• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
ACE21AED-A829-4E33-B7D3-056060B39F6D.jpeg
A85E76BA-91B8-43D4-8856-39739F5E2747.jpeg
4BF64F39-90F5-4FAA-9DF0-C9B951904CE1.jpeg
1E3BEE26-3D24-412C-850C-D7D19165001F.jpeg
25F503E9-B38B-401C-900F-A9FCE6E2549A.jpeg
71F8F87D-4821-463D-8DE5-70966C613172.jpeg
62E3C583-20BB-4436-8FEB-705C8AD339F6.jpeg

Lite bildspam så här på onsdagen skadar väl ingen hoppas jag. Tog lite bilder i alla möjliga vinklar så ni ska få en uppfattning om den och en lite bättre känsla.
Det här är alltså en Aquadive Bathysphere 500 Fleurier Twin barrel. Lång och jobbigt namn.
Första som slår en när man packar upp den är att den är så mycket elegantare än sina bröder tex Bathyscaphe som jag nyligen ägde, som var betydligt klossigare. Ni som känner mig och mina inlägg rätt vet att jag älskar såna klockor också, faktum är att jag nästan bara har stora klockor som river sönder dunjackor.

Denna har samma storlek (43 mm) som Bathyscaphe, men är tunnare och komfortabel och relativt lätt på handleden. Ger ändå ett tooligt intryck med sin snygga bezel. Baksidan är ”öppen” och man således se det fint dekorerade urverket jobba på därinne. Urverket btw skall vara nåt i hästväg, som sitter i betydligt dyrare klockor än denna som jag förstått det. Jag får återkomma om detta och hur den klarar sig tidsmässigt.

Aquadive och Isofrane går hand i hand därav så sitter det ju såklart ett svart Isofrane på med Aquadive ingraverat på spännet.
Vad kan man säga om det, gummi är ju gummi, har nog provat alla varianter som finns genom åren. Men Isofrane är ju känt att vara bland de bästa och det kan jag bara hålla med om.
Kan dock tycka att man kanske även vill ha med en snygg länk till en sån här fin klocka. Det finns snygga mesh att köpa till på hemsidan, de är inte billiga dock. Det sista man vill göra efter att ha kämpat ihop stålar till en klocka är att köpa en länk också eller hur... Men jag visste vad jag köpte och att det inte ingick nåt annat än gummi, så kan inte gnälla över det. Det slutar ändå alltid med att jag använder gummit ändå.
En annan detalj är att jag nog önskat att det fanns någon typ kronskydd på den. Känns just nu som att jag har en jävligt cool sportbil, men där ratten är från Volvo. Ja men lite så i alla fall. Bara en löjlig grej men men

Förutom det är intrycken so far helt sinnesjukt bra tycker jag. Jag hade höga förväntningar på den och hittills överlevererar den. En grym känsla med den på armen! Flera klockgalningar på jobbet som sneglat på den och kommentarerna är positiva. Jag låter det gå en tid och återkommer med mer info.

Tack för ordet
Den är så bra, verkligen stenhård! Grattis till den keeper :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
ACE21AED-A829-4E33-B7D3-056060B39F6D.jpeg
A85E76BA-91B8-43D4-8856-39739F5E2747.jpeg
4BF64F39-90F5-4FAA-9DF0-C9B951904CE1.jpeg
1E3BEE26-3D24-412C-850C-D7D19165001F.jpeg
25F503E9-B38B-401C-900F-A9FCE6E2549A.jpeg
71F8F87D-4821-463D-8DE5-70966C613172.jpeg
62E3C583-20BB-4436-8FEB-705C8AD339F6.jpeg

Lite bildspam så här på onsdagen skadar väl ingen hoppas jag. Tog lite bilder i alla möjliga vinklar så ni ska få en uppfattning om den och en lite bättre känsla.
Det här är alltså en Aquadive Bathysphere 500 Fleurier Twin barrel. Lång och jobbigt namn.
Första som slår en när man packar upp den är att den är så mycket elegantare än sina bröder tex Bathyscaphe som jag nyligen ägde, som var betydligt klossigare. Ni som känner mig och mina inlägg rätt vet att jag älskar såna klockor också, faktum är att jag nästan bara har stora klockor som river sönder dunjackor.

Denna har samma storlek (43 mm) som Bathyscaphe, men är tunnare och komfortabel och relativt lätt på handleden. Ger ändå ett tooligt intryck med sin snygga bezel. Baksidan är ”öppen” och man således se det fint dekorerade urverket jobba på därinne. Urverket btw skall vara nåt i hästväg, som sitter i betydligt dyrare klockor än denna som jag förstått det. Jag får återkomma om detta och hur den klarar sig tidsmässigt.

