• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gratulerar! Fin geckoödla. :)

Stort! Grattis till förlovningen :)

Det är fan inte så bara, ett stort grattis för tusan! :cigar:

Tackar! Jag hojtar till om det blir flipp! ;)

Grattis! :D

Man kan försova sig. Man kan försäga sig. Man kan förlägga saker, men man kan också förlova sig. Har man lovat för mycket? Det är det tiden mellan nu och sen ska utvisa.

Grattis @Lindellc:)

Jäkligt kul den där :) Du får tyvärr gå in och välja bild för bild efter att du "laddat" upp dom för att få rätt ordning.

Grattis! Då blir det mini bröllopsnatt ikväll :cigar: Tappa inte henne över tröskeln bara. Blir så jäkla dryg stämning då :hilarious:

Grattis! Ännu en keeper :)

Kul! Stort grattis till förlovningen! :woot:
Tack kamrater :) blir ingen tango idag dock, jobbar till 01 :/

Då var det äntligen semester, 3 veckors ledighet. Inleder den tillsammans med en av trådfavoriterna, Mythos, och min Spinnaker Croft. Detta på en iskall altan, men det är trots alla sommar och semester :)

Sitter och klurar på ifall man ska trycka på avtryckaren när släppet av den nya Zelos Swordfish sker ikväll. Just nu lutar det mot ett köp, och för stunden är det den med grön tavla som kittlar mest ;)

Trevlig helg trådvänner :)

upload_2020-7-24_17-9-36.jpeg

Det är ju inte så komplicerat i teorin iallafall så jag får nog ändå rekommendera tuben för att få en överblick. Annars finns det ju en del guider om man googlar med text och bilder. Vill man förkovra sig finns väl böcker om urmakeri, sett att en bok av en Torphammar (vill jag minnas) brukar rekommenderas aspirerande urmakare men det är lite övekurs för att byta visare kan jag tänka. :)
Tack! Ska kolla upp Torphammar, kul att lära sig mer om insidan, har inte ens vågat öppna någon klocka än :(

Har vi snackat nåt om Phoibos senaste? Finns i fler färger.
USD 269

Caliber No.: NH35

Case:316L Stainless steel

Band: 20mm 316L Stainless steel

Clasp:Three-fold clasp with push button release

Glass: Double Domed Sapphire Crystal with 3 layers anti reflective under coating

Water resistance: 300M(1000ft)

Case size: 40mmX 46mm Thickness 14mm

Bezel:120-click unidirectional stainless steel sandblast bezel

Crown:Screw-Down crown

Lume:15 layers Super-LumiNova BGW9 on hands, indices and inner ring marking and 12o'clock pip
IMG_20200724_172835.jpg
IMG_20200724_172909.jpg

Har vi snackat nåt om Phoibos senaste? Finns i fler färger.
USD 269

Caliber No.: NH35

Case:316L Stainless steel

Band: 20mm 316L Stainless steel

Clasp:Three-fold clasp with push button release

Glass: Double Domed Sapphire Crystal with 3 layers anti reflective under coating

Water resistance: 300M(1000ft)

Case size: 40mmX 46mm Thickness 14mm

Bezel:120-click unidirectional stainless steel sandblast bezel

Crown:Screw-Down crown

Lume:15 layers Super-LumiNova BGW9 on hands, indices and inner ring marking and 12o'clock pip
IMG_20200724_172835.jpg
IMG_20200724_172909.jpg
Ohhh! Nu snackar vi!

Edit: Hittar inte den gröna på sidan?
Edit 2: hittade den
Edit 3: Vilken jävla färg ska man ha? Brun är ju snyggt, men har min root beer. Blått är oxå snyggt, men har en liknande på väg in. Grönt är en favorit, men har ju min Tisell. Jag ser grått som enda alternativet :)

Senast ändrad:
Slutgiltigt beslut om att låta denna vandra vidare är fattat. :)
Fattas bara att fota och skriva en annons. Brukar ta sin tid...
Blir då per automatik förtur för flitiga mikrotrådsläsare
Mako i Emerald green från första batchen med länk, läder och gummi
5SpCM11w4dc3Oz8Z5KGJ0IKLCcA51od-n7M_qhCkxQOnCDvh-IkRqZ4j-XF884tubWlTylMgfxr4cTY8l2sE_4QU9PG1nF3CKyacNVSVFSDFs1V8-Dgec4DdWYzWMakiJY4_zqe3xq7eMoyCFJwnik60lVWv8L1FPmtDBacd610ulcXqCtdQqyAvXir4kSVqgYS4In-r84XLeB_vBwqmH9A6NIj2qa9EeTuaXMR7_uxZZd-PxuWc9FQUrodC8h43g61YThe8udgqOjRCKaCz80OasC52O6Y_K5zvQCSMVQ9LZRoaTaKtbjqjIFF_YyVI-6sHHMSxMmos6NFfc1aepYvJN1DW7W5yeZLeUrSCoKvVAwUhLqlXKWr_bZiXZIWHz97JHB0cQM9NYpb4XuYaQ5ZaD06lYKctaczt143qHuxRtYygYrDyHAxs3waJjTvdMNvrlR3ybqdKpspvrEKZOMCaAXUecQEMq2dJcODTU6uUQHaL6xFEFwLbQl8n8BdQWh-piae0cDzsBBoJE7sPhdX9OzxtzTeqMLcm0BZYWqX_wsGeGhp2lvuaYAVgqb57KtGAjSQc1-MffdG2cG9n11HNJDav9g4XNA7wG3xnEX4us2SqvzPiINZ8CX1tx4uMG7JXGp4x9xAFUyHY80fZrjAiUwSa0VMh3Jr07dNZtliGYz30XhwNeuI0meS5MHs=w744-h903-no

B8EGMQxOg_TOWPLs1hVgNTg3cSdPWi1Sp25elK_M3a6UgCFCvM8vgs5CpAm-91b7A_6Buovw9ZYcpNi3bxRn9VoB12cNniX5gqWVrQSTxJHITMXKjUXAm-YCIKLKD5XbsPBLqgGxDTGyv4lwxjXsSEqrgdxO6oBtsCNHkw3zYHpmDG1rlBs71Cg9WQsyEtX927oFqWh6SO-1VI1O9mcb7VWO-vRwRODAUkXcEq8iprn_23tdlfik60eQuxXnWhfOQJj5DuQqeEOlcqSdyjTL1yK8vYOirWF09ftZQD04b7g5LkIAgmxBeOI46nInZJnyr6x9_SNJs2Q2MBaHps5wR3d0tLylmWAHV_KCiuyqOvQIoh05H-wOeuWEPG_XrymIqOV2t8fNkWQ7aPtaZrEU_UNr__EAct9qbjbS3z8dRlffmepeUC5rqQ0n4nQj7NiKi8OLEB_V9dK_If_2dF7a8aoIz5tSp4cw1V_IjjnW3jH9pR6ihhjzf6-dcNntdqRHod0AgiUwtdZZhsryTT1EsX2psNnhSCztmu6LF6n4Jug0re7Arw1vvl60cJN7bJhe7hgEwTyQ9dAQ8STK_Hhlv0jZgdIg1dfdvZaBOUrbQa_mKC1PYJqqDszUjevh0kECZwS14aujhWBiI2rm8n52CGmhtBIIerkeEAPFPuLijgarg9rzKezM-lelCQe9Zys=w679-h903-no

Inte så bara. Stort grattis! :happyhappy:
Tack för tipset. Jag gillar designen på den men inte brons/mässing så det var ju goda nyheter att den kommer i stål! :)

Fan, jag som inte skulle köpa något på ett tag och spara till en lite dyrare pjäs och så sitter man här och funderar på både Zelos och Maranez. :facepalm:
Slutgiltigt beslut om att låta denna vandra vidare är fattat. :) Fattas bara att fota och skriva en annons. Brukar ta sin tid... Blir då per automatik förtur för flitiga mikrotrådsläsare Mako i Emerald green från första batchen med länk, läder och gummi
Den där tavlan är verkligen speciell och helt underbar. Blir nästan lite småsugen att köpa tillbaka den. :D Den gjorde sig även riktigt bra på meshet som du drog på.

Inte så bara. Stort grattis! :happyhappy:
Tack för tipset. Jag gillar designen på den men inte brons/mässing så det var ju goda nyheter att den kommer i stål! :)

Fan, jag som inte skulle köpa något på ett tag och spara till en lite dyrare pjäs och så sitter man här och funderar på både Zelos och Maranez. :facepalm:
Den där tavlan är verkligen speciell och helt underbar. Blir nästan lite småsugen att köpa tillbaka den. :D Den gjorde sig även riktigt bra på meshet som du drog på.
Alltså... Man kan ju alltid flippa :rolleyes:

Tillbaka
Topp