Her er gott att sova......Ekta rammislensk þungarokk !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Her er gott att sova......Ekta rammislensk þungarokk !
Det är bra att alla gillar olika !Yeah, en sådan är det i tweed.
Japp, emellanåt är isländska superenkelt att förståHer er gott att sova......
Det blir som det blir sedan får man ta det som det kommer. Jag blir 40 i år och känner mig ofta för gammal och trött...
Jag har precis fyllt 40, och jag har en femåring samt tvillingar på snart två år.
Och dom 2 sista åren känns det som jag åldrats 10 år
40 är det nya 60
Kom igen nu gubbar Jag är 41, har 5 barn i spannet 1-12år med 10 aktiviteter i veckan sinsemellan, 1 bil att få dom alla på plats i rätt tid, hinna ge kvalitetstid till frugan, hinna med egen träning och känner mig inte en dag äldre än 25 Man blir vad man intalar sig självJag är 47 och känner mig som en bra bit över 70
Jag trivs med att vara gammal i huvudet.Kom igen nu gubbar Jag är 41, har 5 barn i spannet 1-12år med 10 aktiviteter i veckan sinsemellan, 1 bil att få dom alla på plats i rätt tid, hinna ge kvalitetstid till frugan, hinna med egen träning och känner mig inte en dag äldre än 25 Man blir vad man intalar sig själv
Jag är 40 och känner mig som 80Jag är 47 och känner mig som en bra bit över 70
Kom igen när du har kattKom igen nu gubbar Jag är 41, har 5 barn i spannet 1-12år med 10 aktiviteter i veckan sinsemellan, 1 bil att få dom alla på plats i rätt tid, hinna ge kvalitetstid till frugan, hinna med egen träning och känner mig inte en dag äldre än 25 Man blir vad man intalar sig själv
3 Januari 81, så ganska nära för mig medJag är 40 och känner mig som 80
OffT: Förvånansvärt många 80or här inne
OnT:
Det är bra att alla gillar olika !
Ett kan jag säga. Det är inte så smart att headbanga en hel konsert efter man fyllt 40
Kom igen nu gubbar Jag är 41, har 5 barn i spannet 1-12år med 10 aktiviteter i veckan sinsemellan, 1 bil att få dom alla på plats i rätt tid, hinna ge kvalitetstid till frugan, hinna med egen träning och känner mig inte en dag äldre än 25 Man blir vad man intalar sig själv
Roligt att höra, vi får ha en Samui GTGGör't! Alla är vi så klart olika men jag skulle bara känna en stor stress över att ha en hel drös klockor även om värdet är detsamma som ett fåtal lite dyrare. Jag tycker också att man bör skilja på keepers och ONS: det senare kan man ju bara ragga upp, prova på och sen tacka för sig när man är klar utan att behöva ha dåligt samvete!
Absolut! Bara full lume, Matic, Rado och Steinhart GMT lär väl inbringa åtminstone 25k.
Äsch, det är väl ingen ålder på en häst! Du har ju redan lyckats bra med en liten knodd så det går nog bra den här gången också ska du se.
Ljusbrunt mocka skulle nog komplettera gilten bra tror jag men det var verkligen en killer combo på perlon!
Fy fan vad gult är somrigt och snyggt (särskilt på mesh)! Tack för hjälpen, det fick bli en gul Samui!
Rent statistiskt borde ca400 här inne vara födda mellan 78-82 verkar det som3 Januari 81, så ganska nära för mig med
Edit: Bild glömmer jag ofta
SjuktRent statistiskt borde ca400 här inne vara födda mellan 78-82 verkar det som
Ja och sen lite klockintresse på det. Ja sova kan man göra vid ett senare tillfälle . Bra jobbat kompis .Kom igen nu gubbar Jag är 41, har 5 barn i spannet 1-12år med 10 aktiviteter i veckan sinsemellan, 1 bil att få dom alla på plats i rätt tid, hinna ge kvalitetstid till frugan, hinna med egen träning och känner mig inte en dag äldre än 25 Man blir vad man intalar sig själv
Alla dessa val.. kan inte bestämma mig mellan gul och orange.. vad säger juryn?
