Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Hur många barn har du?Jag är ju lite sugen måste jag säga men jag är djupt orolig att passarounden krockar med barnafödsel
Tror inte dom har samma krav på sig som mer vinstdrivande speditörer. Deras tullhanteringstid är svår att försvara känner jag.Kanske är en extrem mängd PN har att hantera i jämförelse?
Knappt några alls, nästa blir nr2Grattis! Hur många barn har du?
Jag gissar på @EquilibriumVem tänker köpa en Timex Pac-Man?
Kul! Jag har också två, det är lagom (hur orkar man med allt om man har fler?)Knappt några alls, nästa blir nr2
Alla som missade Pokemon-klockan kan trösta sig med denna!Jag gissar på @Equilibrium
Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!Tror inte dom har samma krav på sig som mer vinstdrivande speditörer. Deras tullhanteringstid är svår att försvara känner jag.
Hijackar byteslördagen lite med en fråga gällande passarounden, är det någon som är sugen på att knipa den sista platsen på Oceantimern?
Här är länken till passaroundtråden;
https://klocksnack.se/threads/passaround-monchard.135559/
Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!
Grattis! Då slipper du fritid framöver du också då!Jag är ju lite sugen måste jag säga men jag är djupt orolig att passarounden krockar med barnafödsel
Finns på Oceantimern, en plats kvar!Finns det nån plats kvar är jag gärna med
Jag har inte stenkoll på exakt hur det ligger till men PostNord ägs till 60% av svenska staten och 40% av danska staten, så ”statligt” är det.Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!
Men berätta nu vilka du planerar! Jag är nyfiken...Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dock
Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden men det får jag ta för det är ju så skoj här!
Självdisciplin är inte alltid så lätt men jag tar det som träning
Roligt med en Ithyus Abyssi, har varit mycket nära att köpa den några gånger. Hur känns den?God morgon!
Sveriges dyraste politiker.... PostNord och Nuon
Fråga Maud, PostNords skapare.
Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig.Var nära på att klicka hem en svart Zelos igår, men kändes lite väl mycket FOMO för min del
Vad är det du har siktet inställt på? Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp...Jag kände också så när jag var inne och kikade. Det var väldigt nära dock
Jag har i mitt sikte tre klockor som jag har tänkt införskaffa, en Micro och två lite dyrare. Det kommer att ta lite tid av sparande och gnetande. Men det får ta sin tid. Svårt dock här då man blir frestad mest hela tiden men det får jag ta för det är ju så skoj här!
Självdisciplin är inte alltid så lätt men jag tar det som träning
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?Men nu var det ju tullavgiften det var fråga om. Senast jag köpte en klocka ”utifrån” så ville DHL ha drygt 400:- i tullavgift, sen var det ju moms o hanteringsavgift. På kvittot jag fick så är tyvärr inte varje post registrerad utan bara en klumpsumma.
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.Kanske är en extrem mängd PN har att hantera i jämförelse?
Vad fan är det du säger?! Tillökning på gång? STOOOOORT grattis, poppa!Jag är ju lite sugen måste jag säga men jag är djupt orolig att passarounden krockar med barnafödsel
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till.Kul! Jag har också två, det är lagom (hur orkar man med allt om man har fler?)
De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!
Sveriges dyraste politiker.... PostNord och Nuon
Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig.
Vad är det du har siktet inställt på? Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp...
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.
Vad fan är det du säger?! Tillökning på gång? STOOOOORT grattis, poppa!
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till. De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.
För egen del så tycker jag att det har blivit sakteliga sämre och sämre sedan sammanslagningen med Post Danmark.Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!
Fick tag på specifikationen. 422:- i tullavgift, 125:- i hanteringsavgift och 1867:- i moms.Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig.
Vad är det du har siktet inställt på? Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp...
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till. De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.
Jäklar, det låter ju helt galet om det är en klocka det gäller.Fick tag på specifikationen. 422:- i tullavgift, 125:- i hanteringsavgift och 1867:- i moms.
Det gör man inte, eller ja...man måste orka (har tre kottar)Kul! Jag har också två, det är lagom (hur orkar man med allt om man har fler?)
För mindre handleder som jag har (16 cm) så sitter denväldigt bra med sina lite böjda luggar,det ända som skulle få ett minus är att det är en rasslig länk, men ändå kvalitet,och att det ändats finns 2 hål för justering av längd vid låset.Roligt med en Ithyus Abyssi, har varit mycket nära att köpa den några gånger. Hur känns den?
För mindre handleder som jag har (16 cm) så sitter denväldigt bra med sina lite böjda luggar,det ända som skulle få ett minus är att det är en rasslig länk, men ändå kvalitet,och att det ändats finns 2 hål för justering av längd vid låset.
Själv var jag livrädd för storleken 41mm som kan vara på gränsen för mig,men den bärs mycket mindre
Så denna kan jag rekommendera.
Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig.