepreneurs and try to get the highest quality products out to you on time, but there are harrowing stats that more than half of campaigns don’t deliver on time (if at all).

If you’re stuck with one of the projects that get successfully funded, but does not deliver, you can do the following:

• Leave a message on the Kickstarter campaign in the Comments section
  • Directly get in touch with the company to ask about the status of the project
  • Hire a lawyer to start legal action
———————

In the end, it’s very important to remember that Kickstarter and Indiegogo are NOT typical eCommerce stores.

It’s not a place to “purchase” things and expect the item to be delivered within a few days. It is, however, a place to support new entrepreneurs as they hope to bring their new ideas to life.

Senast ändrad:
Gammal goding på armen och nyhet på fingret. Bra dag!
IMG_20200724_153945.jpg
Stort grattis till förlovningen kompis!

41F49689-F0D8-475D-80BD-C4FFE95D5D18.jpeg

Blir ju en del ölbilder från min sida när jag är med i denna tråden kom jag på nu.
Och klockan jag bär idag hör heller inte hemma här antar jag. Inte många rätt med andra ord. Men men! Jag älskar er med!
Nonsens! Öl, klocka och LennyK passar utmärkt i tråden. Annars döper jag om tråden till "Stora tråden om mikromärken och affordable och massor av annat, anything goes"

Inte så bara. Stort grattis! :happyhappy:
Tack för tipset. Jag gillar designen på den men inte brons/mässing så det var ju goda nyheter att den kommer i stål! :)

Fan, jag som inte skulle köpa något på ett tag och spara till en lite dyrare pjäs och så sitter man här och funderar på både Zelos och Maranez. :facepalm:
Den där tavlan är verkligen speciell och helt underbar. Blir nästan lite småsugen att köpa tillbaka den. :D Den gjorde sig även riktigt bra på meshet som du drog på.

Ja, den har ju varit din.
Var du första ägaren? Har vi hittat Nilens källa?
Hittar ingen bild där jag har mesh på, men mesh passar på allt så jag har garanterad provat på Zelosen också :D

Ja, den har ju varit din.
Var du första ägaren? Har vi hittat Nilens källa?
Hittar ingen bild där jag har mesh på, men mesh passar på allt så jag har garanterad provat på Zelosen också :D
Nä, när jag spårade den bakåt så hade den haft flera ägare innan mig varav en var @Hjelm om jag inte minns fel? Sen sålde jag den till @FOQ som jag tror i sin tur sålde den till dig så vi har lyckats skrapa ihop ett gäng handledssvågrar. ;)

Tillbaka
Topp