Acos
Guld
Du har verkligen lyckats med att ha bredd på samlingen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har verkligen lyckats med att ha bredd på samlingen!
Jag har precis fyllt 40, och jag har en femåring samt tvillingar på snart två år.Det blir som det blir sedan får man ta det som det kommer. Jag blir 40 i år och känner mig ofta för gammal och trött...
Jag är rätt säker på att jag hade en sån som den översta i 40mm. Gav bort den till min svåger sen, han ville ha en sån.
TackDu har verkligen lyckats med att ha bredd på samlingen!
40 är det nya 60Jag blir 40 i år och känner mig ofta för gammal och trött...
Jag är 47 och känner mig som en bra bit över 7040 är det nya 60
Har tänkt på samma sätt. Så jag sålde flertalet, men ... så har jag ändå köpt/beställt några nya.Lite där jag är nu, man funderar ju på om man inte ska sälja av 75% av samlingen och lägga det på några få, lite "finare" klockor.
Jag fyllde nyligen 40 och köpte samma dag en Panamahatt.Jag är 47 och känner mig som en bra bit över 70
Verkar som att vi är flera som tänker på detta. Vrider och vänder på argumenten för att försöka komma fram till vad vi vill.Kommer inte in...
Appropå att sälja för att köpa något dyrare. Tänker ibland i de tankarna. Sälja av de flesta och typ lägga allt (plus det som finns i övrigt) på en ”Dyrare” men nja den tanken försvinner oftast snabbt. Skulle garanterat tröttna fort på att typ ha 2-3st klockor och inse man sedan bundit upp all budget i en och så kollar man K&S och...
Haha. Jag har en separat lista för de som inte räknas. Typ gåvor och sånt utan monetärt värde, eller andra små anledningar som jag kommit på. Finns kommentar efter varje i listan.Haha, precis. Hmm, den där gamla räknas inte heller. Och den där som... Eller nej, den där kan inte heller räknas... Oj, den fick jag ju av Secret Santa, den kan jag inte sälja. Då räknas inte den heller. Hmm...
Jag fyllde nyligen 40 och köpte samma dag en Panamahatt.
Jo, det är såklart inte för alla att minska ner till några enstaka klockor. Jag har bara en äkta keeper och det är den som sitter på armen just nu. För övrigt blev det en bra bild, ölglaset ser ut att innehålla fem liter öl!Har tänkt på samma sätt. Så jag sålde flertalet, men ... så har jag ändå köpt/beställt några nya.
Mao, planen att gå till ett par speciella gick inge bra denna gång. Svårt att hitta ”den där”. Å andra sidan kanske set betyder att jag är lyckligare med flera olika att byta mellan?
Den var ju riktigt stilig! Snyggt med romerska index.DW Dapper 38mm.
Fick lilltjejen för drygt två år sen, när jag var 36. Känner igen att man åldrats mer än två år de senaste två åren! Hugaligen! Vi sitter inte sällan på kvällen och tänker på hur man kan få en nanny.Jag har precis fyllt 40, och jag har en femåring samt tvillingar på snart två år.
Och dom 2 sista åren känns det som jag åldrats 10 år
Svinsnyggt!
Hatt skall man ha !
Min Stetson ’Buffalo’
Köpte jag när jag var 27
Jag hade absoluta noll förväntningar när jag köpte mina DW, blev glatt överraskad.Den var ju riktigt stilig! Snyggt med romerska index.
Fick lilltjejen för drygt två år sen, när jag var 36. Känner igen att man åldrats mer än två år de senaste två åren! Hugaligen! Vi sitter inte sällan på kvällen och tänker på hur man kan få en nanny.
Allt under fem liter räknas som fika?Jo, det är såklart inte för alla att minska ner till några enstaka klockor. Jag har bara en äkta keeper och det är den som sitter på armen just nu. För övrigt blev det en bra bild, ölglaset ser ut att innehålla fem liter öl!
Jag tänker att runt 20 är lagom, problemet är att mina Squale just nu tar upp 12 platser... Har för övrigt sålt tre Squale på bara någon vecka nu, sjukt stolt att jag kunde släppa dem.
Jag önskar att jag kunde skylla på det men det kan jag inte...Haha. Jag har en separat lista för de som inte räknas. Typ gåvor och sånt utan monetärt värde, eller andra små anledningar som jag kommit på. Finns kommentar efter varje i listan.
Ja, helt rätt! Blir bra träning för armen med 5kg öl i glaset också!Allt under fem liter räknas som fika?
Förresten! Vafan! Är du med i Sólstafir?
Hatt skall man ha !
Min Stetson ’Buffalo’
Köpte jag när jag var 27
Jag fick betala frakten, men hittills ser det ut som han "glömt" det, bett. honom skicka betalkrav via *tjänst*.
Så fort jag får en fordran kommer jag betala. T o m den fina signaturen på medföljande brevet är i mitt namn...
Jag har alltså köpt klockan begagnad här i tråden.
Så, ja, en man som fattar hur man ger en bra kundservice, det är han.
Jag hoppas han kommer med fler klockor i framtiden. Jag står gärna i den kön.
Haha det är väl inte mer än rätt om jag missar att skriva ut hela namnetFår jag använda det citatet löst ryckt ur sitt sammanhang?
Jag har (tyvärr) sett dem live en gång, fruktansvärt segt. Leta upp Skálmöld om du vill höra bra isländsk hårdrockFörresten! Vafan! Är du med i Sólstafir?
Jag uppskattar främst de uppenbara Fields of the Nephilim-lånen, både vad gäller estetik och musik. Men låten Isafold tycker jag mycket om.Jag har (tyvärr) sett dem live en gång, fruktansvärt segt.
Jag har precis fyllt 40, och jag har en femåring samt tvillingar på snart två år.
Och dom 2 sista åren känns det som jag åldrats 10 år
40 är det nya 60
Jag fyllde nyligen 40 och köpte samma dag en Panamahatt.
Hatt skall man ha !
Min Stetson ’Buffalo’
Köpte jag när jag var 27
Stetsons Hatteras är riktigt bra!Min bästa keps är en Stetson.
Jag ger dig ’gilla’, bandet själva får minus tjugosju.Jag uppskattar främst de uppenbara Fields of the Nephilim-lånen, både vad gäller estetik och musik. Men låten Isafold tycker jag mycket om.
Kvällens munsbit av Skálmöld var inte så pjåkigt.Jag ger dig ’gilla’, bandet själva får minus tjugosju.
Stetsons Hatteras är riktigt bra!