Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Kläderna" bör dyka upp på måndag.Lite häng på ballen en fin sommardag som denna Cobran väntar späng på nya kläder från @SpaceAce
Patinan börjar komma lite smått. Får dock testa att ägga den.
Update: Har även den sjukaste lumen jag sett. Lyser som en fackla efter 10 min i solen
Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dockVar nära på att klicka hem en svart Zelos igår, men kändes lite väl mycket FOMO för min del
Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dock
Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden men det får jag ta för det är ju så skoj här!
Självdisciplin är inte alltid så lätt men jag tar det som träning
Micro-tråden är så poppis att till och med Rolex-ägarna vill hänga här . Men håller med, Milgaussen skulle jag kunna tänka mig själv!Ber om ursakt for lite OT, postar har andock, da det ar den basta traden. Juli har vart Rolex tungt, kommit in 4, sa har tankte jag, for att vara Rolex, halvaffordable, snoat in mig pa 36 mm , yes vart 2 40 mm oxa ( fn Milgaussen kanns nastan som owg material) samt inget datum. Trevlig helg alla Micros....
Bynka!Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dock
Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden men det får jag ta för det är ju så skoj här!
Självdisciplin är inte alltid så lätt men jag tar det som träning
Fast det tycker inte DHL......Tullen är på max 8kr för klockor om det gör beslutet lättare.
Det är själva tulldelen som är försumlig. Sen är det ju 25 % moms och DHL:s skyhöga avgifter som gör det dyrt.Fast det tycker inte DHL......
Beställde min första igår. Har även varit på väg att beställa just den där. Tror de är mycket bra, finns en gedigen historia från klocksamlaren Dan Henry och dennes intresse för klockor, som inspirerat honom till att ta valda delar från ikoniska klockor i olika tidsepoker och sätta ihop till något eget.
Vad tycker ni om Dan Henry?
Relativt ny ägare till denna 1962 Panda.
"homage" klockor med bra finish som ändå hittat sin egna stil på nåt sätt
Njae, det vete fan dock
Aha, se där ja! Anledningen till att jag är nyfiken är att jag också är spekulant. Fick blodad tand efter SUB200 inköpet, nu vill man ha fler såklart
Kände samma, det ryckte i köpfingret, men lyckades motståVar nära på att klicka hem en svart Zelos igår, men kändes lite väl mycket FOMO för min del
Men nu var det ju tullavgiften det var fråga om. Senast jag köpte en klocka ”utifrån” så ville DHL ha drygt 400:- i tullavgift, sen var det ju moms o hanteringsavgift. På kvittot jag fick så är tyvärr inte varje post registrerad utan bara en klumpsumma.Det är själva tulldelen som är försumlig. Sen är det ju 25 % moms och DHL:s skyhöga avgifter som gör det dyrt.
Beställde min första igår. Har även varit på väg att beställa just den där. Tror de är mycket bra, finns en gedigen historia från klocksamlaren Dan Henry och dennes intresse för klockor, som inspirerat honom till att ta valda delar från ikoniska klockor i olika tidsepoker och sätta ihop till något eget.
Vad är dina intryck? Vad tycker du om den?
Mums!Byteslördag,
Bytes mot annan rolig dykare, gärna med färg. Hellre uppåt än nedåt - Squale, Yema. Men jag är öppen för annat . Ligger även på annons om någon är intresserad av köp
Gillar den, positivt överraskad.
Kvalité och clean finish till en vettig peng.
Meca quartz verket kan jag inte uttala mig om pga kompetensbrist
Var inte förtjust i banden som följde med, men det är en smaksak och går att köpa annat.
Nu på jakt efter en länk som passar, några idéer? Funderar på ett aftermarket speedmaster länk eller ett Jubilee?
DealMicro-tråden är så poppis att till och med Rolex-ägarna vill hänga här . Men håller med, Milgaussen skulle jag kunna tänka mig själv!
Byteslördag då... vad sägs om en Gshock casioak mot en valfri av dina Rolex?
Barton?”Priority”
Någon som vet vilken spreditör APC använder i Sverige, är det Schenker?
Jupp, beställde 3e juliBarton?
Sitter själv och väntar, tog vanlig frakt, då snackar vi väl månader...
Amazon.de har ju Barton till helt ok priser men det är ju så utplockat jämtJupp, beställde 3e juli
Och jag har djungel “ a la Vietnam krigsfilmer”, tror manga inspelade har...