• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens affordable.
Apropå absolut ingeting. Är det bara jag som blir kontaktad av nyregistrerade medlemmar/köpare ang mina annonser här på KS?
2E315E65-023D-4EE8-8C28-3774EB60FFD0.jpeg
Nejdå, det är nog väldigt vanligt. Majoriteten av användarna har få eller inga inlägg och använder bara sina konton för att kunna svara på annonser.

Nejdå, det är nog väldigt vanligt. Majoriteten av användarna har få eller inga inlägg och använder bara sina konton för att kunna svara på annonser.
Hur menar du, att dom vill köpa eller är det något annat?
Sålde min tisell Explorer till en nyreggad. Allt gick hur bra som helst.
Nejdå, de vill endast köpa. Har till och med gjort F2F med nya medlemmar/väldigt oaktiva medlemmar. Inget fel. Men känns som de som är aktiva medlemmar inte köper i lika stor utsträckning. Eller så köper de endast tyngre dinkor.

Nejdå, de vill endast köpa. Har till och med gjort F2F med nya medlemmar/väldigt oaktiva medlemmar. Inget fel. Men känns som de som är aktiva medlemmar inte köper i lika stor utsträckning. Eller så köper de endast tyngre dinkor.
Dels tror jag att det är vanligare att nya/inaktiva medlemmar köper billigare instegsklockor men sen får man inte heller glömma att vi som är aktiva förmodligen utgör <10% av det totala antalet användare och då är det inte heller särskilt konstigt om vi inte märks av lika mycket på köparsidan.
Jag hade Black sand i 42 mm. Hade den inte varit så stor hade den varit grym :) du kommer att bli mycket nöjd!
Känns skönt att höra! Tanken är just nu bara att prova på den och sen kränga vidare men vi får väl se.

Jaha, vem var det som sa "Ingen minns en fegis" så då var jag ju tvungen att köpa en Zelos jag med..
Screenshot_20200724-212007_Chrome.jpg
Med den där prislappen så känns det väldigt svårt att stå emot, särskilt med tanke på att de säljs snabbt till samma pris begagnade så det är inga problem att bli av med om man skulle ångra sig eller tröttna. Kul att vi snart har täckt in hela färgskalan! :D

Hade sjukt svårt att bestämma mig men första Zelos skulle detta bli. Grå, lume eller teal. Det blev Teal tillsist, kändes som ”säkrast kort” tillsammans med lumetavla men föredrar nog ändå keramisk bezel samt gillar den vita bgw-9 ringen på tavlan :)

27885C65-3692-4431-8CD1-12DD27CC8C75.jpeg

Bra köp av första Zelos. Helt rätt tillfälle när priset är så jäkla bra. Egen design och allmänt skönt märke.

Ett jäkla plus för att han plockat bort allt onödigt som låda och straps för att satsa på pris. Ett tag hade jag tre Zelos lådor hemma. Tar så jäkla plats.

Jag älskar den här tråden men samtidigt är det sjukt stressande att känna FOMO (fear of missing out) vid alla släpp eftersom klockorna ibland är helt omöjliga att få tag på i efterhand och oftast kostar betydligt mer än de gjorde nya. :(

Ett jäkla plus för att han plockat bort allt onödigt som låda och straps för att satsa på pris. Ett tag hade jag tre Zelos lådor hemma. Tar så jäkla plats.
Jag fattar att folk uppskattar tillbehör och att det ger en lite roligare och lyxigare känsla men jag håller med, hellre $100 lägre pris och så kan man själv lägga dom pengarna på ett rejält tropic eller vad man nu vill köpa istället för att bli påprackad band som inte har något intresse av.

Jag älskar den här tråden men samtidigt är det sjukt stressande att känna FOMO (fear of missing out) vid alla släpp eftersom klockorna ibland är helt omöjliga att få tag på i efterhand och oftast kostar betydligt mer än de gjorde nya. :(

Fan, vet känslan. Du tog den svarta va? Har du lust att göra ett tillfälligt byte längre fram och testa grön? Det var den svarta jag fastande för först, men sen insåg jag att den gröna är klockan jag saknar. Du vet Mako osv..

Fan, vet känslan. Du tog den svarta va? Har du lust att göra ett tillfälligt byte längre fram och testa grön? Det var den svarta jag fastande för först, men sen insåg jag att den gröna är klockan jag saknar. Du vet Mako osv..
Varför inte? Det kan vara kul om jag inte hinner sälja den innan dess. :p Makon är ju till salu igen om du har missat det! ;)

Tillbaka
Topp