Gul är rätt färg (även om min gula Halios drar lite åt det orange:a hållet).Blev en Gul Now we wait får beställa länken när den så småningom blir tillgänglig
Vad gamla ni är .... o du har nog rättRent statistiskt borde ca400 här inne vara födda mellan 78-82 verkar det som
Jag tror som sagt att det är viktigt att skilja på keepers/sånt man verkligen, verkligen vill ha och sånt som man bara tycker är kul. Jag tror att det blir betydligt lättare om man inte intalar sig själv att varenda köp är en keeper utan att det är OK att köpa och flippa när man känner för det.Verkar som att vi är flera som tänker på detta. Vrider och vänder på argumenten för att försöka komma fram till vad vi vill. Som klockintresserad är det nog svårt att hålla sig till 1-3 klockor. Då får man nog sluta hänga här och inte få upp nyheter i mail och flöden. För sånt lockar oss. ^^
Det här var väl bara ett slags early bird-pris för prenumeranter på nyhetsbrev osv. som jag har förstått det så det finns säkert fler än de 200/färg som las ut till försäljning men ändå kul att höra. Elshan är en person som verkligen förtjänar allt gott med sina unika designer och outstanding service. Ibland postar folk om lite småproblem eller saker de är missnöjda med med sina Zelos i Facebookgrupperna och Elshan löser det alltid direkt utan problem.Satt och kollade in den gråa svärdfisken under sena kvällen igår och blev såld ju mer jag kikade!
Mejlade med lite smått hopp om att kunna byta till "Desert grey" på Zelosen jag beställde, trots att det står slutsålt på allt.
Till min förvåning så fick jag till svar att dom fixar det utan problem. Gissa om man blev glad!
Det är bra. Jag ska försöka börja tänka lite så, finns ju keeperkeepers, dvs. sånt som aldrig kommer säljas men kanske inte heller användas.Jag tror som sagt att det är viktigt att skilja på keepers/sånt man verkligen, verkligen vill ha och sånt som man bara tycker är kul. Jag tror att det blir betydligt lättare om man inte intalar sig själv att varenda köp är en keeper utan att det är OK att köpa och flippa när man känner för det.
Jag har en låda med plats för sex klockor och har just nu fem men jag har ändå ett långsiktigt(ish) mål för hur samlingen ska se ut men det hindrar inte mig från att köpa och prova lite allt möjligt och ha kul under tiden.
Ahaaa den biten missade jag! Men som du säger så förtjänar han i alla fall riktigt gott betyg i servicen.Det här var väl bara ett slags early bird-pris för prenumeranter på nyhetsbrev osv. som jag har förstått det så det finns säkert fler än de 200/färg som las ut till försäljning men ändå kul att höra. Elshan är en person som verkligen förtjänar allt gott med sina unika designer och outstanding service. Ibland postar folk om lite småproblem eller saker de är missnöjda med med sina Zelos i Facebookgrupperna och Elshan löser det alltid direkt utan problem.
Visst är det så och egentligen finns det inga felköp eftersom man (förhoppningsvis) alltid lär sig någonting av det. Sen kan man ha perioder där man bara tänker fuck it och vill göra sig av med alltihop för att i nästa stund sitta och dammsuga k&s. Jag tycker inte heller att man behöver ha ett statiskt mål och tror inte ens att det är realistiskt att ha det men så länge man själv är nöjd med samlingen så är det huvudsaken.Det är bra. Jag ska försöka börja tänka lite så, finns ju keeperkeepers, dvs. sånt som aldrig kommer säljas men kanske inte heller användas.
Jag har en låda för 7 klockor, men några platser är keepers som är lite billigare och som kanske används mindre. Funderar på att köpa en med 10 platser och allt vara med, alt flytta över några och bara ha de som är i aktiv rotation i primära klocklådan.
Det finns såklart olika strategier men jag tror allt vi gör och köper/säljer för oss lite närmare.
Fler än jag som kollar på ’Sista natten med gänget’ ?
Visst är det så och egentligen finns det inga felköp eftersom man (förhoppningsvis) alltid lär sig någonting av det.
Exakt, förutom @Remofflan då som verkar ha jävligt svårt att bestämma sig.Jag tänker att det är så man kommer fram till vad man verkligen gillar.
Absolut inget fel i det, vi alla gillar olika Jag ville bara ha sagt att 40 och 50 är ju ingen ålder idag, ser vi till medellivslängden så har man i bästa fall halva livet framför sigJag trivs med att vara gammal i huvudet.
Jag visste väl att det var något som fattadesKom igen när du har katt
Det händer mig också iblandFy vad trött jag känner mig...
Haha, tack Det är faktiskt min rehabilitering tillsammans med träningen, vem behöver sova mer än 4h per nattJa och sen lite klockintresse på det. Ja sova kan man göra vid ett senare tillfälle . Bra jobbat kompis .
1 av 400 dåRent statistiskt borde ca400 här inne vara födda mellan 78-82 verkar det som