Lite bildspam så här på onsdagen skadar väl ingen hoppas jag. Tog lite bilder i alla möjliga vinklar så ni ska få en uppfattning om den och en lite bättre känsla.
Det här är alltså en Aquadive Bathysphere 500 Fleurier Twin barrel. Lång och jobbigt namn.
Första som slår en när man packar upp den är att den är så mycket elegantare än sina bröder tex Bathyscaphe som jag nyligen ägde, som var betydligt klossigare. Ni som känner mig och mina inlägg rätt vet att jag älskar såna klockor också, faktum är att jag nästan bara har stora klockor som river sönder dunjackor.
Denna har samma storlek (43 mm) som Bathyscaphe, men är tunnare och komfortabel och relativt lätt på handleden. Ger ändå ett tooligt intryck med sin snygga bezel. Baksidan är ”öppen” och man således se det fint dekorerade urverket jobba på därinne. Urverket btw skall vara nåt i hästväg, som sitter i betydligt dyrare klockor än denna som jag förstått det. Jag får återkomma om detta och hur den klarar sig tidsmässigt.
Aquadive och Isofrane går hand i hand därav så sitter det ju såklart ett svart Isofrane på med Aquadive ingraverat på spännet.
Vad kan man säga om det, gummi är ju gummi, har nog provat alla varianter som finns genom åren. Men Isofrane är ju känt att vara bland de bästa och det kan jag bara hålla med om.
Kan dock tycka att man kanske även vill ha med en snygg länk till en sån här fin klocka. Det finns snygga mesh att köpa till på hemsidan, de är inte billiga dock. Det sista man vill göra efter att ha kämpat ihop stålar till en klocka är att köpa en länk också eller hur... Men jag visste vad jag köpte och att det inte ingick nåt annat än gummi, så kan inte gnälla över det. Det slutar ändå alltid med att jag använder gummit ändå.
En annan detalj är att jag nog önskat att det fanns någon typ kronskydd på den. Känns just nu som att jag har en jävligt cool sportbil, men där ratten är från Volvo. Ja men lite så i alla fall. Bara en löjlig grej men men
Förutom det är intrycken so far helt sinnesjukt bra tycker jag. Jag hade höga förväntningar på den och hittills överlevererar den. En grym känsla med den på armen! Flera klockgalningar på jobbet som sneglat på den och kommentarerna är positiva. Jag låter det gå en tid och återkommer med mer info.
Tack för ordet