• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag blir det denna såklart:

20200725_103823.jpg

Same same but different.,

Ha en fin lördag allihopa! :)

Men nu var det ju tullavgiften det var fråga om. Senast jag köpte en klocka ”utifrån” så ville DHL ha drygt 400:- i tullavgift, sen var det ju moms o hanteringsavgift. På kvittot jag fick så är tyvärr inte varje post registrerad utan bara en klumpsumma.
Det låter inte rätt. Skulle de gjort fel så kan man få det återbetalt i efterhand av Tullverket.

Cool! Är det en professional som hägrar? Får fortsätta jaga CS ang HRVen, men efter lite grävande verkar det som att HRV och nytt clasp finnes på 300ts som levererats efter mars-batchen (https://www.watchuseek.com/threads/sub-300t-impressions-and-minor-points.5198483/page-6). Hojtar om jag får veta mer eller får nåt bekräftat.:)

Rent leveransmässigt menar doxa iaf på 10 dagar nu trots att 300tsen inte riktigt verkar vara i lager:happyhappy:
Professional eller sharkhunter får det nog bli fast jag har inte så bråttom egentligen. Hade väl helst sett en anniversary "no T" med välvt glas men tja...du vet ;)
Har sämst koll på wus nuförtiden så tur du hoppade in med matnyttig info, man vill ju gärna veta vad man får innan beställning kan jag tycka :)

Får väl hoppas att det inte är Postnord, då kan tullhanteringen ta några veckor till. Förstår inte att dom får hållas med sina katastrofala ledtider i det fallet när andra speditörer fixar det på dygnet.
Det är verkligen surt att postnord fick ta över tillhanteringen från tullverket innan dom ens hade en normalt fungerande verksamhet oavsett om dom har mycket eller ej är det enligt mig vansinne

Beställde prioritet från Barton 1:a april, 6 juli fick jag meddelande från posten att paketet ankommit Sverige...än har jag inte fått det. Logistiken verkar rätt svajig i vissa fall...

Låter onekligen som ett skämt :hilarious:

Får väl hoppas att det inte är Postnord, då kan tullhanteringen ta några veckor till. Förstår inte att dom får hållas med sina katastrofala ledtider i det fallet när andra speditörer fixar det på dygnet.

Självklart är det postmord :banghead: Sista gången jag kör på USPS Priority :stop:

Tillbaka
Topp