Aquadive och Isofrane går hand i hand därav så sitter det ju såklart ett svart Isofrane på med Aquadive ingraverat på spännet.
Vad kan man säga om det, gummi är ju gummi, har nog provat alla varianter som finns genom åren. Men Isofrane är ju känt att vara bland de bästa och det kan jag bara hålla med om.
Kan dock tycka att man kanske även vill ha med en snygg länk till en sån här fin klocka. Det finns snygga mesh att köpa till på hemsidan, de är inte billiga dock. Det sista man vill göra efter att ha kämpat ihop stålar till en klocka är att köpa en länk också eller hur... Men jag visste vad jag köpte och att det inte ingick nåt annat än gummi, så kan inte gnälla över det. Det slutar ändå alltid med att jag använder gummit ändå.
En annan detalj är att jag nog önskat att det fanns någon typ kronskydd på den. Känns just nu som att jag har en jävligt cool sportbil, men där ratten är från Volvo. Ja men lite så i alla fall. Bara en löjlig grej men men

Förutom det är intrycken so far helt sinnesjukt bra tycker jag. Jag hade höga förväntningar på den och hittills överlevererar den. En grym känsla med den på armen! Flera klockgalningar på jobbet som sneglat på den och kommentarerna är positiva. Jag låter det gå en tid och återkommer med mer info.

Tack för ordet
Aaaah, det är ett Fleurier-verk. Det är inte helt fel och då förstår jag prisklassen. Kanske lite udda i ett verktygsur men har å andra sidan inte koll på deras utbud och vad detta egentligen är för verk. En av de absolut finaste verksleverantörerna.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
ACE21AED-A829-4E33-B7D3-056060B39F6D.jpeg
A85E76BA-91B8-43D4-8856-39739F5E2747.jpeg
4BF64F39-90F5-4FAA-9DF0-C9B951904CE1.jpeg
1E3BEE26-3D24-412C-850C-D7D19165001F.jpeg
25F503E9-B38B-401C-900F-A9FCE6E2549A.jpeg
71F8F87D-4821-463D-8DE5-70966C613172.jpeg
62E3C583-20BB-4436-8FEB-705C8AD339F6.jpeg

Lite bildspam så här på onsdagen skadar väl ingen hoppas jag. Tog lite bilder i alla möjliga vinklar så ni ska få en uppfattning om den och en lite bättre känsla.
Det här är alltså en Aquadive Bathysphere 500 Fleurier Twin barrel. Lång och jobbigt namn.
Första som slår en när man packar upp den är att den är så mycket elegantare än sina bröder tex Bathyscaphe som jag nyligen ägde, som var betydligt klossigare. Ni som känner mig och mina inlägg rätt vet att jag älskar såna klockor också, faktum är att jag nästan bara har stora klockor som river sönder dunjackor.

Denna har samma storlek (43 mm) som Bathyscaphe, men är tunnare och komfortabel och relativt lätt på handleden. Ger ändå ett tooligt intryck med sin snygga bezel. Baksidan är ”öppen” och man således se det fint dekorerade urverket jobba på därinne. Urverket btw skall vara nåt i hästväg, som sitter i betydligt dyrare klockor än denna som jag förstått det. Jag får återkomma om detta och hur den klarar sig tidsmässigt.

Aquadive och Isofrane går hand i hand därav så sitter det ju såklart ett svart Isofrane på med Aquadive ingraverat på spännet.
Vad kan man säga om det, gummi är ju gummi, har nog provat alla varianter som finns genom åren. Men Isofrane är ju känt att vara bland de bästa och det kan jag bara hålla med om.
Kan dock tycka att man kanske även vill ha med en snygg länk till en sån här fin klocka. Det finns snygga mesh att köpa till på hemsidan, de är inte billiga dock. Det sista man vill göra efter att ha kämpat ihop stålar till en klocka är att köpa en länk också eller hur... Men jag visste vad jag köpte och att det inte ingick nåt annat än gummi, så kan inte gnälla över det. Det slutar ändå alltid med att jag använder gummit ändå.
En annan detalj är att jag nog önskat att det fanns någon typ kronskydd på den. Känns just nu som att jag har en jävligt cool sportbil, men där ratten är från Volvo. Ja men lite så i alla fall. Bara en löjlig grej men men

Förutom det är intrycken so far helt sinnesjukt bra tycker jag. Jag hade höga förväntningar på den och hittills överlevererar den. En grym känsla med den på armen! Flera klockgalningar på jobbet som sneglat på den och kommentarerna är positiva. Jag låter det gå en tid och återkommer med mer info.

Tack för ordet
Jag tycker den är jäkligt snygg och fräck. Känns som en clean och balanserad tavla, på något sätt. Bra storlek också. Kul att du är så über-nöjd med den. Skönt att slippa vara aktiv i tråden https://klocksnack.se/threads/klockor-ni-vart-besviken-på-efter-köp.99610/ :).
 

