• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:hilarious::hilarious: Men du har haft kul och fått en hel del glädje för pengarna :) Som andra sagt, alla väljer vi olika saker att spendera pengar på och många gånger "förlorar" man pengar. Man får i alla fall något tillbaka. Vilket du inte får när du har tex häst, stylar en bil, bygger en fet HD mm mm. Finns hur många dåliga investeringar som helst att jämföra med (läs rättfärdiga) detta intresse :hilarious:

Edit: Finns såklart människor som tjänar pengar på att styla bilar och bygga HD's. Men gemene man är ju inte känd från TV ;)
Nej, du har helt rätt. Hade man gått in i detta för att tjäna pengar så hade man bott på gatan nu. :D Man gör det för att det är kul och man lever bara en gång! :cool:

Screenshot_20200725-200021__01.jpg
Screenshot_20200725-200036__01.jpg

Lite där jag är nu, man funderar ju på om man inte ska sälja av 75% av samlingen och lägga det på några få, lite "finare" klockor. Å andra sidan så är jag rätt nöjd med stora delar av min samling nu. Måste bara sluta upp med att vara så jäkla sentimental och sälja av det som inte används men som ändå behålls pga vem vet..? :confused: "Men den har ju så fin patina" eller "den kommer att bli svår att få tag på igen." Men du använder ju inte dem!? Säääälj! :rage:
Alltså å ena sidan absolut, men de ”finare” aka dyrare, behöver inte vara ett dugg charmigare eller bättre. Och å andra sidan, din nuvarande samling är nog lättare till snabb försäljning än ett gäng dyrare klockor. Nu insåg jag att båda min ”å ena/andra sidan”, är på samma sida. Så jag säger behåll :D

Alltså å ena sidan absolut, men de ”finare” aka dyrare, behöver inte vara ett dugg charmigare eller bättre. Och å andra sidan, din nuvarande samling är nog lättare till snabb försäljning än ett gäng dyrare klockor. Nu insåg jag att båda min ”å ena/andra sidan”, är på samma sida. Så jag säger behåll :D
Haha, bra slutsats! :D En del ska definitivt säljas av men inte så många. Är kanske 10st till som ryker inom det närmaste. :)

Vem riktar sig mått #5 till.
Screenshot_20200725-201815__01.jpg

Boetten plus 6 segment av länken är 102mm långt.
Och?! Det skiter väl jag i?o_O

Vem har nytta av att känna till det måttet?
Hur stor är din tank? -10,6 på längden med lite av länken inräknat.
IMG_20200725_202937.jpg

Väntar på att få diagonalmåttet också innan jag slår till på bulovakopian...:rolleyes:

Senast ändrad:
Vem riktar sig mått #5 till.
Screenshot_20200725-201815__01.jpg

Boetten plus en 6 segment av länken är 102mm långt.
Och?! Det skiter väl jag i?o_O

Vem har nytta av att känna till det måttet?
Hur stor är din tank? -10,6 på längden med lite av länken inräknat.
IMG_20200725_202937.jpg

Väntar på att få diagonalmåttet också innan jag slår till på bulovakopian...:rolleyes:
Jobbar du kompis?
Hur mår Helberg? :)

Tillbaka
Topp