• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

63395420-C527-4A0B-860B-FD96A194A19E.jpeg
5BB9A20E-7781-450C-A5E9-EC271CA4DA04.jpeg ACAFA678-B149-4563-94D6-14940989D747.jpeg
bytes? Tycker det är en grym klocka men letar efter något mindre Och field-aktigt. Tror jag... Men Citizen är fullset och passar på tex gummi eller Canvas som exempel-bilderna. Pm om intresse!

Var nära på att klicka hem en svart Zelos igår, men kändes lite väl mycket FOMO för min del :bag:
Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dock :)
Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden :eek: men det får jag ta för det är ju så skoj här!
Självdisciplin är inte alltid så lätt men jag tar det som träning :woot:

Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden :eek: men det får jag ta för det är ju så skoj här!

Disciplinens hårda hammarslag :D Är mest sugen på en Squale och en Sinn framöver, gäller att hålla ett öga kvar på målet :rolleyes:

Ber om ursakt for lite OT, postar har andock, da det ar den basta traden. Juli har vart Rolex tungt, kommit in 4, sa har tankte jag, for att vara Rolex, halvaffordable, snoat in mig pa 36 mm , yes vart 2 40 mm oxa ( fn Milgaussen kanns nastan som owg material) samt inget datum. Trevlig helg alla Micros....
D66A5221-B349-4B54-B5EC-1F82BD964221.jpeg
Micro-tråden är så poppis att till och med Rolex-ägarna vill hänga här :rolleyes:. Men håller med, Milgaussen skulle jag kunna tänka mig själv!
Byteslördag då... vad sägs om en Gshock casioak mot en valfri av dina Rolex? :D:D

Bynka!

IMG_20200521_150104.jpg

Vad tycker ni om Dan Henry?
Relativt ny ägare till denna 1962 Panda.
"homage" klockor med bra finish som ändå hittat sin egna stil på nåt sätt :rolleyes:
Beställde min första igår. Har även varit på väg att beställa just den där. Tror de är mycket bra, finns en gedigen historia från klocksamlaren Dan Henry och dennes intresse för klockor, som inspirerat honom till att ta valda delar från ikoniska klockor i olika tidsepoker och sätta ihop till något eget.

Vad är dina intryck? Vad tycker du om den?

Aha, se där ja! Anledningen till att jag är nyfiken är att jag också är spekulant. Fick blodad tand efter SUB200 inköpet, nu vill man ha fler såklart :p

Cool! Är det en professional som hägrar? Får fortsätta jaga CS ang HRVen, men efter lite grävande verkar det som att HRV och nytt clasp finnes på 300ts som levererats efter mars-batchen (https://www.watchuseek.com/threads/sub-300t-impressions-and-minor-points.5198483/page-6). Hojtar om jag får veta mer eller får nåt bekräftat.:)

Rent leveransmässigt menar doxa iaf på 10 dagar nu trots att 300tsen inte riktigt verkar vara i lager:happyhappy:

Det är själva tulldelen som är försumlig. Sen är det ju 25 % moms och DHL:s skyhöga avgifter som gör det dyrt.
Men nu var det ju tullavgiften det var fråga om. Senast jag köpte en klocka ”utifrån” så ville DHL ha drygt 400:- i tullavgift, sen var det ju moms o hanteringsavgift. På kvittot jag fick så är tyvärr inte varje post registrerad utan bara en klumpsumma.

Beställde min första igår. Har även varit på väg att beställa just den där. Tror de är mycket bra, finns en gedigen historia från klocksamlaren Dan Henry och dennes intresse för klockor, som inspirerat honom till att ta valda delar från ikoniska klockor i olika tidsepoker och sätta ihop till något eget.

Vad är dina intryck? Vad tycker du om den?

Gillar den, positivt överraskad.
Kvalité och clean finish till en vettig peng.
Meca quartz verket kan jag inte uttala mig om pga kompetensbrist o_O
Var inte förtjust i banden som följde med, men det är en smaksak och går att köpa annat.
Nu på jakt efter en länk som passar, några idéer? Funderar på ett aftermarket speedmaster länk eller ett Jubilee?

Gillar den, positivt överraskad.
Kvalité och clean finish till en vettig peng.
Meca quartz verket kan jag inte uttala mig om pga kompetensbrist o_O
Var inte förtjust i banden som följde med, men det är en smaksak och går att köpa annat.
Nu på jakt efter en länk som passar, några idéer? Funderar på ett aftermarket speedmaster länk eller ett Jubilee?

Jag har visat bilderna förut på speedmaster på Geckota BoR länk. Förvånansvärt bra passform. Det glappar lite om man vickar på ändlänkarna men annars ganska tight.
D9FEDEEF-E659-4BA3-B3BC-9E4FF96ABB0D.jpeg

/ P

Tillbaka
Topp