LennyK

Panerai
Den är så bra, verkligen stenhård! Grattis till den keeper :)
Tack! Ja denna är en keeper helt klart.

Aaaah, det är ett Fleurier-verk. Det är inte helt fel och då förstår jag prisklassen. Kanske lite udda i ett verktygsur men har å andra sidan inte koll på deras utbud och vad detta egentligen är för verk. En av de absolut finaste verksleverantörerna.

Tack för info. Ska grotta ned mig mer i det senare också
 

zzaphod

Cartier
Idag damp det in en Fedexpåse med en st Steinhart Ocean 1 Pepsi i, var tyvärr en liten skada på ytterboxen men man kan inte få allt här i världen.
Verkar som en trevlig klocka i förhållande till prislappen sett med mina amatörögon iaf :)
Bilder från uppackningen nedan:
(Kan vara lite suddiga, jag har börjat med linser idag och gick då ifrån att vara ålderssynt till halvblind så fokusen kan nog vara därefter ;-) )

image10.jpeg
image9.jpeg
image8.jpeg
image7.jpeg
image6.jpeg
image5.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Modeller genom åren. Kan tillägga att jag tycker de gör det på rätt sätt, ingen kritik. Klassiker/storsäljare har ju lyckats av en anledning.

Det är det sista du skriver som jag menade. CW kopierar inte, men jag tycker heller inte de hyllar på ett så uppenbart sätt att en CW-modell försöker efterlikna en annan klocka. Så kanske menar vi egentligen samma sak.

Ogillar verkligen när ordet hyllning används på fel sätt, dvs. så de som kopierar design vill att det skall användas.

Fun fact: Sambons farbror ville förra julen kolla på min PO, problemet var att jag hade en trident med orange bezel :D

Nu tycker jag inte de är superlika men klart det går tro fel, mycket annat är likt bremont dykare på just äldre Trident i tavla och visare. Sen är just trident trevlig ändå, iaf de äldre!
 

Waldorf

Audemars
Idag damp det in en Fedexpåse med en st Steinhart Ocean 1 Pepsi i, var tyvärr en liten skada på ytterboxen men man kan inte få allt här i världen.
Verkar som en trevlig klocka i förhållande till prislappen sett med mina amatörögon iaf :)
Bilder från uppackningen nedan:
(Kan vara lite suddiga, jag har börjat med linser idag och gick då ifrån att vara ålderssynt till halvblind så fokusen kan nog vara därefter ;-) )

image10.jpeg
image9.jpeg
image8.jpeg
image7.jpeg
image6.jpeg
image5.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
Grattis, den är fin. Berätta vad du tycker om framför allt länken, den är ju ny för Steinhart. Var den till gf? Kan ju vara kul att höra hennes dom i så fall ;)
 

LennyK

Panerai
Idag damp det in en Fedexpåse med en st Steinhart Ocean 1 Pepsi i, var tyvärr en liten skada på ytterboxen men man kan inte få allt här i världen.
Verkar som en trevlig klocka i förhållande till prislappen sett med mina amatörögon iaf :)
Bilder från uppackningen nedan:
(Kan vara lite suddiga, jag har börjat med linser idag och gick då ifrån att vara ålderssynt till halvblind så fokusen kan nog vara därefter ;-) )

image10.jpeg
image9.jpeg
image8.jpeg
image7.jpeg
image6.jpeg
image5.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
Schysst! Får höra mer detaljer om den senare?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har legat runt +15 idag vilket känns helt okej :) enda jag tycker är sådär är att dom kunde kört med NH38 istället för att slippa ghost-klicket.
Ja, då ligger vi ungefär samma vilket ändå är inom spec. Har sällan mina klockor så många dagar i rad så de hinner ändå stanna innan avvikelsen märks... :rolleyes: Att de valt NH35 stör inte mig så mycket men visst, nu finns det ett läge i mitten när kronan är utdragen som inte gör något. Att den klickar stör inte mig alls. :)
 

zzaphod

Cartier
Grattis, den är fin. Berätta vad du tycker om framför allt länken, den är ju ny för Steinhart. Var den till gf? Kan ju vara kul att höra hennes dom i så fall ;)
Tack! Nja, den är allt tänkt åt mig själv men man vet aldrig när hon får se den ;-) Gillar länken, den ser lite mer klädd ut med den än med den vanliga och den var dessutom trevlig på armen, lite mer flytande än en vanlig länk :)
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
Har mycket för sig som jag gillar, tyvärr också sub-dial datum, stor diameter och nog prisvärd men fortfarande lite högt pris för mej..
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Ja, varför skulle dom göra den så förbannat stor? 40-41mm hade varit lagom, kanske ännu mindre.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Utan de romerska siffrorna och kladdet med med med diverse städer ser den rätt så trevlig ut!:)
Vad är det för funktion kl 9 i den nedre subdialen?
 
Topp